Als de drank is in de man....

Niet rijden na avond heftig zuipen?

  • Nee, ik hou van m'n leven

    Stemmen: 64 68,8%
  • Nog nooit over nagedacht

    Stemmen: 3 3,2%
  • Ben je gek? Gaaass!!

    Stemmen: 26 28,0%

  • Totaal aantal stemmers
    93
Vocht te kort :? Volgens mij is bier toch vochtig genoeg,ha,ha
Dus meer zuipen is geen kater :? :+


Vroeguuh,avondje zuipen, dag erna :] en weer helder worden. Maar ja , toen was ik jong ;(
Hij zegt dat juist het drinken van niet alcohoische drank een kater tegen gaat. Ga ik maarus opstaan met een bakkie koffie ipv een fles jenever...ik vond het al zo maf dat m'n collegas altijd zo fit waren
 
ik heb gestemd ik hou daarvoor te veel van mijn motor (leven)

als ik ook een klein beetje drank op heb RIJD IK NIET

als ik een kater heb een ik voel me zodanig verrot, kom ik mijn bed niet uit *D

als ik denk dat het gaat (na een stevig ontbijt) dan wel...........
 
Gouden regel deze jongen drinkt niet als die nog moet gaan rijden en gaat de volgende dag met de trein..heb ik nog ergens een leuk topic over. ;)

Ben er beroemd mee op de zaak ...allemaal party beesten en als een onbekende mij drank aanbiedt beginnen mijn maten (ik heb er maar 2) heeft geen zin..die krijg je niet over de streep als die iets in zijn hoofd heeft..

zo en nu nog een pilske
 
Gouden regel deze jongen drinkt niet als die nog moet gaan rijden en gaat de volgende dag met de trein..heb ik nog ergens een leuk topic over. ;)

Ben er beroemd mee op de zaak ...allemaal party beesten en als een onbekende mij drank aanbiedt beginnen mijn maten (ik heb er maar 2) heeft geen zin..die krijg je niet over de streep als die iets in zijn hoofd heeft..

zo en nu nog een pilske


oke ik leg de link:
trein = teveel gezopen de nacht/avond ervoor....
brief voor god gedragen door donkere medemens engelachtige vrouw op peron....
is vast de nawerking van de drank :+
 
:^ Zooooooooooo herkenbaar!!!!! B|


btw.. dit is ook andersom "Nee ik drink ff niet, morgen lekker gummen" Blijkt het de dag erop grafweer te zijn B|


Ohhh, die is bekend! LOL.

En een kater, ach... Met een flinke kater werk ik liever dan dat ik zielig thuis ben. Als ik dan toch al een rot dag heb, dan maar op m'n werk... O-) (Maar ik ben dan iig. NIET met de motor naar mijn werk gegaan...)
 
boel antwoorden maar weinig mensen die het over je motor hebben. Als het een toer motor is dan kan het rustig na mijn mening. Als het echter een racer is, dan zal ik er lekker vanaf blijven tot je kater weg is.
 
boel antwoorden maar weinig mensen die het over je motor hebben. Als het een toer motor is dan kan het rustig na mijn mening. Als het echter een racer is, dan zal ik er lekker vanaf blijven tot je kater weg is.

Leg mij even uit dat b.v. je reactietijd om te remmen voor een voorrang nemende auto afhankelijk is van het type motor (cq. overstekend kind...)

Elke bestuurder met alkohol in het bloed mogen ze van mij ter plekke....
 
Je weet wat ze zeggen! 's avonds een vent, 's ochtends een vent :9

Persoonlijk ben ik het daar wel mee eens. Ik ben ook wel eens een aantal keer gaan rijden met een kater (maar dan met alleen wat koppijn, niet als ik misselijk ben of er nog bloed in mijn alcoholbaan zit :P )

Ik rijd in ieder geval nooit mét alcohol op, dat is onverstandig. Als je echter een kater hebt, en alleen wat brak bent is het geen probleem. Je moet echter wel volledig bij zinnen zijn
 
boel antwoorden maar weinig mensen die het over je motor hebben. Als het een toer motor is dan kan het rustig na mijn mening. Als het echter een racer is, dan zal ik er lekker vanaf blijven tot je kater weg is.

"Maar meneer van de politie... ik rijd toch in mijn panda en niet in mijn ferrari!?"
 
ik vind je eerlijk gezegd een beetje chicken

nu zeg ik dit niet om te stangen of zo....maar als je op die motor stapt en je rijd rustig...en je neemt je tijd voor alles...en je rijd niet gehaast..dan kan er niks gebeuren...nuchter of niet nuchter, kater of geen kater.

Dat dacht die koekblikrijder een paar jaar geleden in Breda ook. Toen hij na een avondje stappen twee schoolgaande kinderen de andere dag doodreed.......OP EEN VRIJLIGGEND FIETSPAD NAAST DE WEG.
Ik hoop dan toch van harte dat jij alleen jezelf kapot rijdt :( En dat zeg ik niet om te stangen |( )
 
Laatst bewerkt:
Na een avond stevig zuipen is motorrijden (voor mij) de manier om weer fit te worden! Je moet nl. geconcentreerd rijden en je 'vergeet' dat je slecht ben... als ik vervolgens van de motor afstap voel ik meestal wel weer heel snel lam...

Jij bent iemand die ik graag iets zou willen vertellen over de residuele effecten van alcoholgebruik. Heb daar beroepsmatig nogal eens mee te maken gehad in mijn werk bij ongevallenonderzoek.

Ook als je na hevig alcoholgebruik 'wettelijk' weer nuchter bent (het aantal microgrammen alcohol per liter dus weer binnen de norm valt) dan nog is een fysiologische reactie (traagheid in beslissen en reageren)duidelijk meetbaar en merkbaar (soms meer dan 24 uur na het gebruik van alcohol). Van ons evenwichtsorgaan is aangetoond dat het zeker 24 tot 48 uur (NASA onderzoek) nodig heeft om te herstellen van stevig alcohol gebruik (meer dan tien horeca-eenheden drank). Overigens geef je in je eigen reactie al aan dat je niet echt fit bent: Je vergeet dat je slecht bent...Een dodelijk combinatie op een motor zowel voor jezelf, maar meer nog voor je medeweggebruikers.
 
Quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 15:52 schreef Mr t het volgende:
volgende situatie: ben gisteravond even lekker te stappen geweest
na een gezellig avondje BBQ. En als je op stap bent dan neem je
uiteraard ook zo'n heerlijk bij voorkeur koud biertje. Meestal
blijft het niet bij een en in mijn geval zuip je tot je er bijna
bij neervalt. Word je vandaag wakker met die kater en zie je dat
het mooi weer is. Lekker motorrijden!! Toch blijf ik met m'n vingers
van m'n meisje af, omdat ik me voor mijn gevoel veel te duf voel om
te rijden. Zijn er meer mensen die dit doen of ben ik vandaag een
aansteller? Your opinions please.



Ik vind het juist goed dat je je motor laat staan. Al diegene die wel gaan rijden ... onverantwoordelijk!!! Mede door jullie krijgen de motorrijders een slechte naam! "Motorrijden is gevaarlijk" hoor je vaak van mensen die geen motor hebben, dat komt omdat ze van die gevaarlijke pipoos als jullie tegen komen!!
 
Is zoals met veel zaken heel afhankelijk van je rijstijl en ook met welk doel je een motorfiets hebt , velen hier hebben een motorfiets om een plezierritje mee te doen ipv van A naar B te geraken .
Vermits ik zelf mijn motorfiets gebruik om van a naar b te geraken ga ik hem niet echt laten staan omdat ik nog een beetje een kater heb ( trouwens ook niet als ik 3 pintjes op heb ( ook al ben ik de vorige keer wel onderuitgegaan door die 3 pintjes , zat mischien niet boven het wetelijke promille gehalte maar heb mijn rem nog effe ingehouden toen mijn voorwiel slipte, ook al was het niet de eerste keer dat dit gebeurde , zonder alcohol in mijn bloed was ik 100 procent zeker niet gevallen |( ) .
Trouwens als ik effe een stukje rij met wat frisse wind in mijn gezicht en wat bochtjes ben ik meestal vergeten dat ik een kater heb omdat mijn concentratie te hoog is om nog rekening te houden met mijn kater ;)
 
Ik vind het verbazingwekkend dat er mensen zijn die vinden dat je onder sommige omstandigheden best met alcohol op (niet al te veel)of een kater kunt rond rijden.
 
Als ik nog motor moet rijden drink ik niets. Geen druppel. En als ik me slecht of niet alert voel rijd ik geen motor. Wel zo gemakkelijk ;)

Rij ze! :]
 
En nu heeft nog niemand zich afgevraagd waarom er i.h.a. op maandagochtenden meer en langere files staan dan op vrijdagochtenden, onder zelfde weersomstandigheden. |( |( |( |(















Juist ja, kijkersfiles en blikkers die mekaars kreukelzones weer testen en erger. |( |( |( |(

Wegens ethanol en andere rijvaardigheidsbeinvloedende substanties tijdens het weekend
 
Als ik meer dan 1 druppel heb gedronken dan verplaats ik mijzelf alleen nog maar op voeten, 1 of 2 ongemotoriseerde wielen. Als ik van mezelf door heb dat ik niet alert genoeg ben naar mn zin pas ik mn rijgedrag erop aan of ga naar huis. Jammer dan, volgende dag beter. Het kan allemaal goed gaan maar als het mis gaat denk je toch van had ik het maar niet gedaan. Tijdje terug mezelf bijna op een auto gezet door iets te fanatiek gas, slecht inschatten en slecht remmen. Wat had ik slecht geslapen de nacht ervoor, dat doe ik dus echt geen 2e keer meer!

Probleem is dat je min of meer gedwongen word je soms te verplaatsen als je ergens naar toe moet (op tijd) terwijl je niet zo alert bent als je had gewilt. Eigenlijk is dat heel stom want het is niet lastig in te denken dat je een flink ongeluk veroorzaakt door een stomme fout..

Anti kater tip: drink tijdens het zuipen regelmatig water, of doe gerust een glas of 2/3 voor het slapen.
 
Drink niet als ik rij, maar rij wel met een niet al te grote kater,...
Ik rij overigens wel met het koekblik als ik 1 a 2 biertjes op heb,..

Ik zal wel levensgevaarlijk bezig zijn, vindt het persoonlijk wel mee vallen,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan