Almere, Ducati (996?) rijder op de Veluwedreef bed

Stay-Fun

Rookie
9 apr 2003
16
0
Rilland
Almere, Ducati (996?) rijder op de Veluwedreef bedankt!

Deze middag (Zaterdag 15 mei, rond 15:15, derde stoplicht op de Veluwedreef).
Sloeg mijn motor af. Een Honda CB650 uit '84.
Na een rit vanuit Zeeland naar mijn tante in Almere, ik was bijna gearriveerd op locatie, toen mijn motor af sloeg bij het stoplicht. Op zich niets ernstigs, maar het vervelende was dat blijkbaar onderweg mijn startmotor defect is geraakt.

Ik kreeg hem dus niet meer gestart, en ben rustig naar de berm gegaan om de motor even af te laten koelen. Binnen 5 minuten kwam er een Ducati (996?) rijder van de andere kant. Hij parkeerde zijn motor, en vroeg wat er aan de hand was. Hij start niet meer.. was daarop mijn antwoord... 'ooh... zet hem maar ff in z'n 2, dan duw ik je wel ff aan' . Top man! Hij deed het meteen weer! Geweldig! die hulp onder motorrijders!

Top! Bedankt! Ook voor de Honda Shadow rijder die later aan kwam rijden!

Nou... na een grondige analyse bleek het probleem hem in de Accu te zitten... en niet in de startmotor..

Typisch... nooit problemen met de Accu, en ik rij 160 kilometer... en opeens is mijn accu leeg????

Iemand enig idee hoe het kan komen dat de Accu opeens leeg is?

Nou... na een grondige analyse bleek het probleem hem in de Accu te zitten... en niet in de startmotor..

Typisch... nooit problemen met de Accu, en ik rij 160 kilometer... en opeens is mijn accu leeg????

Iemand enig idee hoe het kan komen dat de Accu opeens leeg is?

spanningsregelaar?!?!?

[offtopic]
Ik heb vandaag ook kunnen duwen.... tegen het blik van een maatje van me die verzakt stond :(

Wilden even wat exotische foto's maken op een klein strandje in de buurt.... dat was prima gelukt, maar wegrijden niet meer. Zand zat in m'n boxer! Wat een ellende! Maar dankzij een voorbijganger met een sleepkabel (nee geen Duc rijder :+ ) is het toch nog gelukt :)
[/offtopic]

hoeft niet zozeer je spanningsregelaar te zijn.
ik had met mn vorige motor mn dynamo gemolt, omdat ik met een kapotte accu reed (steeds met startkabels starten)

ten eerste; hoeveel volt staat er over de accu als de motor stationair draait, en hoeveel als je 5000 tpm gas geeft?

(misschien is een kick naar techniek en ff de topic titel aanpassen wel handig :P )

Na een rit vanuit Zeeland naar mijn tante in Almere, ik was bijna gearriveerd op locatie, toen mijn motor af sloeg bij het stoplicht. Op zich niets ernstigs, maar het vervelende was dat blijkbaar onderweg mijn startmotor defect is geraakt.

Ik kreeg hem dus niet meer gestart, en ben rustig naar de berm gegaan om de motor even af te laten koelen. Binnen 5 minuten kwam er een Ducati (996?) rijder van de andere kant. Hij parkeerde zijn motor, en vroeg wat er aan de hand was. Hij start niet meer.. was daarop mijn antwoord... 'ooh... zet hem maar ff in z'n 2, dan duw ik je wel ff aan' . Top man! Hij deed het meteen weer! Geweldig! die hulp onder motorrijders!

Hulde :}

En zo hoort het natuurlijk ;)

Wat een vriendelijke behulpzame mensen zijn die Ducati rijders ook he.... :}

Precies de reden waarom ik geld aan het sparen ben voor een Monster...
(Mijn jap is maar tijdelijk.... mijn vriendin daarentegen wil jap blijven rijden).

Terug
Bovenaan Onderaan