Als JIJ nou in Den Haag minister van verkeer was.

Toch wel leuk om te lezen dat iedereen vindt dat iedereen de regels moet kennen, maar de betekenis van de borden boven de weg kennen we niet.

De matrix borden zijn een max. snelheid, natuurlijk kan je harder, dat kan ook als er een bord staat met 120.

Als iedereen de aangegeven snelheid zou aanhouden, dan loop je niet te hard in op de verderop drukkere weggedeelte.

Als er op een gegeven moment 90 staat, kan je vaak al zien dat er verder op 70 brandt, kortom, misschien handig om alvast snelheid te minderen zodat je niet 500 meter verder boven op je rem moet hangen zodat er meteen een file achter je ontstaat, of erger, de eikels knallen weer eens op elkaar, want verder kijken dan de achterlichten van je voorganger is zo verschrikkelijk moeilijk.

We bedoelen waarschijnlijk hetzelfde hoor. Want inderdaad, ik minder dus zeker wel snelheid als ik die borden zie branden en ik ben nog meer op mijn hoede, omdat ik door heb dat er een file aankomt, maar ik ga er altijd maar vanuit dat ik de enige ben die dat door heeft. Ik vind het alleen wel moeilijk om enorm snelheid te minderen terwijl niemand anders dat doet, want de meesten hebben pas door dat iemand snelheid minderd als 30 anderen dat ook doen, dus ik let dan wel extra op dat ik niet van achteren aan wordt gereden (voor zover dat gaat).


:
Op maandag 07 januari 2002 21:39 schreef Gizzmo13 het volgende:En dan sta ikke weer natuurlijk weer in zo`n ellelange file.
Ja, helaas moet ik met de leasebak naar me werkt, ik heb hem nu eenmaal nodig.

Dat er op een gegeven moment 50 staat terwijl iedereen stilstaat, komt nu juist door boven gegeven uitleg, en op een gegeven moment helpt natuurlijk niets meer, wil je dan dat ze een grote NUL neerzetten.
Mag je een keer harder dan je kan, is het weer niet goed.

Ja, dat probeerde ik dus ook al te zeggen, maar ik was weer niet zo duidelijk....:
Ja, inderdaad, maar dat zal dan ook de reden zijn dat bij 50 de boel stilstaat, terwijl er bij 90 nog 120 wordt gereden.

Op maandag 07 januari 2002 21:39 schreef Gizzmo13 het volgende:Nog 1 puntje, elke klootzak die achterop zijn voorligger klapt om de snelweg mogen ze van mij een dikke boete geven, bijv 1000 Euro. Leer je eens opletten en verder kijke dan je neus lang is.

Hulde aan dit standpunt
 
Laatst bewerkt:
idd. Ik had het verleden week nog, was er iets verder op een ongeluk gebeurd.
In de verte zag ik de remlichten al oplichten, dus iedereen begint af te remmen.
Hoor ik oppeens piepende remmen achterme, ik wacht op de klap die komen gaat, maar die blijft gelukkig uit, terwijl de heleboel intussen stilstaat staat er een auto op een mm afstand achter me terwijl de rook nog van z\'n banden komt.
:( EIKEL!! :j
 
jackass schreef:
Ik heb mijn ABS toen echt moeten testen de rook kwam van mijn banden...


Volgens mij zorgt ABS ervoor dat je banden niet blokkeren...dus hoe kunnen die nou roken? :?
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 07 januari 2002 19:52 schreef jackass het volgende:
... dan moest nog zeker 20 meter voordat die zijn voorganger inhaalde....

Nog zeker 20 meter, ja dan heb je gelijk! Als iemand 20 meter achter z\'n voorganger rijdt kan je niet verwachten dat hij de komende 10 minuten in gaat halen....


Ik hield het niet meer... belde me vriend en ging toen voor die auot rijden vriend van mij er schijn achter en we dwingde hem de vluchtstrook op. Die gast werd echt bang stonde we stil op de vluchtstrook reden we weer weg.) Dat zal die niet snel meer doen:J

Als JIJ een echte vent was geweest was je rustig uitgestapt en had je aan de beste man gevraagd waarom hij deze aktie deed. Niet aggresief, maar gewoon rustig. Maar ja, wie was er nou bang???? Zo lang je een blikje om je heen hebt is het makkelijk boos doen...
Wat had je gedaan als die gast nog was aggresiever bleek en jou en/of je maatje met een tikje van de weg had gemept? Een kat in het nauw maakt rare sprongen heh.....
 
dat vroeg ik me ook al af

Denk effe na. Hoe werkt ABS :?
Je wielen staan geen half uur meer stil als je op het rempedaal gaat staan nee, maar natuurlijk wel steeds effe heel kort ( dat is dat getril en of gerammel wat je hebt bij vol ABSsen.)
ABS = remmen op de grens van blokkeren met de banden. En dus JA! je banden roken als je goed hard geremd hebt OOK met ABS.
 
Denk effe na. Hoe werkt ABS :?
Je wielen staan geen half uur meer stil als je op het rempedaal gaat staan nee, maar natuurlijk wel steeds effe heel kort ( dat is dat getril en of gerammel wat je hebt bij vol ABSsen.)
ABS = remmen op de grens van blokkeren met de banden. En dus JA! je banden roken als je goed hard geremd hebt OOK met ABS.

vreemd dat ik dan nog nooit rook heb gezien...
 
Op dinsdag 08 januari 2002 09:52 schreef www.desmoquattro.nl het volgende:
dat zal \'t zijn.., ik zal \'ns proberen boven de 80 te komen, mischien moet ik dan wel \'ns remmen op de (bv) duitse autobahn...

Onze coureur remde ook niet een beetje hard, van 200+ naar minder dan 100...
 
volgens mij kan dat wel kloppen, abs (niet alle) laat de wielen soms niet blokkeren en weer los, etcetera...

krijg je bij lang remmen (van 200 naar 100, maar van 100 naar 50 werkt ook al) toch rook van je banden.
 
Denk effe na. Hoe werkt ABS :?
Je wielen staan geen half uur meer stil als je op het rempedaal gaat staan nee, maar natuurlijk wel steeds effe heel kort ( dat is dat getril en of gerammel wat je hebt bij vol ABSsen.)
ABS = remmen op de grens van blokkeren met de banden. En dus JA! je banden roken als je goed hard geremd hebt OOK met ABS.

Precies zo werkt ABS vandaar zo vaag gevoel van je rem pedaal.
Ik remde van +220 naar 110 dus mijn bande rookte wel en stonken ook lekker naar verbrand rubberlucht
 
Op dinsdag 08 januari 2002 09:45 schreef HELLdesker het volgende:ABS = remmen op de grens van blokkeren met de banden. En dus JA! je banden roken als je goed hard geremd hebt OOK met ABS.

ABS=Anti Block System??? })
 
Ja waarom mij omdat ik bgij Safe heb gewerkt :P

IK hoorde bij de paar coole gasten die daar WERKTE.

Ik kijk voortaan wel uit wat ik op het forum neerzet\ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan