Als mijn motor warm is start hij niet meer????????

Haye

MF'er
23 aug 2006
36
0
42
Engelum
Ik heb een Suzuki gsxr 750 uit 1996. Sinds kort heb ik het volgende probleem: Als de motor koud is dan start hij meteen. Zodra hij warm is en ik doe de motor uit dan slaat hij met geen mogelijkheid weer aan, ik kan starten wat ik wil. Met of zonder choke het maakt niet uit. Ik kan hem dan met een paar meter duwen zo weer aan de praat krijgen, maar het is heel lastig(lullig) als ik ergen sta.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen???
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.251
246
Gaat je startmotor wel snel en krachtig rond als je motor warm is (zo niet kan je startmotor overleden zijn, had ik ook een keer met een Honda Sabre)
 

Haye

MF'er
23 aug 2006
36
0
42
Engelum
De startmotor draait hard genoeg rond. Heeft de startmotor het met een warme motor zwaarder dan met een koude motor???
 

Zilvermeeuw

MF'er
30 mrt 2004
126
0
Hengelo
www.vogelnestje.nl
Nee, de motor heeft het dan zelfs makkelijker. Maar je moet ergens een knip leggen in het foutzoeken.

Start hij ook niet, als je hem direct na het uitzetten weer wil starten?
Of: Hoelang moet je wachten, voor hij weer start?
Als je hem een tijd geprobeerd hebt te starten (zonder dat hij aanslaat), zijn dan de bougies nat?
 

Den The Man

MF veteraan
18 jul 2003
12.845
21
Bezoek site
Is je accu nog OK?
(Dat je startmotor goed rondgaat wil nooit zeggen dat je accu goed is en ook nog voldoende vermogen overlaat voor de onsteking!)
 

___Ray___

MF veteraan
22 feb 2006
7.117
208
Heb ik pas geleden nog gehad en na het vervangen van het luchtfilter en synchroonstellen was het probleem opgelost.
Wat ook wil helpen is voor je de motor afzet even een halve minuut stationair te laten draaien maar luchtfilter en synchroon nakijken kan zeker geen kwaad.
Mocht het stationair laten draaien niet helpen dan even laten draaien en dan een stoot gas en meteen uitzetten.
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.251
246
De startmotor draait hard genoeg rond. Heeft de startmotor het met een warme motor zwaarder dan met een koude motor???
Nee maar door de warmte(overdracht) van het motorblok heb je dan het probleem pas, wel hard ronddraaien maar geen kracht!

Ik had eerst mij accu vervangen (die niet heel erg fris was, maar niet echt slecht) en toen alsnog een ruilstartmotor (Kan makkelijk na ongeveer 10 jaar)

Maar misschien ook wat anders :?
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Ik zou vlotternaaldje(s) en de opvang daarvan (afsluitopening brandstoftoevoer) onder vergrootglas bekijken.

Vooral als daar (modern) kleine kunststof-deeltjes gebruikt zijn kan slijtage in dat bereik voor rare en temperatuurgevoelige verrassingen zorgen (zelfs afwisselend droogvallen en verzuipen tijdens 1 rit). Carbs warmen meestal tamelijk op bij stilzetten van de motor, restwarmte uit het blok.

't Is maar 1 kansje en SOMS raad ik goed ...
 

Sloopkogel

Oldtimer-145 PK
Donateur
20 jan 2004
117.748
17.161
70
010
Bij de V Max lag het aan de massakabel van de startmotor, die was te dun en werd dan te heet :o
 

kawaidioot

MF veteraan
9 jun 2004
17.974
146
56
Zevenhuizen (Zuid-Holland)
nog ff een vraagje....draait de startmotor dan wel of niet!...nadat je de motor ff hebt uit gehad!
dan dit:
als de motor (en andere onderdelen dus ook!) warm worden, zetten ze uit...
dit gebeurd dus ook met de electriek...
redelijk vaak is de fout, te zoeken in bobine( wel moeizaam..)../.. draadbreuk ( nog moeilijker,...maar begin is bij alle stekkercontacten te zoeken naar de groene koperoxyde..),..ook de contacten in de stuurschakelaars kunnen bij oudere 'fietsen' soms voor enig oponthoud zorgen...


zo nee:
..de startmotor zelf, door toedoen van de jarenlange koolstof-afzetting..en dus ook koolborstel-slijtage.../...lekverlies door draadbreuk op plaatsen waar hoofdkabel langs frame schuurt..( meegemaakt.. ;( ..met brand daaropvolgend... :( ....)
 

Haye

MF'er
23 aug 2006
36
0
42
Engelum
ik zal de motor morgen even warm stoken en dan proberen te starten met behulp van een paar startkabels. laat wel horen hoe het gaat.
 

steefke

MF'er
18 aug 2006
205
1
langs de maas
Ik heb een Suzuki gsxr 750 uit 1996. Sinds kort heb ik het volgende probleem: Als de motor koud is dan start hij meteen. Zodra hij warm is en ik doe de motor uit dan slaat hij met geen mogelijkheid weer aan, ik kan starten wat ik wil. Met of zonder choke het maakt niet uit. Ik kan hem dan met een paar meter duwen zo weer aan de praat krijgen, maar het is heel lastig(lullig) als ik ergen sta.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen???
Ik weet niet of het mogelijk is bij een Suzuki maar heb laatst zo’n zelfde verhaal gehoord en daar bleek er een haarschuur in de ontsteking te zitten die bij een warme motor open ging staan waardoor hij binnenin geen contact maakte. Misschien moet je de ontsteking eens controleren of je geen scheurtjes of beschadigingen kunt vinden.

Gr,
 

kawaidioot

MF veteraan
9 jun 2004
17.974
146
56
Zevenhuizen (Zuid-Holland)
Ik weet niet of het mogelijk is bij een Suzuki maar heb laatst zo’n zelfde verhaal gehoord en daar bleek er een haarschuur in de ontsteking te zitten die bij een warme motor open ging staan waardoor hij binnenin geen contact maakte. Misschien moet je de ontsteking eens controleren of je geen scheurtjes of beschadigingen kunt vinden.

Gr,

:^

dejavu..

heb ik gehad bij de ontsteking van een kawa....
bleek van de ontstekingsunit( ...kastje opengebrokenmaakt/pastameuk verwijderd/...), dat er in de printplaat een aantal! solderingen gescheurd waren..
na rep.-soldering geen last meer gehad. 8-)
 

Haye

MF'er
23 aug 2006
36
0
42
Engelum
Wat ook wil helpen is voor je de motor afzet even een halve minuut stationair te laten draaien maar luchtfilter en synchroon nakijken kan zeker geen kwaad.
Mocht het stationair laten draaien niet helpen dan even laten draaien en dan een stoot gas en meteen uitzetten.
Heb de motor na het rijden even stationair laten draaien, toen even gewacht. Motor uitgezet en even later gestart. toen liep hij wel zo weer.
 

Zilvermeeuw

MF'er
30 mrt 2004
126
0
Hengelo
www.vogelnestje.nl
Als alles goed warm is, de motor aanzetten en met een verfafbrander de electronica / bobines etc warm maken. Niet direct op de verf. Deze methode gebruik ik om fouten te zoeken, die temperatuur gevoelig zijn.

Pas wel op. De lucht temperatuur is erg hoog. De electronica zelf kan er makkelijk tegen. Maar met plastic covers enzo moet je even voorzichtig zijn.