alpine.......goede gehoorbeschermer?

Ik heb de aangemeten zachte doppen van alpine nu ca 10 maanden voor/van mijn werk.
Met filters voor zware industrie (mijn moto klink ook als zware industrie)

En gebruik ze dus ook op motor en bevalt prima..

:]
 
Ik ben dolgelukkig met die gele wegwerpdopjes. Ik heb er een hele doos van staan :) . Die dopjes gebruik ik hooguit 4 of 5 dagen en dan pak ik weer nieuwe... Ze worden snel zwart en ze willen ook demping verliezen...

Met een beetje korting van de baas is http://www.overtoom.nl/milieu-veiligheid/lichaamsbescherming/oorbescherming/ear-classic-soft-oorproppen_08401026.html (dit) toch een goed alternatief :Y
 
Ik heb van Alpine de universele voor motoren.
M'n pa had voor zijn werk (luchtmacht) ook aangemeten doppen maar die gaan maar een paar jaar mee. (Op de site van Alpine staan die 'houdbaarheidsdata'.)
Als je even een sommetje maak ben je er al snel achter dat aangemeten veel duurder zijn dan universele. (Als je de maximale houdbaarheid aanhoudt.)

De latex doppen verouderen. Alpine verkoopt ook universele setjes voor in het vliegtuig en tegen snurkers. Die setjes zijn veel goedkoper dan voor motorrijders. (Bij de motorset zit een rood mapje om ze op te bergen en geluids-filters voor op de motor.) Als je universele motor setje aan vervanging toe is kan je dus gewoon de aller goedkoopste kopen en daar de motor-filters in stoppen. Die (en het mapje) heb je namelijk al en de latex doppen zijn het zelfde.

Ook heb je de kans dat je oren nog vervormen. (Zelfs bij m'n pa die de 50 reeds gepasseerd is!) Dan kan je ze ook weg mikken. Lekker duur als je ook nog eens de mallen (tegen betaling uiteraard) op hebt laten slaan bij Alpine!

Maar je moet het allemaal zelf weten, dit is alleen maar mijn verhaal.
Succes!

volgens mij heb je 5 jar garantie op het vervormen van je oren! En 2 jaar tegen kwijtraken als je die verzekering hebt.

anyway, ik gebruik die dingen ook altijd tijdens het uitgaan, waar ik stemmen moet kunnen verstaan, dus ik vind het best zo. Mijn oren hebben sowieso een rare vorm.
 
[me]The Beerhunter heeft ze ook
[/me]


en ach... demping is niks beter als de gele schuimpjes, maar het draagcomfort is vele male groter

1 keer teruggegaan omdat naar mijn idee het rechter dopje lekte, was ook zo, toen ook terloops eens gehad over een zwaarder filter... het witte filter wilde meneer er bij mij niet in zetten :?

volgens mij heb je 5 jar garantie op het vervormen van je oren! En 2 jaar tegen kwijtraken als je die verzekering hebt.
:N

3 maanden op pasvorm, 1 jaar gratis verse met die verliesrekening

Ik heb wat reacties gelezen van oordopjes die bijna 10 jaar meegingen qua pasvorm.
ik heb wat reacties gelezen van oordopjes die bijna 1 jaar meegingen qua pasvorm...
 
Laatst bewerkt:
Op het moment gebruik ik van die schuimrubber dingen welke je gewoon bij de bouwmarkt kan kopen. Ze worden ook in de bouw gebruikt als bescherming.En dat bevalt me ook heel goed..en je kan er heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel van kopen voordat je de aan het tarief voor profdoppen zit. ;) Je blijft de omgeving wel horen, het neemt alleen die irritante rijwind weg.
Als arm studentje gebruik ik deze goedkope oplossing ook.
 
Ik gebruik op dit moment ook de oranje schuimpjes, die ik gratis heb gekregen...nou ja...toen ik laatst naar MonsterJam in A'werpen ging, stond er een grote bak met van die dingen, en die heb ik als zuinige NEderlander maar een haffeltje in mijn zakken gestopt :Y

Ze werken best goed, zitten altijd goed, en als ik er 1 veries pak ik een nieuwe ;)

Maar ik verwacht dat ik binnenkort bij mijn nieuwe werkgever ook een setje op maat mag laten maken, en heb daar eigenlijk wel hoge verwachtingen van. En een tip om ze dan niet zo gemakkelijk te verliezen; doe er een touwtje/brillenkoordje tussen ;)

Fred
 
Ik draag deze FIT-ALL's
phpThumb.php


Werken goed, kosten €20 en zouden één jaar moeten meegaan.
Dempt windruis goed, maar ook motorgeluid. Dus moet ik wat hoger in toeren gaan om hem toch af en toe te horen :) :)
 
Kheb een tijdje van die gele schuimpjes gebruikt, gewoon van m'n werk meegeraust (d'r staan altijd 2 of 3 dozen in het voorraadhok, worden gebruikt voor patiënten die de MRI-scanner in moeten (lijkt wel een warzone als je daar in ligt :Y ), maar laatst heb ik dus bij de Praxis een setje (universele) oordoppen gekocht (voor als je met een boor of slijptol aan de slag gaat), 8,95 euro, zitten geweldig en doen echt prima hun werk, je hoort de motor goed lopen, maar filteren verder een heleboel geluid weg, kortom Sandberg is tevreden. :)

Kweetniet hoe lang ze meegaan, voordat ze niet meer functioneren, maar goed, voor 8,95 E koop je gewoon weer een nieuw setje (kheb een setje voor Sinterklaas gevraagd *D )
 
heb industriedoppen otoplastieken echt na een paar jaar zitten ze niet echt lekker meer, ik denk er aan om ook weer soft pluggen te gaan gebruiken.
 
Oordopjes.... ik heb het lange tijd flauwekul gevonden maar dat is het natuurlijk niet! Zeker na een lange rit suizen je oren nog flink na van het windgeruis.

In eerste instantie ben ik ook met die gele propjes gaan klooien maar het nadeel daarvan is dat je meteen *niets* meer hoort (nou ja, niet veel dan) en da's in het verkeer ook niet handig.

Daarna heb ik lange tijd met de universele Alpines gereden. Best fijn, goed filtertje waardoor je nog wat kunt horen, prima! Nadeel vind ik het inbrengen, want da's eigenlijk best kut en bij lange ritten gaat het irriteren. Bij mij dan he.

Sinds dit najaar heb ik zgn otoplastieken (de zachte, van Audisafe) en die zijn eigenlijk perfect. Ze gaan niet irriteren en floepen zó in je oor. Aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan