Als mijn motor warm is start hij niet meer????????

Haye

MF'er
23 aug 2006
36
0
Engelum
Ik heb een Suzuki gsxr 750 uit 1996. Sinds kort heb ik het volgende probleem: Als de motor koud is dan start hij meteen. Zodra hij warm is en ik doe de motor uit dan slaat hij met geen mogelijkheid weer aan, ik kan starten wat ik wil. Met of zonder choke het maakt niet uit. Ik kan hem dan met een paar meter duwen zo weer aan de praat krijgen, maar het is heel lastig(lullig) als ik ergen sta.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen???
 
Koud start ie prima, warm niet aan de gang te krijgen.... Ik ken het. Toen mijn woon /werk motortje dat had bleek de carburateur te lekken, de vlotter sloot niet goed af.

Als je koud start is de gelekte brandstof blijkbaar verdampt, maar direct na het stilzetten lekt er weer benzine in de inlaat en verzuip je de motor tijdens de startpoging.

P.s. Nieuw hier, stel me later nog wel voor.
 
Controleer eens of hij nog wel vonkt als je hem warm wilt starten. Vaak is bij dit soort problemen de ontsteking het euvel.

Als hij dus niet vonkt weet je al wat meer. Naar mijn weten heeft die gsx 4 bobines dus lijkt me sterk dat alle bobines defect zijn. Dus zul je via een schema moeten gaan zoeken naar alles wat je ontsteking regeld.

Maar je zult eerst moeten weten waarom hij niet start. Geen Vonk of niet optijd, Benzine, Lucht
 
Je mengsel is te rijk !

Koude start is dan geen probleem, hij start dan zelfs zeer goed ook zonder choke.
Als ie dan goed warm is na een stukje rijden wordt het starten moeilijker.
Ook met warm weer gaat het niet zo goed meer.
ik heb hetzelfde met mijn ZXR400, je raakt eraan gewend uiteindelijk start ie toch wel een keer.

Oorzaak kan een vervuild luchtfilter zijn waardoor het mengsel te rijk wordt, bij mij is het de sproeiernaald die nog een 1/2 standje omlaag moet. Na montage van een open Micron 4in1 heb ik de carburateur afstelling moeten veranderen om de motor bij alle toeren optimaal te laten lopen.

Ook een te hoog vlotterniveau kan er voor zorgen dat het mengsel te rijk wordt.


GreetZ
 
Da's grappig, heb ook sinds kort een 96'er SRAD met dezelfde problemen, alleen met nog iets anders.....

Koude motor loopt ie heel mooi, bij normaal gebruik +/- 77 graden loopt ie ook nog mooi, bij stadsverkeer en de temperatuur >80 graden begint ie errug onregelmatig te lopen(een beetje Harley achtig)

Ik vond inderdaad een lekkage op het luchtfilter huis naar de carburateur(valse lucht) mooi aangedraaid en resultaat? Nog steeds hetzelfde.....

Heb jij toevallig naast de startproblemen dezelfde mankementen?
 
Valse lucht, zelfs door een opening kleiner dan een speldeprik, geeft doffe ellende indien optredend tussen carb en cilinder [vooral: rubber verloop, poreus of gescheurd of slordig gemonteerd (föhn gebruiken en/of vooraf in heet water leggen)].
 
Terug
Bovenaan Onderaan