Als de politie je beste vriend is..

Zippo

MF'er
8 jun 2005
148
0
Bunde
... dan is het soms triest met je gesteld.

Afgelopen vrijdag rij ik lekker door Maastricht, zie ik ineens een motoragent.
Hij staat naast de weg te kijken naar het verkeer. Ik rij hem netjes op de rechterbaan met 50 kilometertjes per uur voorbij. Ineens zit dat paasei naast me en schreeuwt uit alle macht "VOLGEN!!!". Ik denk bij mezelf "Jawohl mein F.."

Ik rij fijn achter hem aan en uiteindelijk stoppen we bij het politiebureau van Maastricht. Het was een gezellige boel, allemaal drukke agenten en nerveuze koekblikkers. Ik was de enige op twee wielen (op de coppers na dan...)

Ik wordt aangesproken door een vriendelijke, wat oudere agent. Hij vraagt heel geïnteresseerd waar ik mijn Blade gekocht heb en of ik er wat aan veranderd heb. Ik antwoord dat ik er niks aan gedaan heb en dat ie helemaal origineel is. Ik vertel hem ook dat er onlangs een lampje kapot gegaan was en dat ik er dus twee vervangen heb. Krijg ik geheel onverwacht terug: daar krijgt u een boete voor!

:?

De motoragent heeft geconstateerd dat mijn lampjes een blauwe schijn afgeven. En dat mag niet. Ik kijk hem aan als een botsauto... dit kan toch niet??
Het zijn toch echt wel witte lampjes! maar ok ok, ze geven een ietwat blauwe schijn af, zoals die lampen van BMW's en mercedessen ook doen, maar op de verpakking stond toch echt wit.

Ik vraag de agent of we niet iets kunnen regelen, ik haal ze er wel uit, haal nieuwe lampjes en kom morgen de motor even showen bij het pliziebureau. De betreffende agent vind dat ok, want hij vind het jammer om voor die twee lampjes een prent te geven. Maar hij moet wel even de toestemming vragen aan de motoragent, hij heeft me tenslotte "op heterdaad betrapt".

De agent gaat even weg en komt een paar minuutjes later terug. Helaas, de motoragent wil u toch een bekeuring geven.

B|

hoeveel gaat me dit grapje kosten? vraag ik. 75 euro is het antwoord.
VIJFENZEVENTIG pleuro's voor twee lampjes... ;(

Ik zeg nog dat ik het jammer vind en dat ik het overduidelijke gevoel heb dat hier een eenzijdige naaiactie plaatsvindt, maar het mag niet baten. Ik krijg hoe dan ook een grote gele post-it cadeau.

Tijdje later zegt de agent dat ik eigenlijk niet meer naar huis mag rijden zo. Op mijn vraag "gaan we het nog gekker maken?" antwoord hij dat het mijn keuze is en dat de kans aanwezig is dat ik nog es bekeurd word. Nadat ik hem verzekerd heb dat ik die kans wel neem, en dat ik niet met 175 kilo 15 km naar huis ga lopen wenst hij mij een fijne avond. :W

Sta ik vanavond die lampjes te vervangen, zie ik ECHT dat die verdomde krengen wit schijnen. Ik bel het plizienummer, en leg het de vriendelijke dame aan de telefoon uit. Ik vraag haar of ik langs kan komen en kan overleggen met een agent. Ik wil wel eens weten wat die ervan vinden als ze de lampjes zien branden buiten de kuip. Dat kon, ik kon meteen langskomen.
Dus sta ik voor de tweede keer in een weekend op het pliziebureau en meld ik me bij de dienstdoende pliziekerel. Die kijkt vreemd op en vraagt zich af wat de bedoeling is. Hij geeft aan dat als ik een probleem heb met het verbaal, ik het maar moet laten voorkomen. Dat begrijp ik, maar ik heb net gebeld en er zou een agent even komen kijken. Nee nee nee, no way zegt ie, je hebt die lampjes zeker al lang vervangen. :N zeg ik nog, maar het baat (alweer) niet, de copper blijft op zijn grote gezagdragende derrière zitten. Op mijn vraag of ik nu dan voor niks ben gekomen antwoord hij zichtbaar verheugd "ja, u bent voor niks gekomen, helaas...".

Zucht, ik geef het op. Ik kan het laten voorkomen, heb natuurlijk geen poot om op te staan, moet dan de proceskosten ook nog es gaan betalen en ben een verlofdag kwijt. Wat rest je dan? Gewoon de boete betalen.

Nou kom maar op dan, ik betaal wel...

(moest het verhaal toch even delen :Y )
Wie is er vrijdag nog meer gesnapt in Maastricht? Gedeelde smart is halve smart he? ;)
 
Staat er een E-keurmerk op de lampen? Zo ja heb je goede reden voor een bezwaarschrift!
Ik zou een bezwaarschrift schrijven, desnoods zou ik het voor laten komen :Y Betalen echt nooit niet :N
 
Rare actie :?

Sowieso had je je lichten op de terugweg gewoon uit kunnen zetten, tenzij het niet overdag was...

"Ik kijk hem aan als een botsauto" _O-
 
Geldklopperij, ik vraag me af of zo'n agent lekker slaapt 's nachts als hij weet dat hij dit soort taferelen heeft uitgehaald..
 
Staat gewoon op de metalen ring rond het glas als het goed is.
24558274_16633ee510_m.jpg
 
Shit heej!!
Heb zelf net nieuwe lampjes in m'n Bandit laten zetten. Die nieuwe van Philips met die oranje gloed.
Nu maar oppassen dat ik niet gepakt wordt _O- _O-
 
Shit heej!!
Heb zelf net nieuwe lampjes in m'n Bandit laten zetten. Die nieuwe van Philips met die oranje gloed.
Nu maar oppassen dat ik niet gepakt wordt _O- _O-

Tja inderdaad! Let maar op.
Mar ik heb ze er al een tijdje inzitten. Ik ga vrij vaak met mijn motor naar mijn werk. (maastricht - helmond). Ik ben al god-weet-hoeveel politieagenten tegen gekomen, maar ze hebben me nooit ervoor aangehouden. Misschien dat het vrijdag een speciale gelegenheid was haha
 
Ik ben al god-weet-hoeveel politieagenten tegen gekomen, maar ze hebben me nooit ervoor aangehouden. Misschien dat het vrijdag een speciale gelegenheid was haha
Óóóóóóngelovelijk Zippo -O-
Dan voel je je echt genaaid, wat een ontzettende #$#^%&$*# :r .

En het kost je zoveel tijd om je gelijk te halen (als dat uberhaupt al lukt :? ), maar ik hoop écht dat het je lukt :Y .

Goed dat je er ook alweer om kunt lachen!
 
Baksteen en Co. Neem eens contact op met afdeling limburg. Blauwe lampjes geven blauw licht af. Hoorschijnlijk geven deze lampjes meer wit dan blauw licht af. Het lijkt dat de collega toe is aan een nieuwe bril zonder gekleurde glazen, toch?
 
philips heeft nu toch ook lampen met een blauwe of oranje gloed, speciaal voor motoren, dus eigenlijk mag het niet gebruik worden.
full

"MotoVision draagt bij aan een verhoogde veiligheid van de motorrijder, dankzij de unieke oranje reflectie en de krachtige lichtbundel. Door de opvallende oranje reflectie van de koplamp is de motorfiets beter zichtbaar in het verkeer, zelfs overdag. Daarnaast geeft de lamp 40% meer wit licht en projecteert MotoVision en lichtbundel die 10 tot 20 meter verder reikt dan standaard lampen."

edit: motormieke was me voor |(
 
Óóóóóóngelovelijk Zippo -O-
Dan voel je je echt genaaid, wat een ontzettende #$#^%&$*# :r .

En het kost je zoveel tijd om je gelijk te halen (als dat uberhaupt al lukt :? ), maar ik hoop écht dat het je lukt :Y .

Goed dat je er ook alweer om kunt lachen!

Kan er zeker wel om lachen hoor. Zoiets verpest mijn avond/weekend echt niet *D
Ga deze week even een briefje opstellen. Ik hou jullie wel op de hoogte!
 
Die ziet de hele dag al blauwe lichten die ziet t verschil niet meer !!!

( ik wil zelf ook bij de politie ) maar er zijn regels waar ook die zich aan moeten houden..

namelijk Regel 1 :

alleen golfjes en ander tuig bekeuren.

regel 2
motor rijdens hebben altijd hun gelijk en krijgen geen boetes maar waarschuwingen.




maar ff serieus vet klote streek want dat gaat nergens om aangezien sommige bmw's je verblinden met dat klote licht. Maar waarom had je ze ter plaatse niet al laten zien ? en erover gediscusieerd ?
 
knap veel geld 75 euro.

je bent toch geen gti-sjonnie met fout gepimpte bak :?
als je je motor al wil pimpen dan neem je toch helemaal blauwe neon en geen lampjes met gloed? die agenten worden steeds gekker.

ik zou zo pissig worden dat ik meteen een prent van 250 euro erbij had gekregen voor belediging van ambtenaar in functie (was dat zijn bedoeling misschien om zijn quota te halen)

ik erger me zo aan die bermnazi praktijken hier in nederland.

"ga boeven vangen"
 
Voor laten komen kost niks. (Behalve dag die vrije dag en zelfs die kan je terugkrijgen als je wint) Ik zou zeker een bezwaarschrift schrijven en het voor laten komen. Doe je verhaal daar en laat de verpakking zien. Ook kantonrechters weten dat de kleurwarmte met het het blote oog heel moeilijk is te bepalen.
 
weet je wat je had moeten zeggen nadat je de boete had gekregen:

"hoe kun je na zo'n actie je vrouw onder ogen komen"

agent:
"huh?"

"ja nou moet ik helaas het uur-tarief verhogen en je vrouw vond het al zo duur :+ "
 
Terug
Bovenaan Onderaan