alomstreden probleem cbr600f (oplossing?)

AlexHozee

Die hard MF'er
2 feb 2008
324
41
Emmen
Hoi mensen,

uiteraard heeft mijn cbr600f2 uit '94 ook het probleem met de NAKS.
de eerse 50.000km probleemloos en nu, na 3000km die enge ratel zo uit het niets.

(Ik weet niet of onderstaand al iemand voor mij heeft gedaan, zo ja zal dat vast wel mee gedeeld worden :P )

Nu ben ik wat gaan expirimenteren, de spanner uit elkaar, ringetje onder de veer, 2 ringetjes, 3...... hielp niets.
Nu een busje gemaakt van 8 mm en deze in de spanner gezet zodat de voorspanning al hoger is, hielp iets.
Gister het gaatje en de kanaaltjes vergeleken en hier zit wel verschil in.
Nu heb ik het gaatje in de pakking opgeboord naar 2 mm en wat schetst mijn verbazing, GEEN ratel meer *O*

Maarrrrrr, na de motor warm gereden te hebben, te stoppen en even laten staan om vervolgens weer te starten rateld hij even tussen de 2,5K en 4K en dan is ie weer stil.

De olie loopt er wat sneller uit omdat het gaatje wat groter is.
Nu 350 km :] zonder maar 1 tikje in welk toerengebied dan ook.

Het lijkt erop dat het over is, iemand andere oplossingen of een mening over mijn manier?

Ik sta open voor commentaar.
greetz

Alex
 
Stuggerre veer does the job.

Hij is iets korter, maar nog steeds ruim lang genoeg.

full
 
Mooi dat het nu opgelost is, ik verwacht echter dat het probleem terug gaat komen. Net zo als de ketting en kettingwielen slijten (rekt) de nokkenasketting, kettingwielen en de geleiders. Zeker bij km standen boven de 50.000 km heeft alleen een nieuwe spanner minder of geen effect meer. Ik heb laatst bij mijn CBR 600 F uit 1992 de gehele distributie vervangen. Een nokkenasketting van een motorfiets heeft immers niet het eeuwige leven.

Maar voor voorlopig ben je er vanaf!
 
Terug
Bovenaan Onderaan