Als iemand onderweg is naar z'n eigen begrafenis?

the stomper

MF veteraan
12 mrt 2003
2.220
1
Rotterdam
Wat doe je dan als je dat ziet? Gistermiddag reed ik van werk naar huis over de A20 ri. Utrecht, neem de afslag Rotterdam Alexander en zie in m'n spiegels een sportfiets aankomen welke ook deze afslag kiest en daarbij een aantal auto's over de vluchtstrook inhaald. Ook ik wordt rechts over de vluchtstrook ingehaald (terwijl ik zelf ook niet bepaald een slakkegangetje hanteerde) en de motorrijder slaat onderaan de afslag linksaf, deze stoplichten staan toevallig op groen. De eerstvolgende stoplichten staan op rood, en ik zie de motorrijder door rood rijden, halverwege de kruising stoppen voor het overstekende verkeer, en bij het eerste gaatje gaat 'ie er weer vandoor (beetje "scooterstyle" zeg maar). Zo'n honderd meter verderop stopt de motorrijder bij een benzinepomp (dus waarom de bloedhaast zou je denken?). Ik moest toevallig dezelfde kant op, en zat ernstig te twijfelen of ik na het zien van dit alles deze mijnheer moest waarschuwen voor zichzelf. Heb het niet gedaan, maar het bleef die avond nog wel door m'n hoofd spoken waarom iemand zulke toeren zou uithalen. Dit hele circus werd ook nogeens uitgevoerd gekleed in een tshirtje en korte broek (kleding mag iedereen voor zichzelf kiezen vind ik, maar het maakte de vertoning wel compleet zeg maar).
 
jawel, alweer een bier+chips draadje....zal wel door het weer komen :+ :+

Ach ja, ik verbaas me ook wel eens over andere motorrijders, maar zo te zien lost deze knaap zijn eigen probleem wel op. Is zoals al eerder hier genoemd een kwestie van natuurlijke selectie. 8-)
 
Niet te lang aan ergeren... En vooral niks van zeggen, voor je het door hebt heb je een klap voor je harses te pakken.

Ik zie ook wel eens 'rare' dingen gebeuren en ik hoop alleen maar dat die personen alleen zichzelf verwonden mocht het mis gaan :W
 
Tja, zo zie ik wel meer mensen in het verkeer. Ik zou iemand er ook niet op aanspreken tenzij het echt zoveel gevaar oplevert dat het echt niet kan. Maar ik heb dan ook een andere achtergrond/beroep.

Vermoedelijk komt zo iemand, hopelijk op tijd, zelf tot inkeer als iets bijna mis gaat. Ik hoop dat als er wat gebeurd, het ook bij bijna mis blijft, en dus niet iets ernstigs oplevert. Die persoon heeft vermoedelijk namelijk ook zelf familie en een ongeluk gun je niemand als het goed is.
 
Laatst bewerkt:
Jammer van zo'n 'rijstijl', als je dit al een rijstijl mag noemen. Hij verpest zo de goede naam van andere motorrijders, dusseh bedankt onbekende mafkees!
En idd, je kan er wel wat van zeggen, maar 't helpt toch niet.... jammer.
 
Heb ik ook wel eens meegemaakt, met het verschil dat zijn bijrijder bij mij ook echt 2km verder dood op het asfalt lag....... en hij ernaast met z'n handen in de lucht.
 
Hij had misschien een "Bad trip" gesnoven of gespoten. Je weet maar nooit tegenwoordig.
Lijkt wel een filmpje uit het programma "Wegmisbruikers"
 
Als zo'n "motorrijder" |( zichzelf het hoekje omrijdt moet 'ie dat wat mij betreft zelf weten.
Probleem is natuurlijk wel de eventuele overige slachtoffers, zijn nabestaanden en die van de andere betrokkenen, hulpverleners die de boel bij elkaar mogen vegen en loskrabben, etc.
 
Als zo'n "motorrijder" |( zichzelf het hoekje omrijdt moet 'ie dat wat mij betreft zelf weten.
Probleem is natuurlijk wel de eventuele overige slachtoffers, zijn nabestaanden en die van de andere betrokkenen, hulpverleners die de boel bij elkaar mogen vegen en loskrabben, etc.
En degenen lees: koekblikken die daardoor in de file staan O-)
 
Het is goed zo, ik lig hier best.
Ik wilde altijd al wat sneller gaan dan de rest.
Maar weest niet bang, ik heb niet geleden.
Ben met mijn motor frontaal op een stadsbus gereden...
 
Het was niet zozeer stoer of gewoon "leuk" rijden wat ik zag. Ik rij toch alweer een aantal jaren motor, maar zo slecht als dit had ik het nog niet eerder gezien. Ik schaamde me als motorrijder voor de indruk die deze gast achterliet op het overige verkeer. Misschien was ik wel niet zozeer bezorgd over zijn veiligheid als meer boos op zulk slecht inzicht en gedrag.

Ach, misschien zie ik hem vanmiddag wel weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan