Als je in hoger beroep gaat wel of niet betalen??

Brakke Gaid

MF veteraan
18 feb 2003
3.029
0
Rotterdam
Zit me een beetje op school te vervelen....

Ik heb een bezwaarschrift ingedienden was net ff aan het internetbankrekenen...Moet je nou WEL of NIET je boete betalen bij hoger beroep. Ik heb een briefje thuis gekregen dat mijn bezwaarschrift goed is aangekomen, maar moet ik dan alsnog mijn oorpsronkelijke boete van 115 E dokken of niet? :? :? :? :?
Heb mijn verbalisantnr of hoe je het ook noemt opgeschreven, maar kan het briefje niet meer vinden waar het volgens mij achterop staat of je het wel of niet meot dokken.....
Als ik moet dokken dan heb ik te weinig geld om mijn vakantie te boeken :( :( :( :( :( :

Iemand snel een antwoordje??? Bij zoeken kon ik al niks vinden.

Thanks Brakke Gaid
 
Volgens mij hoef je zolang het in "behandeling" is niet te betalen.
MAar geef me niet op mijn flikkr als je het wel had moeten doen
 
Weet je ZEKER dat ik WEL moet betalen.???? :? :?
Want het moet de 11e alweer opstaan en dan moet ik het vandaag overmaken......alles altijd weer last-minute B| B| B| B|
 
Verdampt nog mahl!

In ieder geval bedankt, staatsschatkist wordt zometeen weer gespekt. Komen ze de winter tenminste door... :P
 
Ik weet niet hoe het in Nederland geregeld is, maar lijkt me alleszins een beetje vreemd....
"Neenee, ik ben het niet eens met jullie maar hier is mijn geld alvast." :?
 
Jah vind ik ook
maarja, liever betalen dan een verhoging krijgen
mocht ik niet gelijk hebben heb ik er een paar verhogingen op zitten.
Als het zo niet zou zijn zou denk ik anders iedereen een bezwaarschrift in dienen bij alles om maar uitstel te krijgen ook al weet je dat je geen kans maakt....maja welk land is tegenwoordig niet raar?
 
Je krijgt je centen pas weer terug als je (zelf) je onschuld hebt bewezen.

Het kromme recht van Holland B|
 
Je krijgt je centen pas weer terug als je (zelf) je onschuld hebt bewezen.

Het kromme recht van Holland B|
hoezo? zij hebben bewijs dat jij wel schuldig bent, dan is het logisch dat jij met tegen bewijzen moet komen. En dat ze dan al geld krijgen is ook logisch want jij bent al schuldig bevonden. :]
 
Volgens mij staat er toch echt op dat je niet hoeft te betalen als je in beroep gaat. :? weet alleen zo even niet of het op de originele beschikking staat of op de ontvangstbevestiging van het bezwaarschrift.

Maar aangezien ik ze momenteel allebei thuis heb liggen ( B| ) kan ik dat straks wel ff voor je nakijken,
 
ik meende dat het lag aan of het een muldertje of een transactievoorstel was...
muldertjes = betalen = schuld bekennen = de lul
transactievoorstel = betalen = dan pas mogelijkheid krijgen in beroep te gaan en het bedrag wordt in bewaring gezet als borg en krijg je na vrijspraak terug.
 
Het gaat als volgt:
Je krijgt een bon (mulder beschikking) en bent het daar niet mee eens. Je gaat in bezwaar bij de officier van justitie. Dit doe je schriftelijk, je betaalt niets (ja, de postzegel). Dit bezwaar schort tevens de betalingstermijn op; er volgt dus geen verhoging. (Tip: je hebt een termijn van 6 weken. Ga in bezwaar na een week of 4, al die tijd hou je je centjes in je zak)
De ovj stuurt je een ontvangstbevestiging en je wacht zijn oordeel af.
Laten we er van uit gaan dat dit negetief uitvalt, dan krijg je vanaf het moment van zijn beslissing opnieuw 6 weken de tijd om te betalen of...... om in beroep te gaan bij de rechter. Je schrijft de ovj een nieuwe brief waarin je hem/haar laat weten het niet met de beslissing eens te zijn en dat je bij de rechter je zaak wilt laten voorkomen. In dit geval moet je een zekerheidsstelling betalen, simpel gezegd; je moet het bedrag van de boete overmaken en je krijgt een uitnodiging van de rechtbank. Kom je niet opdagen, of je wordt niet in het gelijk gesteld, dan heeft de overheid haar centjes in ieder geval alvast binnen. Wordt je in het gelijk gesteld dan krijg je je centjes terug.
 
Moeilijk he, lezen.
Betaal maar gewoon hoor, niemand lacht er om.
 
Het gaat als volgt:
Je krijgt een bon (mulder beschikking) en bent het daar niet mee eens. Je gaat in bezwaar bij de officier van justitie. Dit doe je schriftelijk, je betaalt niets (ja, de postzegel). Dit bezwaar schort tevens de betalingstermijn op; er volgt dus geen verhoging. (Tip: je hebt een termijn van 6 weken. Ga in bezwaar na een week of 4, al die tijd hou je je centjes in je zak)
De ovj stuurt je een ontvangstbevestiging en je wacht zijn oordeel af.
Laten we er van uit gaan dat dit negetief uitvalt, dan krijg je vanaf het moment van zijn beslissing opnieuw 6 weken de tijd om te betalen of...... om in beroep te gaan bij de rechter. Je schrijft de ovj een nieuwe brief waarin je hem/haar laat weten het niet met de beslissing eens te zijn en dat je bij de rechter je zaak wilt laten voorkomen. In dit geval moet je een zekerheidsstelling betalen, simpel gezegd; je moet het bedrag van de boete overmaken en je krijgt een uitnodiging van de rechtbank. Kom je niet opdagen, of je wordt niet in het gelijk gesteld, dan heeft de overheid haar centjes in ieder geval alvast binnen. Wordt je in het gelijk gesteld dan krijg je je centjes terug.
Duidelijk. *D

Vanaf de achterkant van een beschikking:
'De sanctie moet uiterlijk op de vervaldatum (zie voorzijde) zijn bijgeschreven op de rekening van het Centraal Justitieel Incasso Bureau, indien u geen gebruik maakt van de mogelijkheid beroep in te stellen bij de officier van justitie.'
 
Heb dus toch het geld overgemaakt B| B| B|

Moest net bij mijn ma geld vragen om vakantie te kunnen boeken.....
Naja weet ik het voor de volgende keer, bedankt.

Brakke Gaid
 
Terug
Bovenaan Onderaan