Als je nu wilt rijden, maar geen motor hebt..

"All Rev'ed up but no place to go"

Ik had er niet aan moeten denken dat ik wel m'n roze papiertje had
maar geen motor

Wat dacht je ervan om je ziel te verkopen aan een bank?
 
Bank? Neuh! |(

Frits Bom (de leningman) weet wel een betere O-) :z

FF serieus. Ik heb ook 2 jaar moeten sparen voordat ik een motor heb kunnen kopen. Ik vrees voor je dat je geduld moet hebben.
Geld lenen voor motor/auto/mooi truitje, zijn wel de domste dingen natuurlijk.

Optie? geld van je ouders rentevrij lenen! (waar mogelijk natuurlijk)
+: je kan toch een motor kopen
+: je staat niet geregistreerd als lener
-: elke maand een flink bedrag van je loon aan je ouders terugbetalen...

Succes! :]
 
;)

Er schijnt een nieuw anti diefstalsysteem in de handel te komen, zie het betreffende topic; hetgeen nieuwe mogelijkheden biedt voor hen die zich geen fiets kunnen veroorloven.
 
Bank? Neuh! |(

Frits Bom (de leningman) weet wel een betere O-) :z

FF serieus. Ik heb ook 2 jaar moeten sparen voordat ik een motor heb kunnen kopen. Ik vrees voor je dat je geduld moet hebben.
Geld lenen voor motor/auto/mooi truitje, zijn wel de domste dingen natuurlijk.

Optie? geld van je ouders rentevrij lenen! (waar mogelijk natuurlijk)
+: je kan toch een motor kopen
+: je staat niet geregistreerd als lener
-: elke maand een flink bedrag van je loon aan je ouders terugbetalen...

Succes! :]


Hou toch op man,de meeste nieuwe motoren/auto's worden gefinancieerd.
Dat schijnheilige gedoe van "ik leen geen geld hoor",voor de meeste mensen is financieren de beste oplossing. |(
Als je nu wil rijden,sluit een leninkie af.
Strax ben je over 2 jaar molm,heb je voor jan lul gespaard.............ga lekker :]

:+
 
Hou toch op man,de meeste nieuwe motoren/auto's worden gefinancieerd.
Dat schijnheilige gedoe van "ik leen geen geld hoor",voor de meeste mensen is financieren de beste oplossing. |(
Als je nu wil rijden,sluit een leninkie af.
Strax ben je over 2 jaar molm,heb je voor jan lul gespaard.............ga lekker :]

:+

:Z
Ik heb 1 ding moeten financieren, en dat is mijn huis.
Begrijp niet waaron mensen een lening afsluiten bij zo'n Frits Bom maatschappij tegen een torenhoge rente alleen om de buren de ogen uit te kunnen steken met het nieuwste modelletje auto/motor etc....

Ik zou zeggen, koop voorlopig een brikkie om jezelf nu een beetje te vermaken en zet je centen een tijdje op een goede spaarrekening. ;)
 
Schrijf een internationale bestseller



500 pagina's genoeg?....nu nog een uitgever...


On topic...ga sparen... of ga in de koop/ verkoop O-)



En nee, geen gejat spul :(
 
:Z
Ik heb 1 ding moeten financieren, en dat is mijn huis.
Begrijp niet waaron mensen een lening afsluiten bij zo'n Frits Bom maatschappij tegen een torenhoge rente alleen om de buren de ogen uit te kunnen steken met het nieuwste modelletje auto/motor etc....

Ik zou zeggen, koop voorlopig een brikkie om jezelf nu een beetje te vermaken en zet je centen een tijdje op een goede spaarrekening. ;)

:}

That's the way to do it!

zo weet je je spullen wel te waarderen.
 
Hou toch op man,de meeste nieuwe motoren/auto's worden gefinancieerd.
Dat schijnheilige gedoe van "ik leen geen geld hoor",voor de meeste mensen is financieren de beste oplossing. |(
Als je nu wil rijden,sluit een leninkie af.
Strax ben je over 2 jaar molm,heb je voor jan lul gespaard.............ga lekker :]

:+
Ik zeg ook niet dat ie geen geld moet lenen. Juist wel, maar niet bij zo'n leenmaatschappij waar ze je toch oplichten.
Juist bij familie proberen het geld los te krijgen ofzo O-)
Respect voor jouw mening, alleen ben ik het niet met je eens ;)
 
ik huur altijd. 2 tot 4 keer per jaar en dat varieert dan van een dag tot een lang weekend. Je hoeft je in ieder geval nooit zorgen te maken over onderhoud, schades, stallingkosten, banden (als je rijgedrag 'niet door de beugel kan' zou je best wel eens iedere 4000km een nieuw setje nodig kunnen hebben). Hoge eigen risico die kleven aan huren kan je vaak voor ca 15eurie met 50% verlagen. Je kan eens wat anders rijden. Je kan vaak in alle catergorien en klassen terecht

Voor 65 euro rijd je al een dag een simpele fiets (wat kostte twee uurtjes lessen ook al weer ;) ). Ik huur zelf meestal bij silverline maar bij motoport is het weekend langer (en ook net iets goedkoper dacht ik). Bij goedhart hebben ze ook wel okay huuraanbod

Kijk, als je ieder weekend van de zomer gaat rijden dan kan je beter eentje kopen maar dan moet je wel ff wat geld ophoesten want interessante fietsen beginnen meestal pas bij 6000+ durootjes.

Maw. ik vind huren wel een optie.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je nog student bent, maar als je dan toch wilt lenen, zou ik voor de stuffie gaan.. Rentevrije lening en ik geloof dat je hem over 15 jaar pas moet gaan terugbetalen.. Heb er ook over zitten denken, maar ik ga toch maar eerst werken lijkt me wel zo verstandig..
 
Lenen voor dagelijks vervoer, omdat je niet zonder kan zou nog kunnen. Maar als je die motor alleen voor de lol rijd, dan zou ik gewoon sparen. Dan heb je iets van jezelf en ben je niet nog jaren je motor aan het terugbetalen als je hem in de prak rijd. Wat een reeele kans is.
 
Ik heb mijn motor gekocht met een rentevrij uitgestelde betaling.
Ik had een beetje het idee van: ik kan nu sparen en pas volgend jaar rijden of ik kan nu rijden met een jaar sparen om het een jaar later af te betalen.
Ik heb dus het laatste gedaan en dat vond ik goed te doen. Gewoon uitrekenen wat je elke maand moet sparen om over een jaar het bedrag bij elkaar te hebben. Het is me goed gelukt (je weet dan gewoon wat je opzij moet zetten) en ik heb toch al lekker gereden. :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan