Als Croom blinken moet..

Leongraphics

MF'er
27 jun 2004
104
0
Belgie
ik had graag de ervaring gehoord van poetsproducten om de Bike shiny B| te houden
dat ook na een regenbui ;( of in nat te zijn gereden men niet direct weer aan het poetsen moet. :(
Niet dat ik daar mee zit, maar ik zie bike's die altijd shiny zijn en bij mij lukt dat niet zonder grondige poetsbeurt.

Ik denk aan een beschermlaag (wax?) voor croom, tegen roest, vlekken, regen dat niet blijft "kleven" , zoiets als RainX voor ruiten...

ik heb het probleem met mijn schoenen tegen de motorblok te zitten, wat dan zwarte schoensmeervlekken heeft.
Hoe kan ik dit verwijderen of vermijden?

dank bij voorbaat. :}
 
wd40 heltp goed... na een regenbui even met een doekje schoonvegen en klaar.

schoensmeervlekken... pff hoe deed ik dat ook al weer.... sjeez
ohja

je uitlaat warm stoken (na een rit) en dan kan je het er met een doek afwrijven
 
Tnx

een bijkomende vraag : hoe smeer ik de ketting zonder er een vettig boeltje van te maken ? want ik kan na de rit weer gaan poetsen aan de achterzijde omdat alles volgespat is.
 
Voor chroom heb je ook speciale reinigers...een wit flesje met een witte etiket, met daarin een wit goedje wat een beetje op Ciff lijkt; een vloeibaar schuurmiddel (dat niet krast) dat ook nog eens behoorlijk bleekt (als je het in je kleren krijgt). Het chroom glimt er supersnel hartstikke goed mee en het verwijdert vet, roest en weet ik wat nog meer. Prima spul! Ik kan eventueel wel de naam opzoeken als je dat wil. Het is niet echt goedkoop, maar je doet wel vrij lang met zo'n flesje.
 
Heb laatst een product gekocht genaamd 'CHROOM',vrij prijzig.
Dit product verwijderd alle aanslag, en brengt daar middel van licht polijstende werking super hoogglans aan.

Werkt echt perfect,

Hoop je hierbij een beetje geholpen te hebben

full
 
Voor chroom heb je ook speciale reinigers...een wit flesje met een witte etiket, met daarin een wit goedje wat een beetje op Ciff lijkt; een vloeibaar schuurmiddel (dat niet krast) dat ook nog eens behoorlijk bleekt (als je het in je kleren krijgt). Het chroom glimt er supersnel hartstikke goed mee en het verwijdert vet, roest en weet ik wat nog meer. Prima spul! Ik kan eventueel wel de naam opzoeken als je dat wil. Het is niet echt goedkoop, maar je doet wel vrij lang met zo'n flesje.

Belgom Chroom :?
 
Tja soms was ik m'n bike niet eens van te voren als hij niet te vuil is, maar gebruik ik het spul meteen. Echt super!
Mja moet je volgens mij ook een beetje mee oppassen, want als er nog wat zand ergens zou kleven, werkt dat natuurlijk wel weer meteen als schuurpapier als je aan het poetsen bent. Eerst wassen is wel verstandiger. ;)
 
En wat doen we met de spaken (geen chroom).
Ik ken Luster Lace, maar dat kan ik hier in de buurt niet krijgen.
De vorige eigenaar van mijn fietsje had het niet zo op poetsen.....
Iemand een tip?
 
Voor alles wat niet echt chroom is: S100. Inspuiten, even in laten werken en dan de tuinslang erop. Grote klasse. Ook voor velgen, spaken enz.
 
Belgom werkt ook goed op niet-chromen onderdelen. Ik heb het ook een keer op de tank en spatbord gebruikt toen daar hardnekkige vetvlekken zaten, maar ik heb niet echt hard hoeven poetsen. Ik weet niet wat het effect is als je langdurig hard poetst op niet-chromen onderdelen. Zal wel meevallen, maar ik zou het toch maar even navragen in de shop voor ik het zou uitproberen.

Met m'n ZZR heb ik thinner gebruikt om vet van de velgen te krijgen. Resultaat: het vet ging er...redelijk...van af, en het poetsdoekje had dezelfde kleur als de velg, maar gelukkig werd de velg er nog niet dof door of zo. Ik heb het geen 2e keer gewaagd.

Bij TelSell verkochten (misschien nog steeds?)ze GS-27 scratch remover. Da's echt stevig spul: vet en roest en weet ik wat nog meer vliegt er mee af, maar wederom krijgt je poetsdoekje de kleur van het lak. Ook heb ik gemerkt dat het lak er wel dof van wordt. Grappig overigens: het zit in een tube, maar als je het lang laat staan, komt er als eerste een dunne doorzichtige vloeistof uit, dat roest zo wegbijt zonder dat je hoeft te poetsen. Als dat geen agressief zuur is, weet ik het ook niet meer.

Misschien dat WD-40 helpt? Ik heb na alle lovende woorden er over op deze site zo'n spuitbusje gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd.
 
voor het verwijderen van (hardnekkig) kettingvet werkt idd WD40 prima, mar op spaken zul je dan wel met een doekje/afwasborstel aan de gang moeten, alleen afspuiten haal je het niet mee.
Dat listerlace is eigenlijk niets anders als een doekje geinpregneerd met een spulletje vergelijkbaar met commandant. Ook het poetsen van gelakte delen met belgom heeft het effect van poetsen met commandant.
Ikzelf doe trouwens alle metaal met belgom alu (de weinige keren dat ik het doe)
 
en of jullie mij geholpen hebben..waarvoor dank :}

enkel nu een plaats vinden in de buurt waar ik dat allemaal kan vinden
te beginnen bij mijn onderhoudsgarage. :o Het maakt het leven van een bike net weer wat aangenamer

fantastisch dat hier zo deftige antwoorden komen om een vraag. Ik heb al wel andere forums gezien. :(
Vele nuttige informatie, handige tips. deze zouden moeten gecentraliseerd worden dat newbies zoals ik :) direct alles bij de hand heeft end eze vragen dna ook geen twintig keer moeten gesteld worden. Was dat geen idee voor de forum master ????

ik blijft alvast hier op deze forum...als ik jullie kan helpen, met veel plezier
:] tot binnenkort ergens op de weg :]
 
fantastisch dat hier zo deftige antwoorden komen om een vraag. Ik heb al wel andere forums gezien. :(
Vele nuttige informatie, handige tips. deze zouden moeten gecentraliseerd worden dat newbies zoals ik :) direct alles bij de hand heeft end eze vragen dna ook geen twintig keer moeten gesteld worden. Was dat geen idee voor de forum master ????

daar hebben we de zoekfunctie voor :)
full
 
Autowas voor de lak?

Ik poets m'n auto echt als een mietje met aaiende bewegingen omdat ik er geen krassen op wil krijgen (dure auto), maar toen ik gekleurde was had gebruikt, zag ik de overbekende ronddraaiende krassen over m'n hele auto heen. '(

Die shit gebruik ik nooit meer, ook niet op m'n motor.
 
Autowas voor de lak?

Ik poets m'n auto echt als een mietje met aaiende bewegingen omdat ik er geen krassen op wil krijgen (dure auto), maar toen ik gekleurde was had gebruikt, zag ik de overbekende ronddraaiende krassen over m'n hele auto heen. '(

Die shit gebruik ik nooit meer, ook niet op m'n motor.
Was dat niet van de wasstraat??
Ik heb het ook wel eens gehad, maar toen kwam het toch echt van de borstels in de wasstraat. Was trouwens niet met m'n motor maar met de auto.
 
ha ok weer iets bijgeleerd..de zoekfunctie :+

ik ga met mijn wagen nooit naar de carwash
ik was hem met de hand, ook al is hij groot en zakt de moed me soms in de schoenen, ik heb een Pontiac trans sport.
op hem gebruik ik de gewone kleurwax en/of shampoo wax, ik heb nog nooit strepen, cirkels en dergelijk gehad.

mijn motor is herspoten in metallic donkergrijs en daar werkt die wax ook wel schitterend op. Dat is dan het enige deftige reinigingsproduct dat ik heb.
maar daar gaat nu beterschap in komen, dankzij jullie tips. :9

Trouwens weet iemand waar ik van die mooie chroom logo's kan vinden voor op de benzinetank, er staat nu niets op. Ik heb mijn vorige nog (was ook een suzuki) maar die zijn standaard en niet mooi.

Ps ik ben Belg dus ik ga ze niet in Nederland zoeken, tenzij ik daar per ongeluk ergens moet zijn }) .
 
Ik ontwijk gewone wasstraten zo veel mogelijk; het liefst ga ik naar straten die lappen gebruiken in plaats van borstels. Verder was ik 'm zo veel mogelijk zelf.
 
Simpel,regenpak en rubber laarzen aan en gas geven.Doe ik al jaren.Behalve in de winter .Is te koud.
Watje, nooit van thermo-ondergoed gehoord??
Het werkt perfect, ik neem dan altijd het programma waarbij de onderkant ook gewassen wordt, ben je direct van je pekel af })
 
nog een serieus vraagje

wat doen jullie met het zadel?
- om hem waterdicht te maken/houden
- om het proper te houden
- om hem minder snel te doen slijten

of gewoon na een tijdje er een nieuwe opzetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan