Alpinestars T-stunt-jack: tot (vanaf) welke temparatuur?

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Daar ik einde van de week mijn lease-C30 moet inleveren ( ;( ) omdat ik per september weer de status van student ga aannemen zal ik wat vaker moeten gaan bouwen op mijn CBR. :] Nu is het wat onpraktisch om elke dag op de universiteit mij van mijn koe te ontdoen, deze op te slaan in een kluisje (met alle nadelige gevolgen voor dat pak zelf van dien, als dat uberhaupt gaat passen) en vervolgens mijn in mijn rugtas meegebrachte kleren aan te trekken. Vandaar dat ik zaterdag even bij Termaat was om door de colelctie textielpakken te kijken.

Nu was ik er vrij snel over uit dat een lange jas niet echt comfortabel is op een racer dus beperkte ik mij tot de jacks i.c.m. een aanritsbare broek. Daardoor was de keuze gelijk een stuk minder aangezien de meeste racer-rijders voor leer gaan. Dus op één of twee kaal-zwarte @stars-jacks, dure Dainese-jacks en Goretex-jacks die mijn budget zwaar overstrijgen na viel het een beetje tegen wat ik aantrof.. Nu wees een vriend van me die mee was me erop dat er verderop ook nog een rekje jassen hingen, het betrof de zomerjacks. Naast het feit dat deze jacks stukken mooier zijn dan de saaie all-season-dingen was de keuze hier nog ruim. Nu is een volledig geperforeerd jack niet echt geschikt om nog een paar maanden mee te rijden, maar uiteindelijk viel mijn oog op een T-stunt jack (zie Google), dat alleen kleine luchtdoorlatende delen bij de schouders en armen heeft en bovendien een afritsbare winddichte binnenvoering. Hoewel ik al besloten had het jack te kopen (i.c.m. een overigens wel wind- en waterdichte broek) zorgde het gebrek aan pincode bij mijn creditcard ervoor dat ik met lege handen naar huis moest en ik dus nog even bedenktijd heb. Omdat ik toch hier was bij dezen daarom de vraag vanaf welke temperaturen deze jas geschikt is.

Van plan om in de regen te gaan rijden ben ik niet, ik heb immers ook het OV als alternatief (eigenlijk is mijn motor een alternatief, maar die gebruik ik natuurlijk liever dan de trein :+ ). Dus het zal meer de kou zijn die op een gegeven moment problematisch wordt, maar ik kan natuurlijk de binnenvoering gebruiken i.c.m. een trui en/of thermoshirt. En als de nood écht hoog is zou ik ook nog voor mijn leren pak kunnen gaan, want die hou ik er natuurlijk gewoon bij. ;)

Ervaringen? :)
 
Kijk ook eens bij richa...daar hebben ze leuke textiel pakken, jas met aanritsbare broek.
Niet al te duur en je hebt stevige binnenvoeringen die je eruit kunt halen als het te warm is.
Als je daaronder ook nog eens een thermopak doet kun je al heel wat hebben hoor.
 
Thanks for the tip.
Het is trouwens deze:
http://www.planetdsg.com/blog/2009/03/29/in-focus-alpinestars-t-stunt-air-jacket/

Misschien gevaarlijk omdat ik hiermee een discussie apart kan losmaken, maar protectie is ook nog een aspect.. Mijn leren pak is net een harnas, zoveel protectie zit er in, en ik vraag me toch af in hoeverre zo'n textieljas dezelfde bescherming kan bieden. Ook omdat het volgens mij een jack is bedoeld voor de motorcross.. ('stunt'?) :X
 
Dat is een erg mooie jas! Ziet er ook sportief uit, en ik geloof wel dat alle protectoren erin zitten hoor.Inderdaad wel een zomerjas, dus de keuze is aan jou. Je kunt ook kijken voor een wat meer all weather jas, dan heb je iets meer speling.
De textiel jas die ik heb heeft ook schouder en elleboog protectie , en eventueel voor de rug.

Tegen een schuiver is leer nog steeds het best, maar ja, het is kiezen of delen.

En bij de motorcross hebben ze bodyprotectors en niergordels , dat kun je ook over die jas aan doen natuurlijk.....ik denk wel dat het wat bekijks trekt....tenzij je natuurlijk eens door de berm ragt en over een drempel springt *O*
 
Koop er voor 2 tientjes een los regenjasje bij, dat houd een hoop wind en kou tegen.
Doe hem ook altijd over mijn leren pak heen als het wat kouder is en het scheelt een hoop en je propt hem zo in je rugtas :Y
 
Koop er voor 2 tientjes een los regenjasje bij, dat houd een hoop wind en kou tegen.
Doe hem ook altijd over mijn leren pak heen als het wat kouder is en het scheelt een hoop en je propt hem zo in je rugtas :Y


Volgens mij zoekt hij een textiel pak omdat hij het leren pak nergens kwijt kan...
 
icon heeft ook een paar textielzomerjasjes.. hangen soms nog wel wat verdwaalde bij de locale motorport :Y .. of zoek anders ff op shift.. ook echt bruut


2009_Shift_Racing_Avenger_Jacket.jpg
 
Afhankelijk van of je een koukleum bent, hoe ver en hoe snel je gaat rijden denk ik dat dat jack je warm genoeg houdt tot zo'n 5 á 15 graden Celsius.

Moet je >50km over de snelweg dan zal je echt snel een ander jack wensen hoor, al is het dan maar een saai, grijs all-weather pak.
 
kijk eens naar deze jas:

Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Is een speciale textielen jas die lijkt op spijkerstof én is waterdicht. Er is ook een bijpassende broek bij te krijgen. Tevens zit in de jas een wintervoering. Deze kun je eenvoudig er uit halen in de zomer en vervolgens de 'air' ritsen open ritsen. Fris in de zomer, warm in de winter. Ik rij er zelf ook mee en vaak verkies ik hem boven mijn leder combi.

Maat 50 weet ik overigens ook nog een voordelig setje te koop van iemand die noodzakelijk moest stoppen met motorrijden. Nauwelijks gedragen voor een leuke prijs, als je interesse hebt geef je maar een gil.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds 2 weken ook de t-stunt jas en mij bevalt hij uitstekend. Er zit ook een binnen voering bij waardoor je toch tot redelijk koele temperaturen kunt rijden.
 
pssst TS gaf al aan niet zon all-season-ding te willen en mijn regenjasje is opgerold niet groter dan een blikje cola dus dat past makkelijk onder de buddy ;)


Er zijn ook mooie allround pakken hoor!

Haha ,en ik vind het prima ,een regenjas dan.



Hmm ging hij niet met de trein als het regende ? _O-
 
Qua regen: het meeste valt er naast en ook dat doet het niet voortdurend.


Qua kou: op koude kan je je kleden en alles went; en met een winddichte laag, of een een of ander ruim en warmgevoerd winddicht (ski-)jack er over kan je aardig wat wwerstaan.

Uitverkopen enz.doen ook wonderen, of marktplaats.nl enz.

Suc6

En in de trein loop je meer risico qua ziektekiemenbesmetting etc. :Y
 
Haha heerlijke reacties. Ik zal zeker ff een cheap ass vuilniszak-looking regenjasje scoren voor het geval ik (op de terugweg) een buitje tref. Ik woon overigens binen 30km van de universiteit, waarvan de helft snelwegkilometers.
Ik weet op voorhand dat ik met vrieskou waarschijnlijk een alternatief moet zoeken, maargoed dat is de prijs die ik betaal voor comfort, looks en de mogelijkheid om ook met tropische temperaturen deze jas in te zetten. Bovendien ben ik een geboren mooiweerrijder (proud of it) dus onder de 5 graden betwijfel ik uberhaupt of ik de motor op wil..

@AntonyJ: waar heb jij de jas gekocht en hoeveel was de schade?
 
er zijn verschillende prints en types uiteraard.. had geen zin om hier het hele assortiment neer te zetten...

Ik zou er ook niet dood in gevonden willen worden.. Maar dat is meer omdat ik liever nog heel wat jaartjes blijf rondlopen/rijden op deze planeet :+
 
271


Deze heb ik nu 5 jaar en aardig wat kilometers
Nog steeds waterdicht en een prijs van 329,- met binnenvoering
Echt een super jack

Goedkoop is duurkoop!
 
Heb een review gevonden waarin de typische Amerikaan zegt dat de water- en winddichte voering zo'n drie kwartier houdt in een gemiddelde regenbui. Lang niet gek zou ik zeggen..

 
Terug
Bovenaan Onderaan