Als de helmplicht er niet was.....

zonder helmplicht...

• Rij ik NOOIT zonder helm

Stemmen: 53 75,7%
  • Rij ik soms zonder helm

Stemmen: 17 24,3%

• Totaal aantal stemmers
    70

Staelens

Banned User
6 mei 2004
168
0
EDIT: och shit in't verkeerde forum gepost!
mijn excuses!, zou een mod het kunnen verplaatsen?

Zou je dan toch altijd met helm blijven cruisen?

Of af en toe gewoon lekker met de kop in de wind als je relaxed aan't cruisen bent?

Ikzelf zou hem niet meer opzetten....wel op de snelweg mischien...maar binnen de bebouwde kom niet

Laatst bewerkt:
Dan hadden we waarschijnlijk allemaal zonder helm gereden!
Daar hadden we dan aan leren wennen vanaf het begin,...

Het is niet zo dat wanneer de helmplicht nu wordt afgeschaft we allemaal zonder helm gaan rijden,...omdat we ons NU bewust zijn van het feit dat we achtelijk zijn wanneer we zonder gaan rijden!

Je hebt nu het gevoel dat je iets mist wanneer je dat ding niet op hebt!
Maar bedenk je eens als je dat gevoel niet zou hebben!
Vooral in de zomer lijkt me heerlijk, maar als ik dan even denk aan afgelopen zaterdag :( :( (zie topic)

800km en nu al totalloss (Garderen 15-05)

Dan had ik dit verhaal waarschijnlijk niet lopen intikken!! ;)

Ik zou lekker met die vissenkom op m'n kop blijven rijden. Ik heb wel een hard hoofd maar zo hard nou ook weer niet en ik hou hem graag nog ff heel :)

>> Algemeen

die dooie koe om mijn torso is ook niet verplicht maar draag ik ook, al is het met deze heerlijke temperatuur wel erg verleidelijk. Dus ja, ik zou mijn helm blijven dragen, altijd nog beter dan met mijn vleespet over de grond schuiven.

En dan lekker vliegjes happen en uit je ogen pulken zeker? :)
Ik doe hem helm altijd op zelfs als het niet zou moeten. :P

Aan mijn hoofd valt weinig meer te beschadigen (de inhoud is al verrot dankzij een auto-ongeluk :( ) maar de buitenkant hou ik liever nog wel een beetje netjes.... altijd helm op dus.... en ook pak aan trouwens.... dan maar een beetje zweten als het warm is hoor....

het idee dat er met 140+ een bromvlieg of (klote)hommel tegen je voorhoofd aanketst lijkt me geen fijn idee

Ik zou hem ophouden, heb foto's gezien en verhalen gehoord die anders waren afgelopen zonder helm.

(Moet toegeven, vroeger op de brommer wel soms zonder helm gereden. Was wel lekker op zich, maar nu weet ik beter.)

tsja...ik zou in de stad (max 50 km/u) misschien soms zonder durven rijden.
Een wielrenner doet dat ook zeg ik dan maar...

Waarschijnlijk niet verstandig...maar ja...ben ik misschien ook niet. :)

ik heb verleden maand in south Carolina wel een stukkie zonder helm gereden :] maar na een paar uurtjes heb ik heb wel weer opgedaan, ik voelde mij toch wel een beetje safer met mijn helmpie op.

Ik ben bang dat ik hem binnen de bebouwde kom met enige regelmaat niet op zou hebben...

Ben dus blij dat het verplicht is. ;)

ik zou em denk ik ook op blijven houden.

misschien een paar keer kleine stukjes zonder om te kijken hoe dat nou is zo zonder helm, maar als je harder dan 60 gaat is het volgens mij al niet leuk meer.

zelfs mét brilletje (of het moet zo'n ding zijn dat je bij parachuttevallen gebruikt)

geef mij maar een helm, het is misschien niet altijd even confortabel. Maar in de zomer zijn er tig kamikaze-vliegjes die maar al te graag of in me ogen of in me mond willen. En als ik onderuit ga ben ik ook wel blij dat ik een helm op me kop heb :)

Ik rij zelf ALTIJD met!! (jah behalve als ik em ff 10 meter verderop moet zetten)

Maar als je graag in de wind rij, doe dan je vizier open, of neem zo'n systeem of "potje" helm :X

ja als het heeeel warm is zou ik wel zonder rijden ;)

Tuurlijk is het met helm op veiliger, maar waar trek je de grens?
Is voor ieder verschillend en voordat men weer met de Oud-Hollandsche vinger komt.
Diegene die onbeschermd rijdt, zit zelf met de auw. (niet diegene met zijn Oud-Hollandsche vingertje ;) )

je helm is wel belangrijk als je je behang op je kop wilt houden.
niemand gaat xpres even voor stuiterbal spelen.
dus ik zeg ik hou hem op met :]

vroeger op de mt5 en de suzuki tsx ook nooit een helm op gehad en die gingen ook wel harder dan honderd. misschien nu iets verstandiger geworden maar als het echt warm is zou ik hem lekker thuis liggen.
misschien als ik de eerste keer met de motor op m`n bek ben gegaan dat ik er dan anders over denk.
p.s op m`n examen was ik me helm ook vergeten geen goed begin.
later van marvin

Terug
Bovenaan Onderaan