Alpine gehoorbeschermers van de beurs

Heb vorig jaar op de motorbeurs ook die doppen van alpine besteld.
Binnen 4 weken binnen. :)

In het begin inderdaad ff klooien. Zaten eerst niet lekker. :(

Na een keer of wat ging het goed. Bevallen prima.
Heb btw ook die groene filters.

:} alpine :}
 
Ah, goed te lezen dat er nog meer mensen zijn die goede oordoppen weten te waarderen. Mijns insziens horen oordoppen net zo bij motorrijden als, zeg maar, de banden op de juiste spanning brengen, het hoort er gewoon bij. Je mist niks van het verkeer, of het geluid van je uitlaat, maar je beschermt wel je oren ermee. En daar krijg je tenslotte maar één paar van mee in je leven, en als je je gehoor vernield hebt dan krijg je echt geen nieuwe terug.
 
Tip: Om de zachte doppen makkelijk uit je oren te halen, moet je gewoon even je oorlel naar beneden trekken. Het is geen geintje, want dan vervormt je oorbuis gewoon een beetje en komen de dopjes los. Daarna zijn ze makkelijk uit je oren te halen. Dit weet ik van mijn vriend, die heeft nogal nauwe oorbuizen.

Zelf kan ik ze er prima uit halen door de doppies contra te draaien (dus in het geval van je rechteroor linksom en je linkeroor rechtsom). Om ze goed in je rechter oor te stoppen draai je namelijk rechtsom en voor je linkeroor is dat linksom (naar je gezicht toe).

Probeer een van de twee manieren maar uit, je zal merken dat het helpt ;)

Succes ermee
 
gebruik zelf ook alpine oordopies maar dan niet voor de motor maar voor tijdens deze tijdsbezigheid })

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/76194/925f17185cda261ee376324bab31be60 (PICT0253.JPG)​
 
Mietjes :+

Neej, ff serieus, moet zeggen, ik rijd met een Arai Maverick en vind deze helm op zich al behoorlijk dempen. Goeie vriend van mij die open Sebring systeem onder zijn kawa heeft zitten vindt het veels te hard zonder oordoppen. Ik heb nergens last van zonder doppen en met Maverick op zijn kawa. Nog meer Maverick dragers met deze ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft er ook gekregen van mij vrijdag op de beurs. Van die harde transperante. Ze zijn alleen nog niet binnen (ga ik straks maar eens snel in de brievenbus kijken...). Jaja, ik investeer in mijn toekomst, ze moet natuurlijk wel goed naar me blijven luisteren :o :X en dat gaat natuurlijk niet als ze doof wordt van dat motorrijden :]


Oeps... nu vergis ik me weer wie er werkelijk de broek aan heeft O-) :+
 
Ik heb ze ook op zaterdag laten aanmaken en heb ze afgelopen za binnen gekregen, ze zitten onwijs goed :} Veel beter als me vorige: 100 stuks voor 2 € :+

Vind het alleen nog zo vreemd dat ik mensen hoor praten als ik ze in heb. Krijg net het idee of ze niet dempen. Maar v/d week eens mee rijden...
 
Maar dat is juist de bedoeling: je moet nog het belangrijke geluid (sirenes, stemmen etcetera) kunnen blijven horen, alleen die geluiden die je gehoor aantasten worden gedempt (de lage bromgeluiden, windgeruis van je helm enzo).

Je zal merken als je er een paar maal mee gereden hebt, hoe fijn deze oordoppen zijn! Zeker als je voor de gein weer een keertje zonder rijdt, pfew, wat een herrie. Probeer het maar uit.

Ik wil nooit meer anders :}
 
Mm ik heb ze op zondag aan laten meten maar nog niet binnen. Maar goed, zal dan in ieder geval wel elk moment kunnen komen. Had ze vandaag juist mooi kunnen testen, maarja..
 
Het verhaal dat er helmen bestaan die op zich al voldoende dempen is dus gewoon |( |(

Er zijn tests gedaan, met álle typen "stille" helmen. Daaruit bleek dat je ook met zo'n stille helm, rijdend met snelheden boven de 80 km/u, al na ongeveer een kwartiertje de eerste gehoorschade oploopt.
Enige voordeel: je merkt er niks van, tot het te laat is. Oh ja, het scheelt je ook nog de prijs van gehoorbescherming......
 
ik heb ze ook op vrijdag besteld maar heb nog niets :(
vriendlief gebruikt ze al een tijdje en heeft er geen problemen mee gehad nog. prima in en uithalen en ook prima demping. 't is alleen wel even wennen als je het niet gewend bent.
 
Ik heb mijn eigen oordoppen :) Ik ben al slechthorend :P Dus gewoon mijn hooraparaat zachter zetten, en dan heb ik ook een bescherming :P

Alleen die van mij worden vergoed door het ziekenfonds, en om de 2 jaar op maat gemaakt :P
 
Mmm oke ik ben dus niet de enige die ze nog niet heeft, dan komt het allemaal vanzelf wel.. Wel jammer want gisteren had ik ze mooi even kunnen testen.
 
Ik wacht nog steeds op m'n oordoppen van Alpine. A.s. woensdag gaan we een rit naar Gent maken, hopelijk zijn ze dan binnen, kan ik ze mooi uittesten.
Wie zit er nu nog meer te wachten op z'n doppen, ik heb ze zondag's op de beurs gekocht.

Ze zijn binnen !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze nu dus getest en ze zitten echt :} Ik denk dat misschien die groene net iets te licht zijn. Probeer nog ff wat langer hard te rijden en dan hoor ik nog wel of er rode in moeten komen.
 
Ik heb ze bij audisafe op de beurs laten aanmeten, maar daar gaan nog wel een paar weken overheen voor ik ze heb denk ik, ging 7 a 8 weken duren.......
 
Nou ik heb ze ook binnen. Zitten als gegoten, maarrr.... dempen... :( Ga maandag bellen voor rode filters. Op de beurs zeiden ze dat het groene filter van de aangemeten doppen beter is dan die van de universele parapluutjes... niet dus :( Na een tijd gereden te hebben, maar even gewisseld. Veel stiller met de universele pluggen. Òf de doppen zitten niet goed òf het filter voldoet niet. Afijn, wel lekker :] vandaag

Edit: nog ff gekeken op hun website: Maatdop zou inderdaad beter moeten dempen met groen... Morgen nog maar een keertje :] (wat een opoffering ;) ) om te kijken of ik ze toch niet goed inhad...

Nogmaals edit: als ik op mijn oorschelpen wat duw dan lijkt de plug te gaan kieren. Hoor dan ineens meer. Oftewel: afdichting is niet optimaal. Heeft iemand dit als eens bij de hand gehad? (vast wel).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze vanochtend ook in de bus gehad.
Net nadat ik de motor weggebracht heb voor z'n eerste beurt + modificaties. :(
 
Ik heb vandaag mijn Earmo-doppies ontvangen. Ga ze zo even testen, want wat een weertje om te :]
 
Lekker is dat. Ik heb ze op de beurs direct donderdagochtend laten aanmeten. Had ze graag afgelopen weekend al gehad, want ik had van die Alpine paraplutjes, maar die sluiten niet echt lekker bij mij.
 
Ik heb vandaag mijn Earmo-doppies ontvangen. Ga ze zo even testen, want wat een weertje om te :]
Kijk das goed nieuws na al die Alpinedoppen komen we dan eindelijk ook aan de beurt !! Ik ga de brievenbus goed in de gaten houden. Hopelijk ben je minimaal net zo tevreden over de Earmo's als de mensen hier met de Alpine. Veel plezier ermee :z
 
Nogmaals edit: als ik op mijn oorschelpen wat duw dan lijkt de plug te gaan kieren. Hoor dan ineens meer. Oftewel: afdichting is niet optimaal. Heeft iemand dit als eens bij de hand gehad? (vast wel).

Als de afdichting niet goed is, en dus de vorm van de oordoppen niet, kun je gewoon naar ze toe gaan. Ze bekijken / meten of ze in orde zijn en zo niet dan krijg je gewoon nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan