Als Arnold Swarzenegger op de motor!

motorsnuffel

MF'er
25 apr 2008
34
0
Rotterdam
Beste laagvliegers :]

Vanwege het feit dat ik binnenkort mijn 1e motorpak koop, ben ik ook op zoek naar extra bescherming in de vorm van een rug-, borst-, en dijbeenprotectors. Naast het feit dat extra bescherming natuurlijk nooit kwaad kan, geeft het mij ook een veiliger gevoel 8-)

Nu ben ik benieuwd wie er nog meer extra bescherming omder zijn of haar pak heeft en hoe dat bevalt? Mochten er nog piloten zijn die helaas gebruik hebben moeten maken van deze protectoren, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag! ;)

De bedoeling is om een overzichtje te krijgen van merken die goed bevallen qua pasvorm en merken die door eventuele praktijktesten ook goed bevallen zijn. Misschien komt er dan een merk naar boven dat in theorie aangenaam zit en in praktijk ook de beloofde protectie waar maakt.

Ik zelf zit te kijken naar het merk forcefield: http://www.forcefieldbodyarmour.co.uk
Ik heb hier namelijk goede berichten over gehoord!

Alvast bedankt voor jullie reacties! :}

Groetjes,

Edwin :)
full
 
Dr heeft hier een klein tijdje terug ergens op dit motor forum een test rondgeslingerd over rug protectors, moet je maar even zoeken, dit is misschien ook wat voor je: http://www.hit-air.com/english/main.html

grt Martinus
 
Dr heeft hier een klein tijdje terug ergens op dit motor forum een test rondgeslingerd over rug protectors, moet je maar even zoeken, dit is misschien ook wat voor je: http://www.hit-air.com/english/main.html

grt Martinus


Ik moet zeggen, een prachtig systeem! Ik zat alleen zelf meer te denken aan extra bescherming dat onder een volledig (1 delig) leren apk past. Maar bedankt voor de tip!
 
[me="CBR600RR Tim"]wacht nog steeds op de uitvinding van de sleutelbeenprotector -O-[/me]


ja die bestaat!

mad hoffman (BMX'er) die rijd daar mee.

dit komt doordat hij al zo vaak is gevallen dat hij bijna al zijn botten al een keer heeft gebrooken of uit de kom zijn geweest dat zijn arm zonder deze bescherming weer snel uit de kom raakt bij een val.
de bescherming bestaat uit een bodyprotector met daar aan een staalkabeltje naar het schouderstuk die alles op zijn plek houdt.

bestaat dus ;)

maar ik rij op de motor ook met een rugbeschermer, deze heb ik oop een beurs (fighterrama) gekocht voor een redelijke prijs en zit supper onde mn textiele pak,
ik draag hem eigenlijk niet onder mn lederen overall |(
maar ik heb er met snowboarden al er veel plezier van gehad tijdens/na een harde klapper ;)


GR NEMO
 
Ik heb deze (dainese wave)
images


Heb allleen nog geen motor en er dus nog niet meer gereden, maar heb hem al aangeschaft omdat ik een 2e handspak kon kopen.

Ik heb voor de wave gekozen na zoeken en lezen hier op MF. Hij zit volgens meerdere mensen hier op MF super en je merkt bijna niet dat je hem aan hebt tijdens het rijden.

Er staan ook meerder tests hier op MF waarin hij ook al goed naar voren komt en niet onbelangrijk, hij is 140 euro dus redelijk betaalbaar.

Zoals ik al zei heb ik hem zelf nog niet gebruikt, maar even de zoek functie gebruiken op rug protectors of dainese wave en je vind een hoop.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een wave, bevalt goed

valt ook wel goed, kwam er toen alleen achter dat die wave met borstbescherming waarschijnlijk wel een paar paar slapeloze nachten i.v.m. gekneusde ribben had voorkoemn.
 
Beste laagvliegers :]

Vanwege het feit dat ik binnenkort mijn 1e motorpak koop, ben ik ook op zoek naar extra bescherming in de vorm van een rug-, borst-, en dijbeenprotectors. Naast het feit dat extra bescherming natuurlijk nooit kwaad kan, geeft het mij ook een veiliger gevoel 8-)

Nu ben ik benieuwd wie er nog meer extra bescherming omder zijn of haar pak heeft en hoe dat bevalt? Mochten er nog piloten zijn die helaas gebruik hebben moeten maken van deze protectoren, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag! ;)

De bedoeling is om een overzichtje te krijgen van merken die goed bevallen qua pasvorm en merken die door eventuele praktijktesten ook goed bevallen zijn. Misschien komt er dan een merk naar boven dat in theorie aangenaam zit en in praktijk ook de beloofde protectie waar maakt.

Ik zelf zit te kijken naar het merk forcefield: http://www.forcefieldbodyarmour.co.uk
Ik heb hier namelijk goede berichten over gehoord!

Alvast bedankt voor jullie reacties! :}

Groetjes,

Edwin :) [afbeelding]

Tering zeg, als je zo bang bent om op een motor te stappen doe het dan gewoon niet!
:N kortom niet janken maar :]
 
Ik heb dr 1 van IXS. Iets van €70,- ofzo? Je voelt je wel wat veiliger erdoor, en het steunt de rug ook nogal. Dat foamspul moest wel achter uit mijn jas anders paste die er niet onder.

7681_0.jpg
 
Zit zelf ook te denken om een rug bescherming aan te schaffen.
Ben zelf 1.88 veel rugbeschermers passen mij niet, omdat ze te kort zijn van onderen.

Iemand die wel een goedpassende gevonden heeft, die ook vrij lang is.
 
ik heb een rug protector van clover, bevalt ook prima, en ook nog handig als je een rugzak hebt waar iets hards inzit wat normaal in je rug prikt :+

ding zit super, alleen de buikband/niergordel is wel een beetje wennen!
 
Tering zeg, als je zo bang bent om op een motor te stappen doe het dan gewoon niet!
:N kortom niet janken maar :]

PJP,

Ik ben niet bang om motor te rijden, ik wil alleen nog lang kunnen genieten van mijn hobby! :] Ik ga er niet vanuit, maar mocht ik een keer een ongeluk krijgen, dan ben ik liever wat meer beschermd dan dat ik achteraf zou zeggen: "had ik maar..", tenminste als je dat dan nog zou kunnen zeggen natuurlijk..
Het klink misschien wel een beetje dramatisch allemaal, zo bedoel ik het ook niet. Maar we moeten niet vergeten dat we nou eenmaal de zwakkere in het verkeer zijn (qua kreukelzone dan natuurlijk ;) )

Dus..het belangrijkste bescherming en natuurlijk lekker veel plezier hebben in het rijden! :P
 
PJP,

Ik ben niet bang om motor te rijden, ik wil alleen nog lang kunnen genieten van mijn hobby! :] Ik ga er niet vanuit, maar mocht ik een keer een ongeluk krijgen, dan ben ik liever wat meer beschermd dan dat ik achteraf zou zeggen: "had ik maar..", tenminste als je dat dan nog zou kunnen zeggen natuurlijk..
Het klink misschien wel een beetje dramatisch allemaal, zo bedoel ik het ook niet. Maar we moeten niet vergeten dat we nou eenmaal de zwakkere in het verkeer zijn (qua kreukelzone dan natuurlijk ;) )

Dus..het belangrijkste bescherming en natuurlijk lekker veel plezier hebben in het rijden! :P

En mocht jij zelf in de kreukels liggen, ondanks je rugbeschermer. Dan zeg je natuurlijk tegen ons: "I'll be back 8-) "

:+
 
Beste laagvliegers :]

Vanwege het feit dat ik binnenkort mijn 1e motorpak koop, ben ik ook op zoek naar extra bescherming in de vorm van een rug-, borst-, en dijbeenprotectors. Naast het feit dat extra bescherming natuurlijk nooit kwaad kan, geeft het mij ook een veiliger gevoel 8-)

Nu ben ik benieuwd wie er nog meer extra bescherming omder zijn of haar pak heeft en hoe dat bevalt? Mochten er nog piloten zijn die helaas gebruik hebben moeten maken van deze protectoren, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag! ;)

De bedoeling is om een overzichtje te krijgen van merken die goed bevallen qua pasvorm en merken die door eventuele praktijktesten ook goed bevallen zijn. Misschien komt er dan een merk naar boven dat in theorie aangenaam zit en in praktijk ook de beloofde protectie waar maakt.

Ik zelf zit te kijken naar het merk forcefield: http://www.forcefieldbodyarmour.co.uk
Ik heb hier namelijk goede berichten over gehoord!

Alvast bedankt voor jullie reacties! :}

Groetjes,

Edwin :) [afbeelding]


ik heb ook zo 1tje maar dan van alpinestars en die kostte me 130 euries en moet zeggen dat het wel wennen is want de bandjes snijden in me schouders voor en het is ff wennen met pak aan maar ja safety for all toch
 
Tering zeg, als je zo bang bent om op een motor te stappen doe het dan gewoon niet!
:N kortom niet janken maar :]

Pardon?

Het is juist heel belangrijk om goede bescherming te dragen. Een pak alleen zal in veel gevallen voldoende zijn, maar een pak zal niet je ruggenwervel beschermen.

Jij rijdt zeker in je teenslippers met korte broek en een t-shirt ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan