alpine doppen...welk filter?

martijn_vdh

Die hard MF'er
11 dec 2002
336
1
Antwerpen
Ik ga morgen naar Soesterberg om bij alpine otoplastieken te laten aanmeten. Daarom wil ik even polsen naar jullie ervaringen:

Wat is beter, harde of zachte doppen?

Welk filter moet ik er in laten zetten? Ik rij voornamelijk snelweg (200km per dag) dus wat mij betreft hoe meer demping hoe beter....hoe ervaren jullie dit?
 
Ik heb zelf zachte, de harde zaten me niet lekker dus die heb ik omgeruild. Ik gebruik zelf het zwaarste filter.
 
Ik zou voor zachte doppen gaan (heb ik ook). Ik heb nooit harde oordoppen gehad maar zachte lijken me iig comfortabeler dan harde doppen.
 
Welk filter moet ik er in laten zetten? Ik rij voornamelijk snelweg (200km per dag) dus wat mij betreft hoe meer demping hoe beter....hoe ervaren jullie dit?
Ik heb zelf oordopjes met het standaar filters (groen geloof ik). Deze zijn perfect in de stad, maar daarbuiten (met snelheden 80+) vind ik het toch te weinig. Ga in mijn vakantie effe kijken of er andere filters bij kunnen, zodat ik kan wisselen.

Heb zelf een systeemhelm, die zijn gelook ik wat windgevoeliger ivm extra schanieren enzo.

(mijn doppies komen bij Comfoor vandaan overigens, die kon ik bij mij in de wijk laten aanmeten en testen)
 
Zacht en het één-na-zwaarste filter (rood), ik rij veel snelweg (en heb een 2 Brothers demper ...). Zou misschien iets zwaarder kunnen (zwart), maar ben dan bang dat ik bepaalde dingen niet meer hoor ;)
 
Aktieprijs is 90 euro, alleen bij aanmeten in Soesterberg, Emmen of Valkenburg a/d geul.

Als ik dat zo hoor ga ik maar voor zachte doppen met het zwaarste filter. Ik rij nu steeds met van die gele schuimpjes, dus het lijkt me dat ik nog steeds meer zal horen met die zware filters.
 
Als ik dat zo hoor ga ik maar voor zachte doppen met het zwaarste filter. Ik rij nu steeds met van die gele schuimpjes, dus het lijkt me dat ik nog steeds meer zal horen met die zware filters.
Ik zou die Alpine filters niet onderschatten ... maar zwaarste is idd een goeie optie.
 
Ik heb zachte doppen van Alpin, hier zaten gele en groene filters bij. Zijn de genoemde zwarte en rode filters ook te gebruiken bij deze doppen?
Verkrijgbaar bij normale motorzaken?
 
Harde of zachte doppen heeft te maken met oa je gehoorgang.

Als je zeg maar een lastige gehoorgang heb, met een lastige knik, dan wordt eerder zacht geadviseerd.
Ook het feit of je een hele strakke helm heb of niet maakt uit.
Bij een hele strakke helm wordt ook weer zacht geadviseerd.

De zachte zijn poreuzer en kunnen eerder een bron van infectie veroorzaken, doordat er bv water in de kleine gaatjes gaat zitten.

Levensduur van harde is langer dan van zachte.

Laat je dus goed adviseren en ga niet af op *** die zachte heeft en tevreden is of *** die juist tevreden is over harde.

In de meeste gevallen worden harde geadviseerd tenzij dus verhaal helm/gehoorgang dat niet toelaat.

Vraag ook of je kan omruilen als de H of juist Z niet bevalt.
 
Op maat gemaakte oordoppen van Alpine, in eerste instantie met groene filter, maar toen dat niet voldoende bleek, deze gratis laten vervangen voor een rood filter (zwaarder).

Ik vind ze ideaal, blijven goed zitten, konden vanaf de eerste dag meteen de hele dag in zonder enige last er van over te houden, dempen goed maar je kan nog wel de belangrijke dingen verstaan
:}

Trouwens, er bestaan meerdere topics hierover: Probeer maar
 
Heb volgens mij harde, maar ik zoek nog wel een helm met een oor-uitsparing want soms drukt de helm net op de doppen en dat kan na een tijdje rijden wel even zeer gaan don wat niet goed is. Verder heb ik meteen de rode filter genomen. Werkt prima, je hoort de wind niet meer maar je motorblok nog wel en auto's die passeren... (kan dat? Ja op de snelweg wel als ik 140 ofzo op m'n offroad rijd) en als je je goed concentreert hoor je nog de pompbediende vragen of je je bonnetje wilt ;)


Vergeet niet een flesje met die desinfecterende zooi te kopen. Kan ook bij Alpine.

Het enige wat ik een minder prettig gevoel vond, was als ze dat rode schuimpie diep in je oren duwen, waarna ze die blauwe troep erin spuiten. Maar als ze die zooi erin spuiten een heerlijke stilte, zo stil heb je het waarschijnlijk nog nooit om je heen gehad.. echt een moment van rust :}
 
Heb zelf zachte maatdoppen van Alpine... aanvankelijk met groen filter (standaard), maar later rood genomen (sterkere demping). Je kan nog naar wit gaan, maar dan kan ook zinvolle informatie (sirene's e.d.) worden weggefilterd. Alpine meet dacht ik geen harde meer aan voor op de motor... alleen nog zacht.
 
Heb zachte aan laten meten van Alpine... Groen filter, maar misschien laat ik die nog wel vervangen door rode (wist niet dat dat kon...).
 
Terug
Bovenaan Onderaan