Als je het even niet meer weet neem je een...

Heb je wel eens op een Daytona 675 gereden? Je houdt het er alleen maar op uit als je gas geeft. :+

De Superduke, en SM zijn 1ste klas ragbakken, daar is niet rustig mee te rijden. Denk dat de Street en Speed Triple het dichtst in de buurt komen. Mijn voorkeur zou zeker naar de Street uitgaan, veel speelser dan de Speed Triple.

Fun *Check!
Eifel en Oosterijk*Double Check!
Circuit *Triple Check!

And we've got a winner :}

Hup, naar de Triumph dealer en proefrijden maar. :]
als je van een Duc afkomt zijn de clipons van een daytona toch niet zon heel groot probleem? :P maar je hebt gelijk. voor fun op lagere snelheden is zon Street triple net zo goed, zo niet beter. :Y
 
als ik het niet weet ga ik eerst denken wat ik graag zou willen schrijf het op en maak voor en tegens. En dan komt er iets uit ! qua motorfiets op dit moment een fireblade.
 
Laatst bewerkt:
je wilt minder vermogen maar je verkiest de speed triple boven de street triple? :z
 
VTR SP2 worden er momenteel best wat aangeboden voor een leuke prijs.
 
je wilt minder vermogen maar je verkiest de speed triple boven de street triple? :z

Qua vermogen scheelt het niet eens zo veel hoor....

Zelf ben ik een grote fan van de speed triple. Street is in mijn ogen een te kleine brommer geworden. Te weinig motorrem, te weinig trekkracht en te weinig ruimte op het zadel.

Om eerlijk te zijn vind ik de street geeneens lekker rijden. De speed daarentegen *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik heb alle ophef over de street nooit zo begrepen en zou veel liever een 2e hands speed (bijv. de 955i) kiezen.

Nogal persoonlijk misschien....
 
Ik heb een proefrit gemaakt op op de Street triple, Superduke en de Corsaro.

De Street Triple rijd fantastisch, lekkere koppel en heel soepel.
De triple mist alleen de power van de twins.

De Superduke loopt hard en stuurt als de beste absoluut een van de fijnste fietsen waar ik op heb gereden.

En dan de Corsaro!! Als je deze eenmaal hebt geprobeerd ben je verkocht.
Stuurt fantastisch, heeft enorm veel vermogen en het geluid uit de airbox en de termignoni's is absoluut kicken.

Hier een test van de Duke en de Corsaro:

http://www.motorfreaks.nl/2009/test-moto-morini-corsaro-vs.-ktm-superduke-9.html


Maar ga ze gewoon proberen zou ik zeggen!

Heb net het stuk van motorfreaks gelezen met veel genoegen, komt de Morini wel als een echte hooligan... Wellicht dan iets teveel met temmen bezig.
 
Heb je wel eens op een Daytona 675 gereden? Je houdt het er alleen maar op uit als je gas geeft. :+

De Superduke, en SM zijn 1ste klas ragbakken, daar is niet rustig mee te rijden. Denk dat de Street en Speed Triple het dichtst in de buurt komen. Mijn voorkeur zou zeker naar de Street uitgaan, veel speelser dan de Speed Triple.

Fun *Check!
Eifel en Oosterijk*Double Check!
Circuit *Triple Check!

And we've got a winner :}

Hup, naar de Triumph dealer en proefrijden maar. :]

:^


Street Triple :Y Laag in de toeren heerlijk gebrom dat na 6.000 toeren overgaat naar een huilend geluid. Zo gaaf was dat!

Probeer hem uit. Volgens mij had Triumph nu zelfs een actie voor een Street Triple Plus. De bellypan, radiatorcover en flyscreen krijg je nu erbij. *klik*
 
Qua vermogen scheelt het niet eens zo veel hoor....

Zelf ben ik een grote fan van de speed triple. Street is in mijn ogen een te kleine brommer geworden. Te weinig motorrem, te weinig trekkracht en te weinig ruimte op het zadel.

Om eerlijk te zijn vind ik de street geeneens lekker rijden. De speed daarentegen *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik heb alle ophef over de street nooit zo begrepen en zou veel liever een 2e hands speed (bijv. de 955i) kiezen.

Nogal persoonlijk misschien....

Dat denk ik wel, als je het lekker vind om puur op koppel te rijden en het gewicht van literfietsen gewend bent kan ik me voorstellen dat alles in de 600cc klasse afvalt.

De ophef over de Street Triple is logisch, het is simpelweg de beste fiets in zijn klasse.
 
Daytona 675. Snel, smal, bij lage snelheden al veel vermogen beschikbaar, 3 cilinders en ik weet niet hoeveel jaar op rij die nu al tot beste 600cc supersport is verkozen.

Simpele keuze gezien jouw eisen. Tenzij je geen supersport meer wilt. Onderhoud is om de 10k meen ik.

En het ding ziet er supervet uit!
 
Laatst bewerkt:
dat zelfs een ervaren motorrijder dit hier vraagt.

proefrijden ?? *O*
 
Laatst bewerkt:
Ga gewoon eens naar de Triumph dealer om eens proef te rijden op de Triple en de Daytona. Welke je ook kiest, je bent vanaf de eerste kilometer gelijk verkocht :)
 
Zit misschien te denken aan

KTM superduke 990
KTM 950 SM
Trumph speedtriple
Triumph 675
Ducati 848 (past wat minder in het budget)
Moto morini corsaro (onderhoud wel nadelig denk ik)


:] :]


Waarom wil je kiezen? Is je garage te klein voor allemaal? :? :?


En hoezo zit je er 'misschien' aan te denken; je zit eraan te denken of je zit er niet aan te denken! :X :X
 
Zit eigenlijk in het zelfde schuitje als de TS maar heb zelf de KTM SD/SM en Corsaro al afgeschreven. Teveel motor voor mij om te temmen :) Ook maar eens langs de dealer om de Speed en Street uit te proberen (street heeft voorkeur).
 
Ik vraag me af of je met KTM met minder onderhoud toe kunt. Het is wel betrouwbaar, maar ooke rg hoogwaardig. vraagt dus wel dat je het bijhoudt.

En die LC8 trekt wel echt de stenen uit de straat, en heeft wel heftige gasreactie. moet je mee om kunnen gaan.

Wat zou je denken van een Honda CB 1000 r? versnelt en remt als een gek, erg mooi gemaakt en is ook nog lekker 'gewoon' te rijden voor woon werk (mocht je dat willen ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan