Alpinestars GP-Tech handschoen advies gevraagd

Justifire

Die hard MF'er
3 aug 2009
935
0
Zevenhuizen
Heb onlangs de Alpinestars GP-Tech handschoenen aangeschafd, vind ze schitterend maar zit met een klein probleem.
Na thuiskomst een paar keer gepast en vroeg me af of ik niet een maat te groot had gekocht, dus ik de verkoper gebeld (Termaat superservice :} ) en na het bovenstaande voorgelegd te hebben een maatje kleiner opgestuurd gerkregen om te proberen.
Nu is het zo dat :
- XXL zit comfortabel om de hand, vingers zijn iets te lang 5-10 mm en heb ook ruimte in de vingers.
-XL zit als een 2de huid om mijn hand, vingers zijn iets te kort, voel de naden in de vingertoppen en leer sluit strak om mijn vingers.

Vraag mij af wat ik nu het beste kan doen ?

Iemand hier met ervaring met de GP-Tech ?
Zal de XXL uiteindelijk te ruim worden ?
Zal de XL genoeg oprekken om comfortabel om de vingers te zitten ?
Zit echt te twijfelen wat te doen, XL, XXL of gewoon beiden terugsturen en kijken voor wat anders (liever niet, vind design en constructie :9~ )
 
Ik koop regelmatig andere handschoenen,voor de heb.
Er kunnen idd verschillen in zitten.
Je moet sowieso aan t eind van de vinger een kleine cm overhouden,als ze klem zitten is niet fijn tijdens t rijden.
Ik heb pas een set Rev íts gekocht ook ide lijken rondom de hand opzich iets te wijd terwijl ik verder grote lange handen heb.
Een setje Berik zaten beter,maar die gingen zuur stinken al na enkele weken.
Het olskool merk MQP heeft nog steeds een fijne pasvorm,maar beetje gedateerd design.

Ik zou toch eens voorzichtig op internet bij google afbeeldingen een lijst met handschoenen samenstellen en die ergens gaan passen/aanschaffen.
 
Tja het blijft gewoon een kwestie van testen, en je niet te veel te laten leiden door de looks.

Net als bij een helm, als ie niet lekker zit heb je er niks aan.

Vorig jaar heb ik de hele winkel van Ten Kate uitgetest (daar kan je ook in de winkel de handschoenen testen op een soort demo racer model), wat me wel een uur kostte.
 
Laatst bewerkt:
Had ze ook geprobeerd in de winkel, even getest op een R1 en zaten best goed.
Maar aangezien ik ook een nieuw pak en laarzen had gekocht waren de handschoenen meer iets van 'even erbij'
Dan kom je thuis en ga je op je gemakkie alles uitproberen, pak en laarzen zijn perfect alleen die handschoenen twijfel ik.
Hoor toch graag even de ervaring van iemand die de GP-Tech bezit, of hij nog veel oprekt etc.
 
Heb onlangs de Alpinestars GP-Tech handschoenen aangeschafd, vind ze schitterend maar zit met een klein probleem.
Na thuiskomst een paar keer gepast en vroeg me af of ik niet een maat te groot had gekocht, dus ik de verkoper gebeld (Termaat superservice :} ) en na het bovenstaande voorgelegd te hebben een maatje kleiner opgestuurd gerkregen om te proberen.
Nu is het zo dat :
- XXL zit comfortabel om de hand, vingers zijn iets te lang 5-10 mm en heb ook ruimte in de vingers.
-XL zit als een 2de huid om mijn hand, vingers zijn iets te kort, voel de naden in de vingertoppen en leer sluit strak om mijn vingers.

Vraag mij af wat ik nu het beste kan doen ?

Iemand hier met ervaring met de GP-Tech ?
Zal de XXL uiteindelijk te ruim worden ?
Zal de XL genoeg oprekken om comfortabel om de vingers te zitten ?
Zit echt te twijfelen wat te doen, XL, XXL of gewoon beiden terugsturen en kijken voor wat anders (liever niet, vind design en constructie :9~ )

heb het zelfde met die handschoenen .. ik heb de maat groter genomen..
 
Vind de maatvoering van A'stars sowieso vreemd. Heb normaal maat 9" in handschoenen maar van A' stars zowel zomer als winterhandschoenen in XL wat maat 11 zou moeten zijn. Zitten overigens wel prima.
 
Heb onlangs de Alpinestars GP-Tech handschoenen aangeschafd, vind ze schitterend maar zit met een klein probleem.
Na thuiskomst een paar keer gepast en vroeg me af of ik niet een maat te groot had gekocht, dus ik de verkoper gebeld (Termaat superservice :} ) en na het bovenstaande voorgelegd te hebben een maatje kleiner opgestuurd gerkregen om te proberen.
Nu is het zo dat :
- XXL zit comfortabel om de hand, vingers zijn iets te lang 5-10 mm en heb ook ruimte in de vingers.
-XL zit als een 2de huid om mijn hand, vingers zijn iets te kort, voel de naden in de vingertoppen en leer sluit strak om mijn vingers.

Vraag mij af wat ik nu het beste kan doen ?

Iemand hier met ervaring met de GP-Tech ?
Zal de XXL uiteindelijk te ruim worden ?
Zal de XL genoeg oprekken om comfortabel om de vingers te zitten ?
Zit echt te twijfelen wat te doen, XL, XXL of gewoon beiden terugsturen en kijken voor wat anders (liever niet, vind design en constructie :9~ )


Zeiknat maken en dan aantrekken en gaan rijden,zitten ze daarna goed.Ik heb Berik handschoenen en die zaten ook te strak, na goed zeiknat geweest te zijn zitten ze nu perfect. :Y
 
Ga er een stukje mee rijden, te lange handschoenen gaan in de weg zitten en drukken je de claxon ieder keer in als je aan het knipperen bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan