als ik 2000 tot 3000 euro in mijn zak had... kocht ik..

Een 1100 GS, en dan hopen dattie heel blijft :( Kan nu elk jaar een andere fiets kopen omdat ze niet meer dan 15000 km meegaan :(
Dan zou ik 's naar je rijstijl kijken. Die van mij heeft de laatste 2.5 jaar (50K) geen enkel probleem gehad, offroad, met duo en bagage enz...
 
Laatst bewerkt:
Tja, of misschien heeft hij hem gekocht en zei de vorige eigenaar dat hij de olie net ververst had, terwijl dat niet het geval was...Als er dan ineens 30000 km op oude olie is gereden...dan kan ik het nog begrijpen...Maar anders lijkt 15000 mij ook een beetje weinig voor een BMW blok om het te begeven.

Ik heb ooit een artikel gelezen van een BMW K100 die 500.000 km meeging...en nog steeds reed...
 
Laatst bewerkt:
Een Triumph natuurlijk........
Voor dat geld heb je een leuke 885, Trident , Sprint , Trophy , Tiger , Daytona en met een beetje zoeken zelfs een Speed-Triple.
 
Hornet is een goede, nog niet in de gedachtegangen langs gekomen..

Motoguzzi wel, maar worden meestal wat hoog in de prijsklasse aangeboden.

Verder had ik de volgende zaken al bedacht:

VFR RC36 of nieuwer
TDM (4TX (geloof ik dat die heet ) motor)
SV (600 of 1000)
Hyosing (schrijf je dat zo?)
CBR / GPZ / etc.
Mijn RC36II O-)

Is goed mee te touren met bepakking, maar ook een circuitje gaat prima ;)

motor.jpg


CPZ%20schrapen.jpg


Ik heb niet alles gelezen, maar de hoeveelste ben ik die zijn eigen motor aanprijst? :+
 
Ik heb nog niet alle post gelezen, maar heb de duc even in de koelkast gezet.
hier onder een klein verslagje:

ok, we zijn een ervaring rijker, maar ik ben bang niet een motor.
het ritje was indrukwekkend. tevens de gelegenheid gehad om de motor eens goed te bekijken.
55000 km op de klok, en een toerenteller waar geen naald meer inzat... de cockpit schroefjes allemaal dik verroest.

verder de uitlaat ophangingspunten (die framepjes) zijn zwaar aangetast (oppervlakkig) en moeten opnieuw gestraald en gepoedercoat worden.

spuitwerk was netjes gedaan, maar inmiddels veel gebruikers sporen.
wel netjes het reparatie setje onder het zadel...
De verf van de achterveer (een Duc veer, geen ohlins) gebarsten en de veer (ook al stond hij al op zijn meeste veervoorspanning) was heel slap (tot 3 keer toe door de vering geklapt).

het meest opvallende was dat ik met geen mogelijkheid olie voor het pijlglasjes kon krijgen... maw... ver onder het minimale niveau... (er kwam geen walm uit de uitlaten, maar ja dat kan ook door de afwezigheid van olie in het carter komen).

ik zeg... doen... nog maar even niet ;)
 
Zo over enkele dagen een bezoekje brengen aan een tekoop staande Soes SV650...

kom maar op met die meningen! (en uiteraard die Messcherpe aanbiedingen ;))
 
Zo, inmiddels zijn we heel wat verder, nog altijd niets aangeschaft, wel enkele mensen "teleurgesteld".
het is zo jammer om te zien hoe mensen met hun spullen omgaan... en het kennis niveau.. oh oh oh :N :N verschikkelijk!

De SV 650 is op dit moment nog altijd nummer 1, de TDM heeft nog te weinig ervaring, en is een stuk "schaarser"
 
Zo, inmiddels zijn we heel wat verder, nog altijd niets aangeschaft, wel enkele mensen "teleurgesteld".
het is zo jammer om te zien hoe mensen met hun spullen omgaan... en het kennis niveau.. oh oh oh :N :N verschikkelijk!

De SV 650 is op dit moment nog altijd nummer 1, de TDM heeft nog te weinig ervaring, en is een stuk "schaarser"

Fazer :?
 

het begint bij wat een advertentie allemaal vermeld:
bouwjaar 20XX
Dan kijk ik altijd even of het kenteken zichtbaar is en tik dat in bij de RDW, komt er een ander bouwjaar uit… kan, tikfoutje ofzoiets… maar wel slordig.
Dan ga je wat vragen stellen per mail (bijvoorbeeld over het bouwjaar) of over de staat van verschillende onderdelen.
Over remschijven vraag ik vaak hoe het daarmee staat, en krijg dan een antwoord in de trend van "prima"… tegenwoordig vermeld ik dat ik wil weten hoe dik ze zijn, in de categorie prima heb ik schijven gevonden die 3mm dik waren, met een opdruk "min. thickness. 5,5mm.... :X

Dan ga je een keertje kijken, kom je daar aan krijg je een motor te zien waarbij (na dat je een advertentie hebt gelezen van een "in uitstekende staat verkerende motor") je je afvraagt of je wel op het goede adres bent.
Dingen als:
- Afgebroken kap ophangingen,
- Afgebroken handels (koppeling/rem)
- Radiator ophanging die afgebroken is.
- Ketting die op half zeven hangt (incl roest)
- Banden met zeer vreemde slijtage patronen en antieke productie data (ik heb banden gezien die als "uitstekende staat" worden gebrandmerkt met data van voor 2004!)


Als je er dan naar vraagt, blijkt dat de mensen die de zaken verkopen niets (willen) weten of (willen/kunnen) vertellen over de motor in kwestie, bij een TDM verkoper vroeg ik "wanneer heb je voor het laatst olie gepeilt" antwoord, (echt waar):
"Niet, maar er zit hier een glaasje, kijk er zit olie in" (de motor had een jaar stilgestaan volgend de eigenaar)

Een motor met overduidelijke valschade/glij schade, (radiator ophanging van een SV, handels, kappen stuk etc.) "ja hij is een keertje omgevallen, niet onderuit gegaan hoor"

WAAROM!!!

Gelukkig zijn er ook echte liefhebbers tussen, je kan die echt alles vragen, weten ook alles en vertellen volpassie over het te verkopen object… dat werkt zo veel beter.
Tot zo ver de frusties van een motor koper.
 
Laatst bewerkt:
Zo, inmiddels zijn we heel wat verder, nog altijd niets aangeschaft, wel enkele mensen "teleurgesteld".
het is zo jammer om te zien hoe mensen met hun spullen omgaan... en het kennis niveau.. oh oh oh :N :N verschikkelijk!

De SV 650 is op dit moment nog altijd nummer 1, de TDM heeft nog te weinig ervaring, en is een stuk "schaarser"

Als een SV650 je nummer een is moet je gewoon eens op een VTR 1000 firestorm gaan rijden, dan ben je die SV zo vergeten. Onverwoestbaar blok met oneindig koppel, wreed uiterlijk (donker hoger ruitje, velg striping en klaar), geweldige sound, wheelie`s, kniedowns.. Alle fun mogelijk }) For a budget is dat in mijn ogen de beste motor, heb er zelf een en wil niks anders meer.

Side-note, de mijne staat in principe niet te koop maar hij mag best weg voor een redelijk bod. Ik ga er geen doekjes om winden, ik heb wat schade gereden tijdens een circuitdag op zandvoort. Ging niet hard, heb alles op film zelfs, maar aan beide kanten kapschade.. hij hoeft dus ook niet het einde van de wereld meer op te brengen, dus als je nog wat over wil houden van je budget kun je altijd een mailtje wagen!

Iig succes met zoeken, zowieso is een fatsoenlijke VTR ook binnen je budget te vinden dus dat moet je zeker eens gaan bekijken!
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer 2 modellen die van de lijst kunnen...
de VTR, waarom:
- te spartaanse zit houding
- 1 wiel te veel (je hebt alleen het achterwiel maar nodig... hij lijkt de helft van de tijd op zijn achter wiel te willen rijden ;))
- economische redenen het budget opent alleen het markt segement van de opgeknapte schade fietsen (niet dat dit een probleem hoeft te zijn, maar ben daar nu niet naar op zoek).

tevens afgestreept:
de CB750 seven fifty.
- te "Saai"
- looks
(als er een motor is die zit en stuurt als de CB 750, maar net iets pittiger is, dan houd ik me van harte aanbevolen!!)

op naar de volgende... (volgende week een TDM)
 
R6-jes uit 1999 staan tegenwoordig al op marktplaats voor zo'n 3000 euro.
Zeer leuke stuurfiets waar je niet al teveel onderhoud aan hebt.
 
het begint bij wat een advertentie allemaal vermeld:
bouwjaar 20XX
Dan kijk ik altijd even of het kenteken zichtbaar is en tik dat in bij de RDW, komt er een ander bouwjaar uit… kan, tikfoutje ofzoiets… maar wel slordig.
Dan ga je wat vragen stellen per mail (bijvoorbeeld over het bouwjaar) of over de staat van verschillende onderdelen.
Over remschijven vraag ik vaak hoe het daarmee staat, en krijg dan een antwoord in de trend van "prima"… tegenwoordig vermeld ik dat ik wil weten hoe dik ze zijn, in de categorie prima heb ik schijven gevonden die 3mm dik waren, met een opdruk "min. thickness. 5,5mm.... :X

Dan ga je een keertje kijken, kom je daar aan krijg je een motor te zien waarbij (na dat je een advertentie hebt gelezen van een "in uitstekende staat verkerende motor") je je afvraagt of je wel op het goede adres bent.
Dingen als:
- Afgebroken kap ophangingen,
- Afgebroken handels (koppeling/rem)
- Radiator ophanging die afgebroken is.
- Ketting die op half zeven hangt (incl roest)
- Banden met zeer vreemde slijtage patronen en antieke productie data (ik heb banden gezien die als "uitstekende staat" worden gebrandmerkt met data van voor 2004!)


Als je er dan naar vraagt, blijkt dat de mensen die de zaken verkopen niets (willen) weten of (willen/kunnen) vertellen over de motor in kwestie, bij een TDM verkoper vroeg ik "wanneer heb je voor het laatst olie gepeilt" antwoord, (echt waar):
"Niet, maar er zit hier een glaasje, kijk er zit olie in" (de motor had een jaar stilgestaan volgend de eigenaar)

Een motor met overduidelijke valschade/glij schade, (radiator ophanging van een SV, handels, kappen stuk etc.) "ja hij is een keertje omgevallen, niet onderuit gegaan hoor"

WAAROM!!!

Gelukkig zijn er ook echte liefhebbers tussen, je kan die echt alles vragen, weten ook alles en vertellen volpassie over het te verkopen object… dat werkt zo veel beter.
Tot zo ver de frusties van een motor koper.
Valse info vind ik echt :r Onwetendheid.. ach :P
In elk geval succes met je speurtocht verder.. het kan niet anders of je gaat je droommotor vinden, met zo'n gedegen voorbereiding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan