Als je kennelijk geld teveel hebt...

Wil ver met je meegaan, maar.....die Corvette zal dan niet op zijn naam staan! Tanken zal hij cash moeten doen. Staat hij wel op zijn naam, heeft de C. geen waarde c.q. niet de waarde welke wij denken/schatten.
Iemand in de WWB (bijstand/steun of hoe je het wil noemen) heeft nl. jaarlijks een zgn. hercontrole, hierbij dienen ook de bankafschriften worden voorgelegd ter inzage bij de bijstandsconsulent(e).
Indien deze Corvette een waarde heeft boven het vrij te laten gedeelte, dient dit eerst te worden "ingeteerd".

(ja, weet het, ben beslisser Soc. Zaken; het is mijn werk) :$ :$ :$

Heb gewerkt als beslisser claim ww bij het UWV en uit die ervaring kan ik zeggen dat alleen de sukkels betrapt worden. Heb diverse dossiers voor mijn neus gehad waarvan je aanvoelde dat het voor geen meter klopt. Alleen niemand kon het hard maken.....

Als je maar asociaal genoeg bent en je hebt echt overal dikke schijt aan kun je ver komen zolang je maar niks echt crimineels doet.. B| :r
 
Leuk al die reacties te lezen.

Ik heb de motor gezien bij iemand die hem recentelijk gekocht had, met dat verhaal van die boerenschuur erbij.
Hij is dus nu niet te koop.
Maar wellicht wel nadat de huidige eigenaar hem weer netjes gemaakt heeft.
En dat zal dan vast niet voor een prikkie zijn......

Iemand hier veronderstelde dat de vorige eigenaar misschien wel door omstandigheden niet meer op het ding kon rijden, of iets dergelijks.
Dat weet ik niet, maar niets in het verhaal dat ik te horen kreeg duidde daarop.
Ik hou het er op dat het een speeltje van iemand met veel geld was, die er op uitgekeken was.
En die mensen heb je, zo las ik van bijv. de 2 heren in goeden doen, die een R1 als betaling aanboden, omdat het ding "over" was......

En ja, ik ben ook zo iemand die het kan overkomen te in de winkel staan, met een helm, wat onderdelen of zo en dan getuige kan zijn van de "nonchalante" aankoop van een dure motor :')

Maar ik bedenk dan dat de mijne (een oudje uit '86 :P ) met eerlijk verdiend geld is betaald en dat ik niet steeds achterom hoef te kijken.........
 
Leuk al die reacties te lezen.

Ik heb de motor gezien bij iemand die hem recentelijk gekocht had, met dat verhaal van die boerenschuur erbij.
Hij is dus nu niet te koop.
Maar wellicht wel nadat de huidige eigenaar hem weer netjes gemaakt heeft.
En dat zal dan vast niet voor een prikkie zijn......

Iemand hier veronderstelde dat de vorige eigenaar misschien wel door omstandigheden niet meer op het ding kon rijden, of iets dergelijks.
Dat weet ik niet, maar niets in het verhaal dat ik te horen kreeg duidde daarop.
Ik hou het er op dat het een speeltje van iemand met veel geld was, die er op uitgekeken was.
En die mensen heb je, zo las ik van bijv. de 2 heren in goeden doen, die een R1 als betaling aanboden, omdat het ding "over" was......

En ja, ik ben ook zo iemand die het kan overkomen te in de winkel staan, met een helm, wat onderdelen of zo en dan getuige kan zijn van de "nonchalante" aankoop van een dure motor :')

Maar ik bedenk dan dat de mijne (een oudje uit '86 :P ) met eerlijk verdiend geld is betaald en dat ik niet steeds achterom hoef te kijken.........

Maar wat geeft je nou het id dat bv die R1 koper wel achterom moet kijken :? Dat dit niet gewoon eerlijk verdiend geld is? Alleen zal die gast misschien wel 10.000 euri in de maand verdienen ofzo....(zou kunnen)
 
\omdat als hun al die oud ijzer bende enzo niet opruimen het een ontzettende rommel wordt hier :P

En ook omdat ik een paar mensen kon vroeger die heel graag aan het werk wilden, maar veral te horen kregen dat ze te oud waren, zelf een betje depri werden van het thuiszitten, en toen maar voor de vuilniswagen uit zijn gaan rijden met een bakfiest om een betje bezig te zijn, waren als geintje begonnen met het oud ijzer ertussenuit te pulken, bleek achteraf best lucratief te zijn.
 
Het was wel een prachtig beeld, de spiegels zaten er nog niet eens op, banden nog niet eens op druk en die kerel wil hem al even afrekenen:) Als de motor maar gebruikt wordt waar hij voor bedoeld is en niet verdwijnt in het hoekje van de schuur.

en ach, misschien moet ik er hard voor sparen... maar ik mag nergens klagen. ik ben 24, heb een koophuis met zeer fijne hypotheek, een auto, een motor, een lieve vrouw... het is hard werken, maar alles waard!

(maar zo een nieuwe R1 onder de kont... dat wekt wel wat jaloezie hoor)

zozo.. dat doe je goed. Ik ben nog maar een simpel student schooiertje met een bijbaantje ;(
 
Of je gaat de politiek in, hoef je alleen maar slap te auwehoeren en t verdient nog een leuke cent ook :+

Zeg dan niks. Slap ouwehoeren of niet, die lui maken 70 uur per week, al is het niet meer. En als je dan kijkt naar die salarissen verdienen ze nog relatief weinig.
 
Laatst bewerkt:
Zeg dan niks. Slap ouwehoeren of niet, die lui maken 70 uur per week, al is het niet meer. En als je dan kijkt naar die salarissen verdienen ze nog relatief weinig.


En dat is hoeveel meer als de gemiddelde megablik chauffeur die het moet doen met een jodenfooi van 1750€ netto (ex overuren) per maand ??
En zo kan ik nog wel een ritsje hard-voor-weinig banen opnoemen trouwens die veel uren maken en die toch nét ietsie minder verdienen als ruim anderhalve ton :/

Overigens kan die chauffeur niet zijn 3 delige maatpakken, zakenlunches en hoerenbezoek aftrekken van de belasting of declareren op de zaak door de belastingbetaler gevulde schatkist, en krijgt hij ook geen gepantserde A6 met chauffeur van zijn baas.

Het is gewoon allemaal afgunst aan het adres van iemand die een paar knaken meer te besteden heeft als Jan Modaal ..
Als je niet de centen hebt/krijgt/verdient die je zou willen, moet je daar iets aan doen, en niet gaan lopen kwallen op iemand die 'gewoon FF' een nieuwe brommert kan betalen...
 
En dat is hoeveel meer als de gemiddelde megablik chauffeur die het moet doen met een jodenfooi van 1750€ netto (ex overuren) per maand ??
En zo kan ik nog wel een ritsje hard-voor-weinig banen opnoemen trouwens die veel uren maken en die toch nét ietsie minder verdienen als ruim anderhalve ton :/

Overigens kan die chauffeur niet zijn 3 delige maatpakken, zakenlunches en hoerenbezoek aftrekken van de belasting of declareren op de zaak door de belastingbetaler gevulde schatkist, en krijgt hij ook geen gepantserde A6 met chauffeur van zijn baas.

Het is gewoon allemaal afgunst aan het adres van iemand die een paar knaken meer te besteden heeft als Jan Modaal ..
Als je niet de centen hebt/krijgt/verdient die je zou willen, moet je daar iets aan doen, en niet gaan lopen kwallen op iemand die 'gewoon FF' een nieuwe brommert kan betalen...

€ 1750,- netto voor een beetje autorijden? :+
Max. zoveel uur rijden. He bah, weer pauze...
Enne, omscholen kan altijd nog ;)
 
\omdat als hun al die oud ijzer bende enzo niet opruimen het een ontzettende rommel wordt hier :P

En ook omdat ik een paar mensen kon vroeger die heel graag aan het werk wilden, maar veral te horen kregen dat ze te oud waren, zelf een betje depri werden van het thuiszitten, en toen maar voor de vuilniswagen uit zijn gaan rijden met een bakfiest om een betje bezig te zijn, waren als geintje begonnen met het oud ijzer ertussenuit te pulken, bleek achteraf best lucratief te zijn.
En dan ga je dus naar de Kvk, schrijf je je in en zeg je je uitkering op....
 
Laatst bewerkt:
€ 1750,- netto voor een beetje autorijden? :+
Max. zoveel uur rijden. He bah, weer pauze...
Enne, omscholen kan altijd nog ;)


Tot politicus ?? hoe doe je dat ??

Gewetensamputatie, 80% lobotomie, ruggengraat laten oplossen of amputeren en dan solliciteren bij Bak Ellende ofzo ?? :')

Overigens ben ik zelf geen beroepschauffeur meer, en ik ga het niet meer doen ook denk ik.. hard voor weinig, en met de digitale leugendetektor en GPS tracking van je werknemer is de lol en de vrijheid er al lang vanaf..
En die pauzes.. zijn voorgeschreven door de overheid, en worden met de huidige generatie tacho's tot op de minuut geregistreerd (dus óók te lange pauzes), en je wordt er een maand later gewoon keihard (lees: boetes van een maandsalarisje of veel meer) nog voor gestraft als je een minuutje te kort hebt gerust. :/

De huidige chauffeurs moeten ongeveer robotbloed, stalen zenuwen en een rug met 2 cm groene zeep hebben om te overleven in hun beroep.. respect voor deze mannen en vrouwen, maar mijn feest is het op deze manier niet meer, en al helemáál niet voor die paar rotcenten..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan