Als Belg motor kopen van NL particulier?

redfoxone

Rookie
25 aug 2006
4
0
torhout
Hallo,als men als belg een moto koopt ,bij iemand van nerderland,prive,geen handelaar,hoe gaat dat in zijn werk ??en komen er daar kosten bij??heeft er daar iemand ervaring mee.alvast bedankt op voorhand etienne :]
 
Hallo,als men als belg een moto koopt ,bij iemand van nerderland,prive,geen handelaar,hoe gaat dat in zijn werk ??en komen er daar kosten bij??heeft er daar iemand ervaring mee.alvast bedankt op voorhand etienne :]
Kosten is iets van een symbolische 1 Euro of zowat..let wel , als het een fiets is van na 73 gaan ze een gelijkvormigheidsattest vragen wanneer je de motor wil inschrijven..en de dealers van het betreffende merk zijn er niet meer zo voor te vinden..
 
heb er al meerdere ingevoerd naar belsj :9

eerst zorgen dat de nederlandse motor uitgeschreven is in NL
dit gebeurt bij de RDW gebeurt meestal door de eigenaar zelf vermits je de nr plaat niet nodig hebt van hem
papieren worden dan ook afgestempeld voor uitvoer
wel kijken dat je alle delen erbij hebt drie stuks leeftijd maakt niks uit ook voor een oldie wil men een gelijksvormigheidsattest
maakt een geschreven factuurtje op met eigenaar dat hij moet tekenen
vervolgens naar de douane
invoeren in belgie
enkele papieren invullen wat er wel moet opstaan wat al eens ontbreekt in NL is het aantal KW of de PK's,hebben ze aan de grens nodig,dus ff googlen kan helpen
aan de grens krijg je een vignet
daar ga je mee naar je verzekering
zij doen de nodige papieren erbij en sturen die naar Brussel
Brussel stuurt je vervolgens een gelijkvormigheidsattest en plaat
let wel je kan ook vragen aan de verzekering of zij je de plaat kunne bezorgen of zelf afhalen
gaat al een sneller
indien de nederlander er een linnen kenteken bij heeft ,kan je vragen of hij een duplicaat aan vraagt(verlies van papieren of zo) dan heb je die erbij
met wagens is het gelukkig al enige tijd anders
die kan je opeeen halve dag al in orde hebben en van plaat voorzien
mijn huidige verzekering heeft me gezegd dat men bezig is om het met motors hetzelfde te laten gaan
kon wel nog een tijdje duren
ik weet nu even niet of ik iets vergeten ben te melden ,maar als je nog vragen hebt en ik kan antwoorden doe ik het wel
veel geluk ermee ;)
 
Stuurt Brussel je werkelijk een "gelijkvormigheidsattest" van je ingevoerde motor? Met een stempel erop van de invoerder van het desbetreffende merk?
 
Ik heb de titel iets aangepast want alleen "koop" zegt erg weinig ;) en >> algemeen
 
Laatst bewerkt:
dus je woont in belgië en wil een motor in Nederland kopen? Mann dat klinkt als de omgekeerde wereld! Motoren zijn in belgië toch goedkoper? Dacht ik?
 
Hallo,als men als belg een moto koopt ,bij iemand van nerderland,prive,geen handelaar,hoe gaat dat in zijn werk ??en komen er daar kosten bij??heeft er daar iemand ervaring mee.alvast bedankt op voorhand etienne :]
ik zou klein beginnen :Y



met een gpz bijvoorbeeld O-)
 
Stuurt Brussel je werkelijk een "gelijkvormigheidsattest" van je ingevoerde motor? Met een stempel erop van de invoerder van het desbetreffende merk?

hoi Danny en rest

heb nog eens even alles nagegaan
voor motoren van voor 1972 zal je geen krijgen ,was toen blijkbaar niet nodig
kennis heeft Norton en BSA uit NL van voor die tijd ,hij heeft er geen bij

echter samen met kennissen hebben wij enkele motoren van de periode 1981 ingevoerd
na de invoer en alles doorgetuurd te hebben naar Brussel
krijg je inderdaad een gelijksvormigheidsattest alsook een inschrijvingsbewijs
is wel niet afgestempeld bij mijn weten door de hoofddealer van een merk
maar komt uit Brussel en is geldig
ik zal het papier eens zoeken op eind van de week(tja papierrommel)
als je wil kunnen we eventueel eens afspreken dan kan je het zien
ben van Maasmechelen
als er nog vragen zijn en weet antwoord schoot zou ik zeggen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan