Alpine gehoorbeschermers van de beurs

Tha Spank

MF veteraan
7 okt 2002
2.237
0
Oosterhout N.B.
Heb net een pakketje gehad met m'n dopjes van alpine,
zijn er nog meer m-fer's die deze besteld hebben?
En hoe bevallen ze en voldoet het groene filter of
toch naar rood?

groeten Spank
 
Ik moet ze nog binnen krijgen. Wanneer heb jij ze op de beurs laten aanmeten? Ik was toen vrijdags op de beurs.

Begreep van de verkoper/aanmeter dat de groene in de universele oordoppen niet vergelijkbaar zijn met de groene in de maatgemaakte doppen. Ach, je kan ze gratis laten omwisselen en ik zit niet zo ver van Soesterberg. Verder denk ik dat het redelijk persoonlijk is welk type filter je het prettigst vind.
 
Ik moet ze nog binnen krijgen. Wanneer heb jij ze op de beurs laten aanmeten? Ik was toen vrijdags op de beurs.

Begreep van de verkoper/aanmeter dat de groene in de universele oordoppen niet vergelijkbaar zijn met de groene in de maatgemaakte doppen. Ach, je kan ze gratis laten omwisselen en ik zit niet zo ver van Soesterberg. Verder denk ik dat het redelijk persoonlijk is welk type filter je het prettigst vind.

Ook vrijdag, ze zitten echt goed voel ze niet eens.
ff met helm geprobeerd. en omwisselen van filters was
idd gratis. Ga vandaag ff een rondje rijden kijken of
het veel scheelt (rij met open carbon hotcam :P ). Geluid
vol aan (motor filmpie) en helm op blij dat niemand
me hier ziet :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben uiteindelijk naar de rode filters toegegaan, en mijn vriend (heeft hele gevoelige oren) is naar de zwaarste filter toegegaan (wit). Eigenlijk raadde ze deze laatste af, omdat je niet genoeg in het verkeer zou kunnen horen, maar daar heeft mijn vriend geen last van.

Wij zijn er beide heel erg tevreden over :}
 
Heb ze gisteren binnen gekregen en net even getest. :)

Zitten echt fantastisch, merk totaal niet dat ik ze inheb.
Krijg ze vervolgens echter bijna niet uit mijn oren, beetje vreemde vorm oor |(

Heb voor de groene filter gekozen.. had van mij nog wel een zwaardere ingemogen ivm gevoelige oren.
 
Ik heb ze op zaterdag aan laten meten en ze vandaag binnen gekregen.

Zitten goed. Hopelijk ook als ik ze langere tijd in heb.

Het eruit halen is nog wel even vogelen. Zoals in de handleiding staat geschreven werkt bij mij niet echt. Iemand nog tips hoe je ze er gemakkelijk uit krijgt?
 
had ze op de Rai laten maken, een paar weken erna in huis.
wil er eigenlijk wel een zwaarder filter in.
passing is wel goed.
 
Waterpomptang :}

full
L :+ L
 
even een vraagje tussen door.

ik gebruik de gehoor beschermers uit mijn muzikantentijd,
doc's proplug :)

deze zouden toch ook goed genoeg moeten zijn voor tijdens het motorrijden neem ik aan?
iemand enig verstand hiervan?
 
even een vraagje tussen door.

ik gebruik de gehoor beschermers uit mijn muzikantentijd,
doc's proplug :)

deze zouden toch ook goed genoeg moeten zijn voor tijdens het motorrijden neem ik aan?
iemand enig verstand hiervan?

Er zijn de nodige topics over gehoorbescherming: ff zoek-functie gebruiken.

Weet niet of die muzikanten pluggen alles dempen of alleen bepaalde frequenties. De filters voor motoren zijn vooral gericht op de frequenties waarin windruis zit. Door die geluiden te dempen voorkom je gehoorbeschadiging terwijl je toch het verkeer goed kan horen.
 
Hmm, das sneller dan de Earmo's die ik heb besteld op de beurs..... Zou circa 5 weken duren. Nou ja, nog een paar buitjes wachten dus en dan zullen ze er ook wel zijn :z
 
Er zijn de nodige topics over gehoorbescherming: ff zoek-functie gebruiken.

Weet niet of die muzikanten pluggen alles dempen of alleen bepaalde frequenties. De filters voor motoren zijn vooral gericht op de frequenties waarin windruis zit. Door die geluiden te dempen voorkom je gehoorbeschadiging terwijl je toch het verkeer goed kan horen.
ja sorry las dit topic en toen schoot de vraag me te binnen, zal voortaan even braaf gaan zoeken O-)
 
Hmm, das sneller dan de Earmo's die ik heb besteld op de beurs..... Zou circa 5 weken duren. Nou ja, nog een paar buitjes wachten dus en dan zullen ze er ook wel zijn :z

Ik heb mijn earmo's ook nog niet binnen, zullen ook wel binnenkort binnen komen.
 
ik heb ze al n paar jaar en ze bevallen goed alleen na n tijdje gaat er 1 btje irriteren dus mn oor zal wel gegroeid zijn ofzo ;)
 
Heb ze ook nog niet binnen, maar ben erg benieuwd. Hopelijk geen gedoe meer met doppen die zichzelf uit je oor drukken :r .
 
Yep, ook gisteren binnen gekregen, met groene filter. Mijne heb ik op Zondag op de beurs aan laten meten.
Nog niet mee gereden dus weet nog niet het effect.
 
Ik heb al een tijdje van die Otoplastieken (harde). Bevallen me uitstekend. Enige probleem is dat ze er vaak uit vallen zodra ik m'n helm afzet. Da's niet alleen vervelend, vanwege dat graaiwerk elke keer, maar eentje is er al kapot gevallen.

Ik heb er nu zo'n brillekoordje aan geknoopt. Werkt perfect.
 
Ik heb al een tijdje van die Otoplastieken (harde). Bevallen me uitstekend. Enige probleem is dat ze er vaak uit vallen zodra ik m'n helm afzet. Da's niet alleen vervelend, vanwege dat graaiwerk elke keer, maar eentje is er al kapot gevallen.

Ik heb er nu zo'n brillekoordje aan geknoopt. Werkt perfect.
Dan zijn ze toch niet op de juiste maat gemaakt, of vergis ik me?

Die van mij zitten echt heel erg strak en vallen er niet zomaar uit. Zijn dan wel zachte.
 
Heb net een pakketje gehad met m'n dopjes van alpine,
zijn er nog meer m-fer's die deze besteld hebben?
En hoe bevallen ze en voldoet het groene filter of
toch naar rood?

groeten Spank

ik heb al een aantal maanden alpine oor pluggen met rood filter.(Maar ik heb al een slecht gehoor.)
eerste 2 weken ofzo had ik wel het gevoel dat het wel/niet goed zat maar nu zitten ze prima.
als je denkt dat het filter niet voldoende dempt kan je de filters laten wisselen bij alpine alleen ben je ze wel een paar weken kwijt.
verwacht niet dat de windlawaai compleet weg is. alles wordt gedempt motor,wind en omgevings(politie,ambulance,brandweer) geluid.
 
Nee hoor, ze zijn perfect op maat. Maar die harde zijn een stuk gladder en door het afzetten van de helm "ploppen" ze er vrij snel uit.
 
Nee hoor, ze zijn perfect op maat. Maar die harde zijn een stuk gladder en door het afzetten van de helm "ploppen" ze er vrij snel uit.

Zou er toch eens een mailtje/foontje op los laten.
Lijkt me niet de bedoeling. En daarbij is het ook niet fijn voor de oortjes om van die zanddingen/vuildoppies erin te frutten.

Ik heb zelf ook harde, maar die vallen er niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan