Alpine oordoppen gestolen

emjeve

Rookie
20 sep 2004
1
0
Mijdrecht
Beste Motorforummers,

Afgelopen zaterdag is mijn vrouw haar op maat gemaakte Alpine oordoppen kwijtgeraakt. Iemand heeft ze uit haar jas weggenomen, waarschijnlijk met het idee dat er iets bruikbaars/kostbaars in zou zitten. Nu hopen wij dat de dief, na ontdekking dat hij er niets aan heeft, ze heeft weggogooid. Helaas heeft mijn vrouw ze zelf niet teruggevonden. Heeft iemand ze misschien gevonden? Omgeving van Berghotel Golden Tulip aan de Utrechtseweg te Amersfoort. Het is een blauw Alpine hoesje met twee blauwe oordopjes erin.

Alvast hardstikke Bedankt voor eventuele reacties!

Maurik-Jan
 
Gestoord zijn sommige mensen. Ik geef je weinig kans dat je ze terugvindt. Mijn vriend had zijn oordopjes bij het tanken op de pomp gelegd. Betaald, rijdt naar een parkeerplaats (was tijdens vakantie) en bedenkt dat hij ze vergeten is bij de pomp. Loopt terug; oordopjes weg! B| In een tijdsbestek van 2 minuten.
Nog veel gezocht, binnen gevraagd of iemand ze af had gegeven; niets. En wat moeten ze er nou mee??? '(

PS Wij konden ze niet verhalen op de reisverzekering omdat de dopjes te goedkoop(eigen risico) waren, misschien jullie wel?
 
Gelukkig heb ik geen dure oordopjes. Gewoon van die gele plukjes die je kan pletten alsof je met plezierige agressie een irritante mug vermorzeld.
Maar weet je zeker dat ze in de jaszak zaten? Misschien niet even eruit gehaald en ergens snel neergelegd, terwijl je met de gedachten ergens anders zat? Of is het mogelijk dat een huisdier het heeft weten te ontvreemden :? (ik heb zelf ook twee katten in huis die dergelijke dingen maar al te graag even als 'prooi' beschouwen!).

't Is wel balen dat zelfs oordopjes niet veilig meer achtergelaten kunnen worden. B|
 
Laatst bewerkt:
Beste Motorforummers,

Afgelopen zaterdag is mijn vrouw haar op maat gemaakte Alpine oordoppen kwijtgeraakt. Iemand heeft ze uit haar jas weggenomen, waarschijnlijk met het idee dat er iets bruikbaars/kostbaars in zou zitten. Nu hopen wij dat de dief, na ontdekking dat hij er niets aan heeft, ze heeft weggogooid. Helaas heeft mijn vrouw ze zelf niet teruggevonden. Heeft iemand ze misschien gevonden? Omgeving van Berghotel Golden Tulip aan de Utrechtseweg te Amersfoort. Het is een blauw Alpine hoesje met twee blauwe oordopjes erin.

Alvast hardstikke Bedankt voor eventuele reacties!

Maurik-Jan

Alpine heeft er een adreslabel in zitten standaard.... hopen dat iemand ze vindt en terugstuurt!

Wel een loze streek om op maat gemaakte doppen te jatten... maar goed...
 
Op maat gemaakte oordoppen?

Heb jij dan zo'n vreemde oren?

Ga gewoon naar de kijkshop, leg 10 euro en neem een setje Alpine 'disco doppen'.
Deze dempen hetzelfde frequetiebereik als de 'speciale motor oordoppen'.
Ik gebruik deze al een jaar naar volle tevredenheid.
 
Op maat gemaakte oordoppen?

Heb jij dan zo'n vreemde oren?

Ga gewoon naar de kijkshop, leg 10 euro en neem een setje Alpine 'disco doppen'.
Deze dempen hetzelfde frequetiebereik als de 'speciale motor oordoppen'.
Ik gebruik deze al een jaar naar volle tevredenheid.
Ach ja.. en deze zitten helemaal super ook na 2 jaar elke dag dragen |(

Op maat gemaakt oordoppen zitten toch stuk fijner, en dempen toch nog wel ff iets meer..., sluiten veel beter aan ipv zo'n prop in je oor...
 
Ach ja.. en deze zitten helemaal super ook na 2 jaar elke dag dragen |(

Op maat gemaakt oordoppen zitten toch stuk fijner, en dempen toch nog wel ff iets meer..., sluiten veel beter aan ipv zo'n prop in je oor...

Ik durf niets te zeggen over maatdoppen. Geen ervaring mee.
Wanneer jij echter spreekt over proppen in je oor heb jij duidelijk geen ervaring met de standaard Alpine oordoppen!!!

En overigens Kaasszje, het gaat niet om méér dempen. Het gaat erom dat het windgeruis dusdanig wordt gedempt zodat dat geen storende factor meer is.
Indien het wel zou gaan om zo veel mogelijk dempen dqan heb je bijna geen andere keus dan die standaard kneeddingen in je oor te stoppen. Deze voel je vrijwel niet zitten en je hoort nog slecht je eigen adem.
 
misschien is dit gelul achteraf ,maar wel voor nieuwe kopers van die oordoppen handig.
verzekeren verzekeren als je oordoppen van €100 koopt kun je toch ook wel een vezekering voor een paar jaar afsluiten kosten ongeveer €7
had ik ook gedaan, na 1.5 jaar was ik zo ook kwijdt, geen probleem kreeg zo nieuwe

ps dit is geen spam


mvg 1500vulcano
 
ja, ik heb ze zien liggen. onder de prullenbak naast de struiken recht van het hotel, net achter de parkeerplaatsen.

Oeps, de derde eigenaar intussen.
Voor de goeie verstandhouding spreken we dus niet meer van oordopjes maar boordopjes :]
 
Ach ja.. en deze zitten helemaal super ook na 2 jaar elke dag dragen |(

Op maat gemaakt oordoppen zitten toch stuk fijner, en dempen toch nog wel ff iets meer..., sluiten veel beter aan ipv zo'n prop in je oor...


Op maat gemaakt zal wellicht altijd beter zijn, maar als je niet meteen weer zoveel geld wil uitgeven kun je dus naar de kijkshop voor discodoppen of naar de anwbwinkel voor zwemmersdoppen, beide zijn van alpine maar kosten ong. 10 euro tegen ong. 25 euro voor (volgens mij exact dezelfde) bij een motorzaak.

10 euro is denk ik iets sneller afgeschreven als pas na 2 jaar. ;)
 
naar de kijkshop voor discodoppen of naar de anwbwinkel voor zwemmersdoppen, beide zijn van alpine maar kosten ong. 10 euro tegen ong. 25 euro voor (volgens mij exact dezelfde) bij een motorzaak.

10 euro is denk ik iets sneller afgeschreven als pas na 2 jaar. ;)

Wel uitkijken. Dopjes voor uiteenlopende doelen hebben verschillende dempingsfactoren. Deze dempingsfactoren staan vermeld op de verpakking. Ga dus naar de site van Alpine en druk daarvan dat dempingsoverzichte uit.
 
Op site van Alpine:

Frequentie in Hz      125      250       500       1000       2000      4000       8000
Paars demp. in dB      14,8       15,0       15.7       18,7       26,6      24,4      18,9
Groen demp. in dB      14,8      15,0      15.7      18,7      26,6      24,4      18,9

is volgens mij hetzelfde.

Paars samen met geel zit in een 'motorsetje'
Groen samen met geel zit in een 'discosetje'

Ja ze zijn goed bezig bij Alpine. Voor élk toepassingsgebied andere filters ehhh.... kleurtjes verzinnen. ;}
 
Ik heb die standaard Alpinedoppen ook gekocht. Ik kon ze hooguit enkele minuten dragen voor ik verging van de pijn. Ze kunnen ook nog deels afgeknipt worden om ze wat smaller te maken. Hielp geen ruk.

Ik heb nu al weer een tijdje op maat gemaakte doppen en dat zit perfect. Bij het aanmeten van die doppen bleek dat m'n gehoorgangen erg smal zijn. Daar past geen standaard dop in zonder pijn te doen. Ik zal niet de enige zijn......
 
Verzekeringetje kostte bij aanschaf dacht ik 10 euro en dan ben je 2 jaar verzekerd tegen kwijtraken/diefstal... dan hoef je ook niet zo te zoeken daar in Amersfoort tussen de struiken.
 
Dan moet je wel heel erg hopeloos zijn :+ Je gaat toch vedomme geen oordoppen stelen :)

Junk1 "Jij nog wat gejat vandaag?"
Junk2 "Ja, een stel super vette oordoppen,kopen?"

:o
 
Terug
Bovenaan Onderaan