Alpine Motosafe alternatief

Camembert.JPG
 
Of je neemt gewoon een doos met 200 paar wegwerp schuimpjes. Dempen beter, gaan (in totaal) langer mee dan die dingen en ook meer hygiënisch (zelfs als je de wegwerp meerdere malen, 4x ofzo, gebruikt).

Maargoed, is allemaal persoonlijk. Ik heb die dingen (van alpine en nog een ander merk) gehad, op maat gemaakte oordoppen/otoplastieken gehad. Uiteindelijk zweer ik nu bij schuimpjes. Hoef je ook veel minder 'bang' te zijn om er een kwijt te raken (want overal heb ik wel een of meerdere reserve setjes bij mij me).
 
Of je neemt gewoon een doos met 200 paar wegwerp schuimpjes. Dempen beter, gaan (in totaal) langer mee dan die dingen en ook meer hygiënisch (zelfs als je de wegwerp meerdere malen, 4x ofzo, gebruikt).

Maargoed, is allemaal persoonlijk. Ik heb die dingen (van alpine en nog een ander merk) gehad, op maat gemaakte oordoppen/otoplastieken gehad. Uiteindelijk zweer ik nu bij schuimpjes. Hoef je ook veel minder 'bang' te zijn om er een kwijt te raken (want overal heb ik wel een of meerdere reserve setjes bij mij me).

:^

Die schuimpjes vind ik ook het fijnste.
Maar m'n communicatiesetje vind ze wat minder, aangezien ze echt heel veel dempen.

Ik heb alpine gehad.. zaten 'oke' en dempten goed wanneer ze goed in je oor zaten. Maar o wee als ze net ff scheef zaten, dan werd het geluid drie keer zo hard.

Nu heb ik Noizezz.
Gehoorbescherming - Oordopjes op maat en universeel | NOIZEZZ

Eigenlijk het zelfde verhaal. Als ze goed zitten, werken ze prima. Alleen het kost wat gepriegel om ze echt lekker in je oor te krijgen.

ondertussen ben ik 100,- verder omdat ik er per jaar wel eentje kwijt raak. :')
 
Die MotoSafe doppen zijn leuk met 125cc, waarbij je niet zo hard kan rijden. Toch beter op maat gemaakte doppen of inderdaad schuimpjes. Mijn voorkeur voor schuimpjes zijn 3M 1100DS doppen, maar ik rijd over het algemeen met op maat gemaakte doppen (al heb ik daar nu wat problemen mee, moet nog terug naar Alpine).

Denk aan je oren, je moet er wel je leven mee doen. Of zet je ook goedkope banden en remmen op je motor? Ik heb overigens wel een piep in één oor.. heb alleen van 2000 t/m 2002 zonder doppen gereden, daarna altijd met doppen gereden en altijd opgelet met hard geluid met bijv. uitgaan of dat soort. Toch een kutpiep, hoewel ik 'm soms ook niet hoor.
 
Ook ik heb de Alpine oordoppen voor de motor. Daarnaast ook nog wat van die schuimen-dopjes liggen. De Alpine vind ik niet zo fijn, zoals hiervoor ook is aangegeven komt er een ontzettende ruis als ze een beetje schuin zitten. Stapte soms zelfs met een piep af omdat het geluid versterkt werd.
 
Die MotoSafe doppen zijn leuk met 125cc, waarbij je niet zo hard kan rijden. Toch beter op maat gemaakte doppen of inderdaad schuimpjes. Mijn voorkeur voor schuimpjes zijn 3M 1100DS doppen, maar ik rijd over het algemeen met op maat gemaakte doppen (al heb ik daar nu wat problemen mee, moet nog terug naar Alpine).

Denk aan je oren, je moet er wel je leven mee doen. Of zet je ook goedkope banden en remmen op je motor? Ik heb overigens wel een piep in één oor.. heb alleen van 2000 t/m 2002 zonder doppen gereden, daarna altijd met doppen gereden en altijd opgelet met hard geluid met bijv. uitgaan of dat soort. Toch een kutpiep, hoewel ik 'm soms ook niet hoor.

Wil er best meer voor uitgeven dat is het probleem niet. Alleen of 25 euries voor dopjes die wel goed uit de test komen, alleen na wat ik hier zo lees ik me mening toch wel veranderd, of weg werp dopjes die misschien TE veel dempen?
 
Wegwerp dopjes werken niet goed bij mij. En ze dempen te goed wat (naar wat ik ergens gelezen heb) daardoor kan leiden tot evenwicht vermindering.

Ik heb ook dat 'dure' setje van Alpine gekocht. En als de witte pluggen echt niet meer schoon te krijgen zijn koop ik de goedkoopste Alpine dopjes om ze te vervangen. Het hoesje heb ik al en de motor-filters slijten niet.
 
Gebruik zelf mijn op maat gemaakte oordoppen voor festivals, hiervoor heb ik ze ook aangeschaft. (Laten aanmeten bij Beter Horen voor €120,-) De doppen zitten goed en dempen perfect, ondanks dat ze voor muziek gemaakt zijn en niet voor het motorrijden.
Heb er een verzekering bij afgesloten waardoor bij verlies gratis nieuwe worden gemaakt. De verzekering heeft me, voor zover ik me kan herinneren, eenmalig 10 euro gekost.

Bij een paar keer standaard oordop verliezen á 20/30 euro.. Reken maar uit.
 
Dat evenwichtprobleem ken ik, de eerste keer met schuimdoppen was net of ik in een droom aan het rondrijden was. :+

Mijn dikke kop werd wat dunner omdat ik aardig wat ben afgevallen en ik denk dat ik mijn helm moet vervangen voor een kleinere maat, want ook die zorgt er denk ik voor dat mijn doppen niet helemaal goed zitten. Daarna maar eens kijken of mijn doppen niet helemaal goed blijven zitten en anders een nieuwe dop (gelukkig blijft ie maar bij 1 oor lastig zitten).
 
Ik was ook begonnen met motosafe, maar vorig jaar over gegaan naar oordoppen op maat. Ik las dat je wel bereid bent om meer uit te geven, dan kan ik die op maat gemaakte oordoppen van alpine ook wel aanbevelen. Ik had ze aan laten meten op de motorbeurs, maar volgens mij kan dat ook wel op hun kantoor. Mij bevallen ze erg goed. Ik was begonnen met een groen filter, maar vond toch dat ze nog iets teveel doorlieten. Toen kon ik gewoon gratis omwisselen naar een rood filter en die is perfecto.
MotoSafe Custom: Motor Oordoppen Op Maat - Alpine Hearing Protection
 
Ik gebruik dopjes van Bose voor aan de telefoon/mp3. Ze kosten ongeveer 80 (niet de goedkope nemen, die zitten minder) sluiten goed af en er komt een partij mooi geluid uit :} . Daarnaast zit er een draadje aan waardoor je er niet zomaar eentje kwijtraakt _O-
 
Ik was ook begonnen met motosafe, maar vorig jaar over gegaan naar oordoppen op maat. Ik las dat je wel bereid bent om meer uit te geven, dan kan ik die op maat gemaakte oordoppen van alpine ook wel aanbevelen. Ik had ze aan laten meten op de motorbeurs, maar volgens mij kan dat ook wel op hun kantoor. Mij bevallen ze erg goed. Ik was begonnen met een groen filter, maar vond toch dat ze nog iets teveel doorlieten. Toen kon ik gewoon gratis omwisselen naar een rood filter en die is perfecto.
MotoSafe Custom: Motor Oordoppen Op Maat - Alpine Hearing Protection


Hoe bevielen jouw de Motosafe oordoppen? Merk je nu ook veel verschil met de aangemeten Alpine oordoppen? Heb ze ook op de motorbeurs zien staan en was er aardig druk.
 
Ik heb schik met traagschuim dopjes. Moldex Sparkplugs zijn het. Rollen tussen de vingers en in je oor schuiven en even paar seconden vasthouden.
 
Ben best gevoelig qua evenwicht in de oren, maar nog nooit last gehad daarmee met schuimpjes. Even uitproberen en je weet alles! Wat dat betreft zijn de schuimpjes wel het goedkoopste om even te testen :P

3M 1100 schuimpjes bevallen mij het beste, en zoals de post boven mij zegt zijn Moldex Sparkplugs ook prima dingen.
Overigens heb je met schuimpjes ook meer en minder dempende varianten, staat er meestal wel bij (op *even googlen* oordopjes-kopen.nl of gehoorbeschermers-oordoppen.nl ofzo).

Overigens, m'n broer rijdt (al jaren) met van die 'Get Plugged' dingen die ook al eerder voorbij kwamen. Die bevallen hem wel prima. Alleen de 28dB demping lijkt me wat weinig (gezien ik de 3M 1100 -> SNR 37dB gewend ben).
 
Ik heb een setje Alpine Partyplugs, werken prima, zeker voor korte ritjes.

Voor langere ritten gebruik ik schuimpjes, die dempen meer. Het is alleen wat meer gekloot met inbrengen.
 
Hoe bevielen jouw de Motosafe oordoppen? Merk je nu ook veel verschil met de aangemeten Alpine oordoppen? Heb ze ook op de motorbeurs zien staan en was er aardig druk.

Koop nou gewoon op maat gemaakte doppen.. ik heb zowel op maat gemaakt als de MotoSafe doppen thuis liggen. Of koop een berg 3M 1100 oordoppen voor weinig (wel goed zoeken, er zijn genoeg bedrijven die ze voor achterlijk hoge prijzen verkopen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan