Alpine Otoplastieken van de beurs binnen

Ik had trouwens dat pakket van 110euro gekocht, dat hield volgens mij in dat je de otoplastieken kreeg die verzekerd waren en een schoonmaakmiddel.

Nou heb ik de otoplastieken binnen, maar nog geen schoonmaakmiddel...
Meer mensen die dit hebben? Komen die later binnen, of zal ik even contact met alpine moeten opnemen?

Wouter ik vrees dat je contact op moet nemen met Alpine. Danny_S en ik kregen het middel mee na het aanmeten.
 
Ah, oké. Zal dan nog moeilijk worden om te bewijzen dat ik het niet heb meegekregen, maar ik ga het proberen...
Is het handig spul?
 
Nog geen ervaring met het spul, heb ze sinds gisteren binnen.

Misschien andere gebruikers?

Uit krijgen was trouwens een crime. Iemand nog handige tips of trucs?
 
Je kan van die bruistabletten gebruiken die ze ook gebruiken voor hoortoestellen, worden ze direct schoon van en kost geen drol. (van Cedis)
 
De man van Alpine die de doppen bij mij aan heeft gemeten in Soesterberg zei dat het schoonmaakmiddel eigenlijk alleen alcohol is.

En daar kan ik wel aankomen :)
 
De man van Alpine die de doppen bij mij aan heeft gemeten in Soesterberg zei dat het schoonmaakmiddel eigenlijk alleen alcohol is.

En daar kan ik wel aankomen :)

Dat is het meestal ja. Gewoon alcohol(vaak met een geurtje). Bij de kruidvat een potje gedenatureerde alcohol halen, 2,50 ofzo? gaat lang zat mee.
 
Na al deze ervaringen misschien toch ook maar een setje oordopjes op maat laten maken. Universele van noizezz zijn toch wat minder volgens mij (pasvorm, geluid dempen ze zat)
 
Gisteren de dopjes bijna de hele dag in gehad. Perfect. De linkerkant begon tegen het eind van de dag wel een beetje te irriteren, maar dat betert wel lijkt me. Was een geweldige dag gisteren om te toeren. Mijn laatste vrije dag opgenomen, nog een overschotje van vorig jaar, en knallen maar. Van 9 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds met de Rimconator rondgesjeesd. natuurlijk alleen maar om de doppen te testen... Zakje erbij is handig om rond je nek te hangen.

@wouter: heb je al contact opgenomen met Alpine?
 
Net zoals Danny hierboven schrijft heb ook ik gisteren de hele dag mijn optoplastieken uitvoerig getest. Het blauwe tasje met koord is inderdaad super handig om aan je nek te hangen en de doppen daar in te doen als je even een stop maakt.

Verder is het in en uit doen een kwestie van wat oefenen. Als je eenmaal weet hoe ze in je oor moeten is het een kwestie van erin doe en even testen of ze goed zitten.

Het was voor mij een wereld van verschil. Geen last meer van dat hinderlijke windgeruis in mijn helm en daardoor ook geen moe gevoel na een lange dag rijden.

Voor mij in ieder geval de aankoop van het jaar.
 
Gisteren de dopjes bijna de hele dag in gehad. Perfect. De linkerkant begon tegen het eind van de dag wel een beetje te irriteren, maar dat betert wel lijkt me. Was een geweldige dag gisteren om te toeren. Mijn laatste vrije dag opgenomen, nog een overschotje van vorig jaar, en knallen maar. Van 9 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds met de Rimconator rondgesjeesd. natuurlijk alleen maar om de doppen te testen... Zakje erbij is handig om rond je nek te hangen.

@wouter: heb je al contact opgenomen met Alpine?

Nog niet, geen tijd gehad...
Ik zal maandag wel even contact met ze opnemen.

Maar als het in principe alleen alcohol is, dan vind ik het niet zo een probleem dat ik dat schoonmaakmiddel niet gekregen heb.

Je kunt de otoplastieken dus gewoon schoonmaken door ze in een bakje met schoonmaakalcohol te leggen?
 
Volgens mij is dat flesje om te desinfecteren, dus ik weet niet of het verstandig is om ze er voor langere tijd in te leggen. Even afspoelen is voldoende denk ik. Bovendien, zo groot is dat flesje nu ook weer niet... En natuurlijk ook je oortjes een beetje smeervrij houden he. WD40 helpt goed tegen vet heb ik me laten vertellen. ;)
 
vandaag lag er ook hier een mooie envelop met alpine erop in de bus :)
Indoen gaat bij mij goed, uitdoen is alleen nog wel een kunst :P
 
Kun je voor het uitdoen niet even je oren 'klaren' zoals duikers doen? Niet te hard, anders liggen de doppen aan de andere kant van de kamer!
:+
 
Heb ze vandaag ook ontvangen en ze uitkrijgen is een uitdaging op zich...Ik druk aan de onderkant van mn oor (zoals in de handleiding staat) en pak dan met mn nagels de oordop eruit. Komt nog wel een betere methode denk ik haha
 
Nee, zitten prima denk ik...
Hoe wist je dat ze niet goed afsloten?

Ik ga denk ik contact opnemen, bij mijn rechter hoor ik veel meer en eerder windruis. Ook voel ik als ik mijn hoofd naar achter doe dat die in mijn rechter oor heel los komt en die in mijn linker oor goed op zijn plek blijft zitten.
 
Ik ga denk ik contact opnemen, bij mijn rechter hoor ik veel meer en eerder windruis. Ook voel ik als ik mijn hoofd naar achter doe dat die in mijn rechter oor heel los komt en die in mijn linker oor goed op zijn plek blijft zitten.

Oke, duidelijk.
Bij mij zitten ze qua pasvorm prima.

Ikzelf had in het begin wel de indruk dat ze minder dempte dan die motosafe dingen van ze, maar dit was vooral bij lagere snelheden.
Bij meer herrie dempen ze goed.
Toch zit ik er aan te denken ze terug te sturen en het sterkste filter erin te laten plaatsen..
Al is het alleen maar om het verschil te ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik naar een dealer gegaan, in dit geval Motoport Wormerveer, omdat er bij mij één demper kwijt was. Die hebben ze daar ter plekke vervangen, groen filtertje uit een uitgebreide onderhoudsdoos van Alpine. Je hóeft dus niet per sé de boel op te sturen.
 
Had vrijdag gebeld naar Alpine en kreeg een doorverwijsformulier zodat ik niet naar Soesterberg hoefde te gaan. Afspraak gemaakt met een zaak hier in de buurt en vandaag opnieuw een afdruk laten maken.

Vlak voor het vullen van het oor werd mij al vertelt dat ik niet mocht gaan lachen of praten, kon meteen dus al vertellen (voor het vullen dus :+ ) dat dat de reden was dat de otoplastiek niet past. Op de beurs zei ik nog wat tegen een maat van me, hij ook mooi foto's maken dus uiteraard ook lachen :N

Het is me niet vertelt of het is me pas vertelt nadat mijn oren al dicht zaten. Zal vast het eerste geval zijn omdat mensen die bij mij aan de tafel zaten ook probeerden te praten en een big smile hadden.

Gelukkig heeft Alpine een goede service en valt het onder de garantie *O*
 
Ik ga denk ik contact opnemen, bij mijn rechter hoor ik veel meer en eerder windruis. Ook voel ik als ik mijn hoofd naar achter doe dat die in mijn rechter oor heel los komt en die in mijn linker oor goed op zijn plek blijft zitten.

Hoe lang draag je ze? Ik las namelijk dat ze wel even moeten wennen en voegen. In het begin dacht ik dat ook dat er eentje niet goed zat, maar na anderhalve maand hebben ze zich allebei goed gevoegd en zitten ze prima!
 
Heb ze nu bijna 2 maanden, af en toe een ritje in ieder geval niet woon-werk rijden. Bij elkaar gok ik rond de 20 uur gedragen. Misschien dat hij nog beter moest passen, maar als dit niet zo zou zijn ben ik de garantie kwijt. Dan maar deze manier.
 
de mijne dempen zelfs te goed. :X Binnenkort maar eens lichtere demping laten zetten
 
Ik heb een aantal weken geleden mijn 2e set Alpine doppen binnen gekregen. De 1e set kwam los uit mijn oren als ik mijn helm opzetten. Van de nieuwe set lekt de linker nog steeds als ik mijn helm op heb.


Sorrie agent... ik kan geen helm dragen als ik met mijn motor rij omdat mijn oordoppen dan niet meer goed zitten... #fail!
Zal Alpine maar weer een nieuwe mail sturen. Moet wel zeggen, dat de afhandeling de eerste keer super was. Zelfs kosteloos een universeel (paddestoel) setje van ze gekregen terwijl ik moest wachten tot de nieuwe set binnen was.
 
Weet iemand misschien waar ik het beste heen kan gaan voor zo'n aangemeten setje, in de buurt van Alkmaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan