Alpen in de winter?

Inmiddels weer thuis. Ik wilde gisteren nog toeristisch terugrijden, maar gezien het slechte weer heb ik vanuit de Vogezen gewoon de RN en snelweg genomen.

Ik heb me goed vermaakt, maar besef me goed dat ik heel veel geluk met het weer heb gehad! Nu koelde het in de nachten wel af tot ongeveer -8/-10, maar overdag zat het meestal gewoon rond de 10 graden in de plus. Onderweg zelfs borden van 14 en 18 graden gezien. Het had natuurlijk ook hele dagen kunnen sneeuwen of overdag ver onder het vriespunt kunnen liggen, ik weet niet of ik het dan ook zo leuk had gevonden :+

Hoe dan ook, het was een probeersel en het is gelukt, dus ik ben tevreden. Heerlijk gereden, net geen 2500km :] Binnenkort verslagje tikken.
 
Laatst bewerkt:
Ook maar weer eens een teken van leven laten zien hier :+

Terug naar de Jura gereden via de Col de Faucile (ook een mooie!)en daar zit ik nu. Morgen rustig terug richting Vogezen en daar nog een rondje rijden.

Wel heel erg genoten van het mooie weer en de schitterende uitzichten

[afbeelding]
[afbeelding]

ik kan hem net zien als ik een beetje mijn best doe, de Col de Faucile, beetje (te) laat voor koffie.. ;)
 
ik kan hem net zien als ik een beetje mijn best doe, de Col de Faucile, beetje (te) laat voor koffie.. ;)

Ik zie net dat het Col de La Faucille is. La ertussen en dubbel L: Col de la Faucille - Wikipedia

Van Gex (bij Geneve), naar het skigebied Les Rousses. Mooie is dat het een vrij uitgestrekte klim heeft, dus weinig krappe haarspeldbochten maar mooie doordraaiers. Afgelopen zomer ook al gruwelijk misdragen daar :+ Halverwege trouwens een mooi uitzichtpunt over het meer van Geneve en de Alpen met Mont Blanc massief op de achtergrond. Waar ik overigens nog nooit ben gestopt omdat ik daar altijd voorbij knal en pas 3 bochten later realiseer dat ik even had moeten stoppen :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat het Col de La Faucille is. La ertussen en dubbel L: Col de la Faucille - Wikipedia

Van Gex (bij Geneve), naar het skigebied Les Rousses. Mooie is dat het een vrij uitgestrekte klim heeft, dus weinig krappe haarspeldbochten maar mooie doordraaiers. Afgelopen zomer ook al gruwelijk misdragen daar :+ Halverwege trouwens een mooi uitzichtpunt over het meer van Geneve en de Alpen met Mont Blanc massief op de achtergrond. Waar ik overigens nog nooit ben gestopt omdat ik daar altijd voorbij knal en pas 3 bochten later realiseer dat ik even had moeten stoppen :]
Het gaat ook om het rijden. Stoppen en van het uitzicht genieten is meer iets van het autovolk.
 
Het gaat ook om het rijden. Stoppen en van het uitzicht genieten is meer iets van het autovolk.

Of gewoon ff een lunchbreakje pakken.... :+

full
 
Ik zie net dat het Col de La Faucille is. La ertussen en dubbel L: Col de la Faucille - Wikipedia

Van Gex (bij Geneve), naar het skigebied Les Rousses. Mooie is dat het een vrij uitgestrekte klim heeft, dus weinig krappe haarspeldbochten maar mooie doordraaiers. Afgelopen zomer ook al gruwelijk misdragen daar :+ Halverwege trouwens een mooi uitzichtpunt over het meer van Geneve en de Alpen met Mont Blanc massief op de achtergrond. Waar ik overigens nog nooit ben gestopt omdat ik daar altijd voorbij knal en pas 3 bochten later realiseer dat ik even had moeten stoppen :]

Ik wil hierbij iedereen even 5 km naar rechts, van Nyon naar Saint Cergue aan raden, zeer de moeite waard, ik vind de rit Faucille dan maar heel saai
 
Terug
Bovenaan Onderaan