Alpinestars Tech-Air 5 airbagvest

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.360
1.171
Vlaanderen
Instagram
Ik heb vandaag, na meer dan 10 jaar ontwikkeling te volgen in de pers, een airbagvest aangeschaft. Na heel wat vergelijken werd het de Alpinestars Tech-Air 5, speciaal voor straatgebruik ontwikkeld. De vest kwam uit in maart 2020, putje corona dus.

Ben benieuwd of er nog forumleden deze vest al hebben gekocht en wat hun ervaringen zijn.
Vanaf morgen wordt er verschillende uren per dag mee gereden, dus ik zal ook mijn ervaringen delen :]
IMG-20210113-WA0005.jpeg
 
Dat vest heeft ook mijn interesse.
Als ik dat onder mijn huidige jassen wil dragen wordt het wel een beetje krap (ruimte voor de luchtkamers).
Heb je het vest samen met de jas gekocht?
Als nee: hoeveel ruimte had je “over”?
Ben benieuwd naar je bevindingen.
 
Was nieuwsgierig hoe dit werkte dus even opgezocht op YT. Deze man heeft er dus een crash mee gehad en is er heel lovend over. Ziet er ook erg indrukwekkend uit hoor.

Filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij dan af vraagt bij zo'n vest.
Waar zit dan de patroon die het vest van lucht voorziet?
En voel je dit ook bij het dragen ervan???
 
Er is zelfs een speciaal topic voor airbag vesten dacht ik ?! Ik denk in het ZAC?OW cup topic, ik ga even kijken.
Ja het topic is er, maar is bedoeld voor de racerij.

Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen van mensen die hem echt gebruikt hebben, dus niet alleen aangeschaft maar helaas ook echt nodig zijn geweest.
 
Wat ik mij dan af vraagt bij zo'n vest.
Waar zit dan de patroon die het vest van lucht voorziet?
En voel je dit ook bij het dragen ervan???
Zit allemaal in de achterkant verwerkt, dus zul je niet veel van voelen, zal lijken op een rugbeschermer.
 
Dan hebben ze daar goed over nagedacht.
Bij het dragen van een lifejacket voel je dus wel de patronen zitten.

Ben benieuwd naar zijn ervaring van de TSér
 
Patronen zitten inderdaad verwerkt in de rugbeschermer.

Er is een airbagtopic, maar dat zijn allen airbags die ontwikkeld zijn voor het circuit.
Deze airbag is absoluut niet voor het circuit of (zwaar) offroad bestemd, maar volledig ontwikkeld voor het dagelijks rijden en toeren.

Ik heb ondertussen 2u30 minuten met de vest gereden, en ze zit erg comfortabel. Je merkt nauwelijks dat je ze aanhebt. De rugbeschermer is ook 8 keer beter dan de standaard rugprotectie, waardoor je de standaard rugprotectie uit je jas kan halen.

Ik heb tegelijk ook een nieuwe jas gekocht (een jas van Richa - niet alpinestars). De jas is met elke soort jas compatibel.
Je moet alleen 4 cm speling hebben voor wanneer de airbag zich zou opblazen.
 
Volgende week komt de echte test, verwacht volgende week er ongeveer 30-40 uur mee te rijden.
 
grappig: vanmorgen vond ik nog een aantal winkels die het vest wél nog tegen de introductie prijs van €599,- aanbieden.
Het loont dus nog steeds om even rond te kijken.
 
De verbinding met de app loopt vlot, iets waar ik wat schrik voor had gezien de reviews. Maar de update heeft dit probleem duidelijk opgelost.

Screenshot_20210129162905.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan