Alpine gehoorbeschermers van de beurs

ik heb vandaag mijn audisafe oordoppen binnen gekregen, met een zwart filter.
als ik ze zo voel zitten ze perfect,
het weekend ga ik ze wel even goed testen :]
 
Heb de Earmo otoplastieken ook binnen. Ideaal moet ik zeggen, je kunt ze erg makkelijk in en uit je oor krijgen. Is het ook (net als bij Alpine als ik zo lees)mogelijk om die witte filtertjes te vervangen voor zwaarderen? Heb het idee dat de demping nog wel iets beter kan. Maar voor de rest een zeer prettig product.
 
Als de afdichting niet goed is, en dus de vorm van de oordoppen niet, kun je gewoon naar ze toe gaan. Ze bekijken / meten of ze in orde zijn en zo niet dan krijg je gewoon nieuwe.

Ben vandaag langs geweest bij Alpine. De oordoppen opzich passen prima, probleem zit 'm deels in de vorm van mijn oor. Een lichte verwijding van de gehoorgang. Als ik 'm 'nat' inzet (even de doppen vochtig gemaakt met water) sluiten ze wel goed. Heb vandaag van Alpine een tubetje creme gekregen die dat probleem oplost; en zonder kosten :} . Verder heb ik de filters laten vervangen door rode die sterker dempen.

En nog iets: mijn helm (een HJC ZF-8) blijkt een behoorlijk lawaaibak. Vooral het gat bij de kin zorgt voor een hoop herrie. In de winter had ik daar weinig last van omdat mijn stormkraag het gat afdekte, maar nu het open staat lijkt het wel of er een stormgat openstaat :( Heb wel een klep bestelt die de kinbak afdicht en dat zou verbetering moeten brengen. En anders ga ik voor een Schuberth S1 :9 (als ie me goed past... uiteraard)
 
De Earmo (zachte) doppen zijn binnen! Het inzetten en uithalen van de dop is ff lastig, vooral het eruit halen dan.
Morgen ga ik ermee rijden. Als ik ze hier thuis inheb dan is het net alsof ik de geluiden in mijn hoofd hoor :?

Nu alleen m'n nieuwe helm nog ontvangen.......
 
Kun je die filters van alpine alleen bij hun "homebase" later vervangen, of kan dat ook bij de verkoop punten?
 
Grr..... de linkerdop doet pijn...en dempt niet goed, hij lekt geluid. Lijkt wel of die te klein is en er ruimte over is waardoor geluid naar binnen kan glippen. Dat word dus bellen. Het lijkt of de demping wel wat beter kan trouwens, maar eerst ff zorgen dat die linker in orde komt om dat goed te beoordelen.

Hmm, niet leuk... '(
 
Daaag Oma..

Vraagje: Ik wil binnenkort ook oordoppen aanschaffen maar heb een paar vraagjes:

Kan ik ze het beste op de beurs of in de winkel aan laten meten? (ivm prijs?)
Apline of Earmo?
Zacht of hard?

Wat kost het ongeveer?
 
Daaag Oma..

Vraagje: Ik wil binnenkort ook oordoppen aanschaffen maar heb een paar vraagjes:

Kan ik ze het beste op de beurs of in de winkel aan laten meten? (ivm prijs?)
Apline of Earmo?
Zacht of hard?

Wat kost het ongeveer?

Beurs is veel goedkoper
zacht (hard kan pijn doen met helm op)
heb zelf alpine en heb geen ervaring met Earmo, maar alpine bevalt goed
was zelf 80€ kwijt op de beurs (normaal 130€)
 
Beurs is veel goedkoper
zacht (hard kan pijn doen met helm op)
heb zelf alpine en heb geen ervaring met Earmo, maar alpine bevalt goed
was zelf 80€ kwijt op de beurs (normaal 130€)

Thnx :)

Nu nog even beslissen of het daarom waard is om naar de motorai te gaan
 
Ik heb ook zachte doppen van Alpine. In februari op de beurs gekocht. Scheelt wel in prijs, € 85,= normaal € 130,=. Ik heb de standaard filters erin zitten, maar mogen naar mijn gevoel nog wel iets meer dempen.
De doppen irriteren niet, ook niet als ik ze lang in heb. (En als ik nu nachtdienst gedraaid heb, doe ik ze overdag ook in om beter te kunnen slapen) :}
 
Daaag Oma..

Vraagje: Ik wil binnenkort ook oordoppen aanschaffen maar heb een paar vraagjes:

Kan ik ze het beste op de beurs of in de winkel aan laten meten? (ivm prijs?)
Apline of Earmo?
Zacht of hard?

Wat kost het ongeveer?

Deze gekocht bij een bekende brillen zaak in Sassenheim en op maat gemaakt 2 weken moeten wachten, zachte oordoppen, pasvorm en comfort uitstekend, weet niet wat die kost mijn baas heeft betaald. Earmo (hard,ook goed) heb ik ook maar deze van Elacin zijn veel beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zachte doppen van Alpine. In februari op de beurs gekocht. Scheelt wel in prijs, 85,= normaal 130,=. Ik heb de standaard filters erin zitten, maar mogen naar mijn gevoel nog wel iets meer dempen.
De doppen irriteren niet, ook niet als ik ze lang in heb. (En als ik nu nachtdienst gedraaid heb, doe ik ze overdag ook in om beter te kunnen slapen) :}

Je kan gratis zwaardere dempers erin laten zetten bij Alpine. Heb ik ook gedaan, heb nu de rode dempers, mijn vriend heeft de zwaarste dempers, wit. Bevalt perfect!
 
Terug
Bovenaan Onderaan