Als je 1 dag minister van Verkeer mocht zijn..

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
...welke regels zou je dan gelijk veranderen? :)

Persoonlijk zou ik alle flitspalen laten verplaatsen naar ECHT gevaarlijke plekken zoals bij scholen en geen palen meer op 80 km wegen en snelwegen.

Verder buiten de spits de toegestane snelheid op snelwegen verhogen naar bijvoorbeeld 160 km/h.

Verder VEEL minder controleren op snelheid en meer op zaken als alcohol in het verkeer en bumperkleven enzo. Da\'s immers veel gevaarlijker.

En ik zou een budget vrijmaken om Jurgen op een V4 te krijgen. ;)

En jullie? :)
 
Haha, dromen mag altijd. :z

Heb ook ff een poll aangemaakt. :P

LOL, nou mijn zegen heb je !
Wat ik wel zou willen is baas zijn van die club die bepaalt waar welke wegen komen en waar huizen en zo komen.
Zou ik een elke gemeente een aantal circuits bouwen :9~
 
Nou Rev, mijn zegen heb je!

Ook zou ik die stomme rubberen verkeersdrempels verbieden en zou de witte wegenverf verbeterd moeten worden zodat ie minder glad is bij natwegdek. Ook zou het rijbewijs B zwaarder worden. Er moet meer op medeweggebruikers gelet worden door de koekblikmobilisten.

Natuurlijk zou ik smakelijk lachen om dijkafsluitingen en ze nietig verklaren.

Over de rest van de regels moet iki eens nadenken. Ik ben nu slechts dronken....

Wat overigens niet in het verkeer mag!!!!!.....
 
WTF heb jij tegen bumperklevers?! :(
Een bumperklever is er enkel als er een trage idioot links blijft rijden..
sorry, maar ik onthoudt me van stem! Eerst je beleid aanpassen!
 
Maar 160?

Tut tut tut, gewoon ongelimiteerd toch? ;)
Ehm ja! Eigenlijk wel mee eens. Mijn vorige wetsvoorstel gaat van tafel en ik dien een nieuw voorstel in, in plaats van 160 km/h gaan we net zoals in Duitsland voor ongelimiteerde snelheden! :]

Ik geloof dat ik me maar verkiesbaar moet stellen, al dik 92% van de kiezers stemt op mij. *D
 
Wetsvoorstel: Iedere plaats in nederland met meer dan 100.000 inwoners moet verplicht ruimte maken voor de aanleg van een circuit.
En iedere dag dat er geen races zijn is vrij rijden voor motorrijders!
Nou minister Revolution wat denk je ervan?
 
Wetsvoorstel: Iedere plaats in nederland met meer dan 100.000 inwoners moet verplicht ruimte maken voor de aanleg van een circuit.
En iedere dag dat er geen races zijn is vrij rijden voor motorrijders!
Nou minister Revolution wat denk je ervan?
Voorstel aangenomen!
 
Nieuw voorstel: mensen met een autorijbewijs zouden zonder een motorrijbewijs op een 125 cc motorscooter mogen rijden, dit om het fileprobleem op te lossen.
Verder om het motorrijden te promoten zouden motoren belastingvrij gekocht moeten kunnen worden.
 
Nieuw voorstel: mensen met een autorijbewijs zouden zonder een motorrijbewijs op een 125 cc motorscooter mogen rijden, dit om het fileprobleem op te lossen.
Gaat ie NL effe maken zoals het vroeger in België was :)
Mensen geboren voor *kweetnie meer* mogen in België trouwens zomaar op een 125cc kruipen.
 
Belgen zijn al jaren het grootste gevaar op de weg... Tegenwoordig schijnen ze wat minder makkelijk een rijbewijs te kunnen krijgen... Sjeeez je gaat NOOIT maar dan ook NOOIT een rijbewijs afgeven... Eerder moeilijker maken!!!
Kijk naar al die gevaarlijke capriolen die brommercoureurs maken ( of snorfietsen.)
 
Belgen zijn al jaren het grootste gevaar op de weg... Tegenwoordig schijnen ze wat minder makkelijk een rijbewijs te kunnen krijgen... Sjeeez je gaat NOOIT maar dan ook NOOIT een rijbewijs afgeven... Eerder moeilijker maken!!!
Kijk naar al die gevaarlijke capriolen die brommercoureurs maken ( of snorfietsen.)
Uhhm, denk, denk, pieker, OK. Akoord, voorstel gaat de prullenbak in. Ik ben een heel democratisch minister en luister naar de kiezers. })
 
Ik zou buiten de bebouwde kom de maximum snelheid afschaffen en vervangen door een minimum snelheid. Dan kunnen alle flitsers e.d. netjes op hun plek blijven staan en zichzelf nuttig maken...

Brief van CJIB:
\"U reed 117 km/h waar minimaal 120 km/h is verplicht. Snelheidstekort: 3km/h. Boete: fl 60,-\" :}
 
Ik zou buiten de bebouwde kom de maximum snelheid afschaffen en vervangen door een minimum snelheid. Dan kunnen alle flitsers e.d. netjes op hun plek blijven staan en zichzelf nuttig maken...

Brief van CJIB:
\"U reed 117 km/h waar minimaal 120 km/h is verplicht. Snelheidstekort: 3km/h. Boete: fl 60,-\" :}
LOL *D

Origineel idee maar iets te extreem helaas. :)
 
hm snelheidsverboden alleen in de bebouwde kom, bromfietsers terug op het fietspad waar ze horen, eh doe die auto\'s er trouwens ook maar bij *D
voor de rest politie die achter MISDADIGERS aangaat en niet achter mensen met een sportieve rijstijl :)
geen rollenbankcontroles voor bromfietsers :j radardetectors toegestaan.
minder blauw op de snelweg (Snel=Weg) en meer blauw op de straat.
subsidie op motorrijden, is toch zuinig voor het milieu, 2 takt heffing (vieze stinkrook en stofzuigergeluid :r )
uh ohja en openbaar drankgebruik is toegestaan en wildplassen ook.
zo dat was het wel geloof ik 8-)
 
ik ben ook wel \'s op de rollenbank geweest met mijn Puch... 0,8kw 120,- boete, daarna gewoon verder rijden...
 
hm snelheidsverboden alleen in de bebouwde kom, bromfietsers terug op het fietspad waar ze horen, eh doe die auto\'s er trouwens ook maar bij *D
voor de rest politie die achter MISDADIGERS aangaat en niet achter mensen met een sportieve rijstijl :)
geen rollenbankcontroles voor bromfietsers :j radardetectors toegestaan.
minder blauw op de snelweg (Snel=Weg) en meer blauw op de straat.
subsidie op motorrijden, is toch zuinig voor het milieu, 2 takt heffing (vieze stinkrook en stofzuigergeluid :r )
uh ohja en openbaar drankgebruik is toegestaan en wildplassen ook.
zo dat was het wel geloof ik 8-)
Geachte kiezer, ik zal uw voorstellen zorgvuldig beoordelen:

- Snelheidsverboden alleen in de bebouwde kom: Snelwegen wordt vrijgegeven qua snelheid, de rest niet hoewel de snelheid op autowegen wel omhoog gaat.

- bromfietsers terug op het fietspad waar ze horen, eh doe die auto\'s er trouwens ook maar bij *D Helaas, auto\'s op het fietspad, dat gaat toch echt niet. :? |(

geen rollenbankcontroles voor bromfietsers :j
Opzich goed idee maar dan moet er wel een examen voor bromfietsers komen, sommingen rijden nu echt onverantwoord en dan is 50cc al teveel.

radardetectors toegestaan.
Ze worden gewoon overbodig omdat er straks op de meeste plaatsen niet meer gecontroleerd wordt op snelheid. Alleen nog op ECHT gevaarlijke plekken maar dan is het ook terecht dat je daar bekeurd wordt.

subsidie op motorrijden, is toch zuinig voor het milieu, 2 takt heffing (vieze stinkrook en stofzuigergeluid :r ) Goed idee, aangenomen!

uh ohja en openbaar drankgebruik is toegestaan en wildplassen ook. Helaas, ik ben geen dictator en deze beslissingen vallen buiten mijn ambtsbevoegdheid. Zoals u misschien ontgaan is ben ik slechts verantwoordelijk voor verkeersgerelateerde zaken. 8-)

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, wij danken u voor uw bijdragen.

Met vriendelijke groet,

Minister Revolution van Verkeer :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan