Als mijn motor warm is start hij niet meer????????

Haye

MF'er
23 aug 2006
36
0
Engelum
Ik heb een Suzuki gsxr 750 uit 1996. Sinds kort heb ik het volgende probleem: Als de motor koud is dan start hij meteen. Zodra hij warm is en ik doe de motor uit dan slaat hij met geen mogelijkheid weer aan, ik kan starten wat ik wil. Met of zonder choke het maakt niet uit. Ik kan hem dan met een paar meter duwen zo weer aan de praat krijgen, maar het is heel lastig(lullig) als ik ergen sta.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen???
 
Nee, de motor heeft het dan zelfs makkelijker. Maar je moet ergens een knip leggen in het foutzoeken.

Start hij ook niet, als je hem direct na het uitzetten weer wil starten?
Of: Hoelang moet je wachten, voor hij weer start?
Als je hem een tijd geprobeerd hebt te starten (zonder dat hij aanslaat), zijn dan de bougies nat?
 
Heb ik pas geleden nog gehad en na het vervangen van het luchtfilter en synchroonstellen was het probleem opgelost.
Wat ook wil helpen is voor je de motor afzet even een halve minuut stationair te laten draaien maar luchtfilter en synchroon nakijken kan zeker geen kwaad.
Mocht het stationair laten draaien niet helpen dan even laten draaien en dan een stoot gas en meteen uitzetten.
 
De startmotor draait hard genoeg rond. Heeft de startmotor het met een warme motor zwaarder dan met een koude motor???

Nee maar door de warmte(overdracht) van het motorblok heb je dan het probleem pas, wel hard ronddraaien maar geen kracht!

Ik had eerst mij accu vervangen (die niet heel erg fris was, maar niet echt slecht) en toen alsnog een ruilstartmotor (Kan makkelijk na ongeveer 10 jaar)

Maar misschien ook wat anders :?
 
Ik zou vlotternaaldje(s) en de opvang daarvan (afsluitopening brandstoftoevoer) onder vergrootglas bekijken.

Vooral als daar (modern) kleine kunststof-deeltjes gebruikt zijn kan slijtage in dat bereik voor rare en temperatuurgevoelige verrassingen zorgen (zelfs afwisselend droogvallen en verzuipen tijdens 1 rit). Carbs warmen meestal tamelijk op bij stilzetten van de motor, restwarmte uit het blok.

't Is maar 1 kansje en SOMS raad ik goed ...
 
nog ff een vraagje....draait de startmotor dan wel of niet!...nadat je de motor ff hebt uit gehad!
dan dit:
als de motor (en andere onderdelen dus ook!) warm worden, zetten ze uit...
dit gebeurd dus ook met de electriek...
redelijk vaak is de fout, te zoeken in bobine( wel moeizaam..)../.. draadbreuk ( nog moeilijker,...maar begin is bij alle stekkercontacten te zoeken naar de groene koperoxyde..),..ook de contacten in de stuurschakelaars kunnen bij oudere 'fietsen' soms voor enig oponthoud zorgen...


zo nee:
..de startmotor zelf, door toedoen van de jarenlange koolstof-afzetting..en dus ook koolborstel-slijtage.../...lekverlies door draadbreuk op plaatsen waar hoofdkabel langs frame schuurt..( meegemaakt.. ;( ..met brand daaropvolgend... :( ....)
 
Ik heb een Suzuki gsxr 750 uit 1996. Sinds kort heb ik het volgende probleem: Als de motor koud is dan start hij meteen. Zodra hij warm is en ik doe de motor uit dan slaat hij met geen mogelijkheid weer aan, ik kan starten wat ik wil. Met of zonder choke het maakt niet uit. Ik kan hem dan met een paar meter duwen zo weer aan de praat krijgen, maar het is heel lastig(lullig) als ik ergen sta.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen???

Ik weet niet of het mogelijk is bij een Suzuki maar heb laatst zo’n zelfde verhaal gehoord en daar bleek er een haarschuur in de ontsteking te zitten die bij een warme motor open ging staan waardoor hij binnenin geen contact maakte. Misschien moet je de ontsteking eens controleren of je geen scheurtjes of beschadigingen kunt vinden.

Gr,
 
Ik weet niet of het mogelijk is bij een Suzuki maar heb laatst zo’n zelfde verhaal gehoord en daar bleek er een haarschuur in de ontsteking te zitten die bij een warme motor open ging staan waardoor hij binnenin geen contact maakte. Misschien moet je de ontsteking eens controleren of je geen scheurtjes of beschadigingen kunt vinden.

Gr,


:^

dejavu..

heb ik gehad bij de ontsteking van een kawa....
bleek van de ontstekingsunit( ...kastje opengebrokenmaakt/pastameuk verwijderd/...), dat er in de printplaat een aantal! solderingen gescheurd waren..
na rep.-soldering geen last meer gehad. 8-)
 
Wat ook wil helpen is voor je de motor afzet even een halve minuut stationair te laten draaien maar luchtfilter en synchroon nakijken kan zeker geen kwaad.
Mocht het stationair laten draaien niet helpen dan even laten draaien en dan een stoot gas en meteen uitzetten.
Heb de motor na het rijden even stationair laten draaien, toen even gewacht. Motor uitgezet en even later gestart. toen liep hij wel zo weer.
 
Als alles goed warm is, de motor aanzetten en met een verfafbrander de electronica / bobines etc warm maken. Niet direct op de verf. Deze methode gebruik ik om fouten te zoeken, die temperatuur gevoelig zijn.

Pas wel op. De lucht temperatuur is erg hoog. De electronica zelf kan er makkelijk tegen. Maar met plastic covers enzo moet je even voorzichtig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan