Als je 1 dag minister van Verkeer mocht zijn..

* En doe voor mij maar (i.p.v. bord verboden voor motoren) graag een bord ALLEEN MOTOREN toegestaan! Op alle dijken in het weekend. :) :)

** En voor de fietsers graag een bord dat ze achter elkaar moeten gaan fietsen i.p.v. met z\'n allen naast elkaar.

*** ook graag een verbod voor LIGFIETSEN & SKEELERS op de dijken in NL het gehele jaar door.
 
Goed voorstel CBR-GIRL \'k heb nog een toevoeging iedere laatste zondag van de maand een autolooze zondag! (niet voor motoren natuurlijk)
 
CBR-Girl en TurboTheunis, jullie voorstellen zijn uiteraard beide aangenomen! :)
 
Gewoon de Duitse verkeersregels en een klein beetje aanpassen, en alle wegen worden aangepast, meer bochten, zie Duitsland (Eiffel , Zwarte Woud ed)

GAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSS
 
Ik zou ervoor zorgen dat mijn geliefde voorganster in de cel beland vanwege het chanteren van gemeentes, het creëren van verkeersonveilige situaties, het over de balk gooien van overheidsgeld voor megalomane projecten etc...

Eigenlijk vanwege het feit dat ze überhaupt bestaat en in haar hoofd gehaald heeft dat ze verkeersminister wilde worden.
 
mmm, mag\'k men stem misschien herroepen?
Nu krijgt die minister hier teveel stemmen.. dat kan nooit niet goed zijn voor eender wie op eender welke ministerpost.
 
mmm, mag\'k men stem misschien herroepen?
Nu krijgt die minister hier teveel stemmen.. dat kan nooit niet goed zijn voor eender wie op eender welke ministerpost.

Ik ben eigenlijk benieuwd wie er tegen Rev gestemd heeft, want diegene vraagt om een ban })
 
Schijnt in Frankrijk ook zo te zijn... omdat men moet kunnen zien wie er achter het stuur zit.

Ben nu dus ineens wel voor europese regelgeving. Nemen we in ieder geval Frankrijk als norm voor flitsen (en duitsland voor de snelheden uiteraard).
 
1: benzine accijns verminderen met minimaal 50 tot maximaal 80%.
2:subsidie om de wegenbelasting en verzekering terug te brengen naar zeer weinig...
3: subsidie op banden van het merk bridgestone en pirelli,(we rijden harder dus slijt er ook meer).
4: RECHTS INHALEN TOESTAAN!
5: tussen de file door met snelheden zelf nader te bepalen...
6: vluchtstroken = motorrij stroken...heb je pech met je koekblik gewoon in het gras zetten.
7: binnen de bebouwde kom ook gewoon 180 want je rijdt het ongeluk gewoon voorbij.
8: alle flitspalen weghalen.
9: autoloze zondag 1x per maand.
10: alleen motoren op zondag op de snelweg. (zie regel 9)
11: radar apparatuur zwaar subsidieren...met lasershield en alles erop en eraan voor 150gld bij de dealer...
12: ....top snelheid meters op de a2 a9 en a1...en wegen die jullie ook belangrijk vinden.

zo ....

ik heb gesproken. . :)
 
Ohoh! word ik nu gebant :)
Persoonlijk zou ik alle flitspalen laten verplaatsen naar ECHT gevaarlijke plekken zoals bij scholen en geen palen meer op 80 km wegen en snelwegen.

Ik weet genoeg 80km wegen waar ik zeker te weten wel een flitspaal hebben wil. Als ergens een drukke fiets-oversteekplaats ofzo is, of een kinder-creche (crash? ;) ), ben ik absoluut niet tegen een vaste flitspaal.
Persoonlijk vind ik inspraak over de plaats van een flitspaal een beter idee. Als je bewijzen kan dat die flitspaal op een ander plaats nuttiger is, moet er een mogelijkheid zijn dit aan te geven. :)

Verder buiten de spits de toegestane snelheid op snelwegen verhogen naar bijvoorbeeld 160 km/h.

Maar dan volgens het duitse systeem graag! Al eens opgelet *waar* deze onbegrenste zones zijn?
Alleen op plekken waar tussen de afritten grote afstanden zijn. Meer als 10 km enzo. Het hele probleem in nederland is dat er veel en veelsteveel op- en afritten zijn, en dat veel lokaal verkeer ook over de snelweg gaat.
In duitsland is buiten de bebouwde kom (tenzij anders aangegeven, en dat doen ze ook best veel) een maximale snelheid van 100 km.
Hierdoor is het vaak niet interessant om de snelweg te pakken. Ook dus omdat er weinig afritten zijn. Door deze maatregelen is het mogelijk de snelheidbegrenzing weg te halen.
bv als je bij groningen over de grens gaat, en richting afsluitdijk rijdt, zijn er genoeg stukken waar ombegrenst mogelijk is. Amsterdam-Den Haag,.. hmm, eerder niet :)

Verder VEEL minder controleren op snelheid en meer op zaken als alcohol in het verkeer en bumperkleven enzo. Da\'s immers veel gevaarlijker.

*gerichter* kontroleren, en politie-agenten moeten verantwoorden waarom ze op die plaats kontroleren!
Niet dat ze ergens gewoon gaan prijsschieten waar een 20 km overschrijding echt geen kwaad kan.

En ik zou een budget vrijmaken om Jurgen op een V4 te krijgen. ;)

Dat klinkt goed *grijns*
 
Terug
Bovenaan Onderaan