Alpine doppen motorbeurs

Ik heb ze nu inmiddels ook binnen :). Snel even getest en dat ging prima. Nu benieuwd hoe het is op de motor
 
Ik heb gemerkt dat ze op de beurs niet onder de meest optimale omstandigheden de maat nemen. Vorig jaar lekten mijn maatdoppen en ik ben bij ze langs geweest in Soesterberg. Toen opnieuw de maat genomen en nu heb ik dan ook perfecte pluggen. Mijn ervaring: op zo'n beurs zetten ze ook onervaren medewerkers in om de wachttijd zo kort mogelijk te houden/zoveel als mogelijk klanten te helpen.

Een tevreden gebruiker.

Heb ook de indruk dat het aanmeten op de beurs soms wat haastwerk is geweest. Heb spijt dat ik ze voor dat kleine beetje korting daar heb gekocht. Bij de eerste rit viel me op dat aan een zijde de oordop nogal los zit. Bij het draaien van m'n hoofd kwam er steeds wat ruimte en dus geruis vrij. Dit geeft ook een vervelend gevoel en bovendien valt bij het afdoen van de helm het oordopje direct al op de grond. Ben zo stom geweest om het bij de volgende rit wat steviger in het oor te plaatsen, hoewel de dop nu beter bleef zitten, kon ik een paar dagen later naar de huisarts met knallende oorpijn en een 'loopoortje'. Bleek ik een perforatie in het trommelvlies te hebben. Erg dom van mijn kant, maar deze doppen doe ik maar niet meer in.
 
Ik heb de doppen ook op de motorbeurs laten aanmeten. Nu heb ik "tijdelijke" doppen gekregen en die zitten (met wat knipwerk) prima. Inmiddels zijn de echte doppen binnen en eerlijk gezegd valt het mij tegen.

Ik heb namelijk vrij nauwe gehoorgangen, daarom wilde ik ze ook laten aanmeten. Op de beurs was dat ook duidelijk zichtbaar aan de afgietsels, ze waren relatief smal. Inmiddels heb ik een set pluggen binnen, maar die krijg ik echt niet in mijn oor gefrommeld.

Jammer, nu heb ik 100,- betaald voor een setje universele pluggen. Die universele pluggen doen het overigens prima. Ik heb er nu de gele dempertjes in zitten maar die dempen misschien zelfs wat te veel voor de verkeersveiligheid.





Edit: sav in "Alpine doppen motorbeurs"
 
Laatst bewerkt:
Heb ook de indruk dat het aanmeten op de beurs soms wat haastwerk is geweest. Heb spijt dat ik ze voor dat kleine beetje korting daar heb gekocht. Bij de eerste rit viel me op dat aan een zijde de oordop nogal los zit. Bij het draaien van m'n hoofd kwam er steeds wat ruimte en dus geruis vrij. Dit geeft ook een vervelend gevoel en bovendien valt bij het afdoen van de helm het oordopje direct al op de grond. Ben zo stom geweest om het bij de volgende rit wat steviger in het oor te plaatsen, hoewel de dop nu beter bleef zitten, kon ik een paar dagen later naar de huisarts met knallende oorpijn en een 'loopoortje'. Bleek ik een perforatie in het trommelvlies te hebben. Erg dom van mijn kant, maar deze doppen doe ik maar niet meer in.

uuuhhh...je kan toch gewoon naar een gehoorzaak lektesten doen etc...als 'ie echt zo ruk zit dan moet dat wel te merken zijn en volgens mij kan je dan gewoon nieuwe aanmeten..binnen 3mnd.
 
@ Sav en Blob: contact opnemen met Alpine! Voor die prijs mag je kwaliteit verwachten, maar dan moet je Alpine wel de kans geven om het op te lossen.
 
:^

Ik heb twee jaar geleden ze op de motorbeurs laten aanmeten. Links zat eigenlijk nooit helemaal goed voor m'n gevoel. Had het idee dat er geluid langs lekte. Afgelopen week was ik het zat en heb ik contact opgenomen met Alpine. Kreeg een uitnodiging om bij hun in Soesterberg een lektest te ondergaan en kijken wat er aan de hand was.

Beide oordoppen bleken iets te lekker, links erger dan rechts. Aangezien het setje al twee jaar oud was viel vervanging uiteraard niet onder garantie. Maar ze krijgen wel kosteloos een nieuwe laklaag waardoor ze iets dikker worden en worden daarna naar mijn huisadres opgestuurd. Voor de tussentijd kreeg ik vervangende universele oordoppen mee. Dat noem ik nog eens service!
 
@ Sav en Blob: contact opnemen met Alpine! Voor die prijs mag je kwaliteit verwachten, maar dan moet je Alpine wel de kans geven om het op te lossen.

Ja, het is zo simpel. Alpine geeft en houdt zich gewoon aan de (wettelijke) garantie waar jij aanspraak op kan maken en over het algemeen doen ze zelfs nog meer (zie bovenstaande reactie van SN0Wman).
 
Ja, het is zo simpel. Alpine geeft en houdt zich gewoon aan de (wettelijke) garantie waar jij aanspraak op kan maken en over het algemeen doen ze zelfs nog meer (zie bovenstaande reactie van SN0Wman).

Ik heb geen problemen met Alpine op zich, maar heb de ervaring dat het beter is om de doppen niet op een drukke motorbeurs te laten aanmeten.
 
Problemen gewoon Alpine bellen. Dit is een prima bedrijf al zijn de levertijden wel eens lang.
Zij lopen zeker niet weg voor hun verantwoording en zijn altijd van goede wil om een probleem op te lossen.

De kwaliteit van het aanmeten is voor een groot deel afhankelijk van hoe goed dit wordt gedaan en of hier voldoende aandacht aan wordt gegeven. Bus eigenlijk ligt het voor een groot deel aan de persoon die het doet. Of dit nu op een motorbeurs is, op een aanmeet middag op een bedrijf of bij Alpine op de zaak. Het kan altijd goed, maar natuurlijk ook altijd fout.

Dus inplaats van hier te schrijven heb je meer resultaat als je Alpine benederd.

Bigscale
 
Laatst bewerkt:
Nou, of TNT is erg slecht tegenwoordig of Alpine gebruikt TNT als smoes om hun eigen productieproblemen te verhullen. Ik heb ruim na de motor beurs bij Alpine in Soesterberg doppen op laten meten. En wat schetst mijn verbazig als ik gisteren eenzelfde mail kreeg met hetzelfde lul-verhaal over een doos die kwijt was, maar wonder-boven-wonder toch boven water komt........

Hou er dus rekening mee dat als je doppen besteld, je een paar weken bovenop de standaard maximale levertijd moet rekenen.
 
Ik heb de doppen ook op de motorbeurs laten aanmeten. Nu heb ik "tijdelijke" doppen gekregen en die zitten (met wat knipwerk) prima. Inmiddels zijn de echte doppen binnen en eerlijk gezegd valt het mij tegen.

Ik heb namelijk vrij nauwe gehoorgangen, daarom wilde ik ze ook laten aanmeten. Op de beurs was dat ook duidelijk zichtbaar aan de afgietsels, ze waren relatief smal. Inmiddels heb ik een set pluggen binnen, maar die krijg ik echt niet in mijn oor gefrommeld.

Jammer, nu heb ik 100,- betaald voor een setje universele pluggen. Die universele pluggen doen het overigens prima. Ik heb er nu de gele dempertjes in zitten maar die dempen misschien zelfs wat te veel voor de verkeersveiligheid.

:$

Ik moet mezelf schamen....

Toen ik mijn pluggen liet aanmeten op de motorbeurs was het erg druk. Even een afgietsel gemaakt, naam adres opgeschreven en betaald.
Toen de pluggen binnenkwamen, leken ze niet te passen. Dus, ik een paar dagen terug naar Hans Anders (is ook Alpine-dealer) om te vragen of er misschien een fout was gemaakt met de pluggen. Een vriendelijke meneer hielp mij en hij wilde eens zelf proberen waarom ze niet passen. Even draaien, even proppen.... plop, de plug zat er in.... :Y

Daar wilde ik toch wel het fijne van weten, en het antwoord was zo simpel dat ik het bijna niet durf te schrijven. Ik probeerde al die tijd de pluggen ondersteboven in mijn oor te proppen..... :$

Wat blijkt: je gehoorgang loopt min of meer naar de achterkant van je hoofd.


De audicien van Hans Anders vond het ook nogal vreemd dat de pluggen gewoon zonder meer opgestuurd werden. Aan zijn reactie te merken ben ik niet uniek in mijn onwetendheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan