Alternatief ANWB??

ANWB of Route Mobiel of KNWV?

  • ANWB

    Stemmen: 39 72,2%
  • Route Mobiel

    Stemmen: 9 16,7%
  • KNWV

    Stemmen: 6 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    54

Aramis

MF'er
21 jun 2004
205
0
Zeeland
Ik las dit op www.nu.nl : http://www.nu.nl/news.jsp?n=407612&c=37

DEN HAAG - De Wegenwacht van de ANWB heeft vanaf maandag concurrentie van een groep die zich Route Mobiel noemt. Een van de oprichters van de hulpdienst voor automobilisten is Marc Schröder, die eerder de onbemande benzinestations van Tango oprichtte.

Route Mobiel zegt ongeveer 40 procent goedkoper te zijn dan de Wegenwacht. De ANWB wilde maandagochtend nog niet direct reageren op de aankondiging van het nieuwe initiatief.


Route Mobiel zegt dat de jaarlijkse kosten van de ANWB de afgelopen jaren met 6 procent zijn gestegen. De kosten van een vergelijkbare dienst in Duitsland zijn aanmerkelijk lager, meent Route Mobiel. De leden van de Wegenwacht zijn ook lid van de ANWB. Dat is verplicht om gebruik te kunnen maken van de hulpdienst.



Weet iemand of dit ook beter is voor motorrijders? Ik dacht namelijk dat de ANWB ook bij motorpech helpt. Ik ben nog geen lid van de ANWB, als ik me nu zou inschrijven bij zo'n pechdienst, raden jullie dan dat Route Mobiel aan of toch ANWB?

Plaats er meteen wel een polletje bij :)
 
Ik ben nu nog 'gewoon' ANWB lid en die helpen ook motoren (keertje accu leeggestart bij m'n vorige fietsje) maar van mij mag dat hele ANWB lidmaatschap er wel vanaf... de kledinglijn-met-korting is niet mijn stijl (meer iets voor de Twinny-Load Generation) de Kampioen lees ik eigenlijk nooit en verzekerd ben ik ook al...
'T lijkt me alleen lastig voor zo'n nieuwe club om voldoende mankracht op de weg te brengen... als ik met pech zou staan (met het koekblik dan hé... de Duc loopt altijd :) ) en ze hebben maar een paar auto's op de weg, dan sta ik waarschijnlijk knap lang in de berm...
 
Op de site staat dat ze er binnen 30 minuten zijn, kost 50 euro per jaar (inclusief woonplaatshulp), een jaar geen pech is korting en pechhulp in het buitenland kost 25 euro per jaar. Klinkt niet slecht moet ik zeggen.

...'T lijkt me alleen lastig voor zo'n nieuwe club om voldoende mankracht op de weg te brengen... als ik met pech zou staan (met het koekblik dan hé... de Duc loopt altijd :) ) en ze hebben maar een paar auto's op de weg, dan sta ik waarschijnlijk knap lang in de berm...
Ze werken samen met Europ Assistance.
 
Klinkt inderdaad niet slecht. Graag dus ook alleen pollen als je het onbekende alternatief Route Mobiel hebt bestudeerd. Ik snap dat als je al eeuwen bij de ANWB zit je weinig zin hebt om over te stappen, maar wie weet is Route Mobiel echt wel een stuk beter/goedkoper.
 
Weet iemand of dit ook beter is voor motorrijders? Ik dacht namelijk dat de ANWB ook bij motorpech helpt. Ik ben nog geen lid van de ANWB, als ik me nu zou inschrijven bij zo'n pechdienst, raden jullie dan dat Route Mobiel aan of toch ANWB?
Geen van beide. Ik ben bij de KNMV. Verlenen ook hulp aan motorrijders én ook bij autopech. Daarnaast heb je bij de kNMV nog veel meer voordelen (goedkope verzekering, paar keer per jaar het blad motor, korting op motorreizen etc)
 
KNMV leden worden ook geholpen door de hulpdienst van EuropAssistance en is - zonder no claim - ietsje goedkoper dan Route Mobiel. Dat wordt met no-claim natuurlijk weer ff anders.

Toevoegen aan de poll??
 
KNMV leden worden ook geholpen door de hulpdienst van EuropAssistance en is - zonder no claim - ietsje goedkoper dan Route Mobiel. Dat wordt met no-claim natuurlijk weer ff anders.

Toevoegen aan de poll??
snapniet :?

No-claim bij een hulpdienst? Dus goedkoper als je niets "claimt"? Nog nooit van gehoord...
 
http://193.110.157.116/meerinfo.htm (<b>Van de site van Route Mobiel:</b>)
Betalen voor de pech van een ander? Sommige pechdiensten vinden dat logisch. Wij niet. Daarom biedt Route Mobielno-claim. Als u een jaar geen pech heeft, krijgt u het jaar daarop korting op de premie. Dit loopt op tot een maximumkorting van 15% per jaar. Heeft u wel een keer pech, dan betaalt u het volgende jaar weer ons standaard tarief. Dat is gegarandeerd het laagste in de markt.

Er zit wel wat in, als je ziet hoe de gemiddelde blikker met onderhoud om gaat

[edit]'t is KNMV[/edit]
 
Ik ben ook lid van de ANWB en tevreden klant vooral als je zonder benzine staat
is het handig dat ze het komen brengen
Maar de kampioen mogen ze wat mij betreft wel houden als ik voor het zelfde geld Promotor zou krijgen
 
nu denk ik dat ik niet voordeliger daar uit ben als ik en de auto en de motor aanmeld.
2 X kenteken wordt 100 uien, en bij de anwb betaal ik niets meer om ook de motor erin te hebben
 
Vandaag dus gelezen op nu.nl en gedacht dat dit al een mooi alternatief zou zijn voor de anwb. (de kampioen gaat meestal ongelezen de papier bak in).

En nu lees ik hier opeens dat de KNMV ook een hulpdienst heeft. Zonder claim korting nog goedkoper ook en ondersteuning van de knmv meegebakken.

Per volgend jaar is het exit anwb en welkom knmv.

[edit]

Even wat zaken nagezocht, mijn huidige ANWB lidmaatschap zal volgend jaar 51,25 kosten. Het verschil met route mobiel of de KNMV pechdienst is dan aanzienlijk minder groot. Een (grote) voordeel van het ANWB lidmaatschap is volgens mij dat ik dan met ELK voertuig hun hulp kan inroepen. Nadeel is eventueel het ontbreken van de woonplaats service.

(o en het niet steunen van de knmv natuurlijk, foei toch ascii)
 
Laatst bewerkt:
Het is mooi dat het bij die nieuwe dus goedkoper kan, maar met 2 motoren en 2 auto's moet ik nog even uitvogelen wat nou de beste keus is. Jammer dat het op kenteken gaat, al vind ik het wel heel goed dat de anwb concurrentie krijgt. Zoiets is altijd goed voor de consument ;)
 
Ik lijk wel een verkoper van de KNMV....

ASCII, ook bij de KNMV wordt je met ieder voertuig geholpen, zie
http://www.knmv.nl/asp/page.asp?goto=1355^1455^1905 (de KNMV website)
 
mijn verzekering (centraal beheer) heeft ook een eigen hulpdienst, ism de anwb.

Wat ik me nu afvraag, is dat route mobiel alleen voor auto's of komen ze jou als eenzame motorrijder ook helpen als je met pech staat?
 
Wat ik me nu afvraag, is dat route mobiel alleen voor auto's of komen ze jou als eenzame motorrijder ook helpen als je met pech staat?
Die vraag wou ik hen vanmorgen dus ook stellen, maar ik word morgen teruggebeld..
Ze hadden het razend druk :P
 
mijn verzekering (centraal beheer) heeft ook een eigen hulpdienst, ism de anwb.

Wat ik me nu afvraag, is dat route mobiel alleen voor auto's of komen ze jou als eenzame motorrijder ook helpen als je met pech staat?

Ik heb een reisverzekering bij Centraal Beheer (dus gewoon naast mijn verkeersverzekering). Die reisverzekering is in eerste instantie gewoon voor mezelf (ziektekosten/repatriëring/rechtsbijstand), maar er zit voor zo'n EUR 10,- per jaar ook een voertuighulp-component in. Binnen Nederland geldt deze alleen bij een geplande trip (als je bv. met een hotelreservering kunt laten zien dat je echt met een doel onderweg was), maar buiten Nederland geldt die zondermeer. En bij navraag bleek dat dat ook voor een motor geldt.

Als ik dus in de Ardennen sta met pech, dan wordt een kleine reparatie (tot EUR 300,- oid) vergoed door de reisverzekering. En als het niet binnen 3 dagen gerepareerd kan worden dan is tevens de repatriëring van de motor verzekerd! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik lijk wel een verkoper van de KNMV....

ASCII, ook bij de KNMV wordt je met ieder voertuig geholpen, zie
http://www.knmv.nl/asp/page.asp?goto=1355^1455^1905 (de KNMV website)

Aha, ik heb dus een mooi huiswerkje te maken. Zoek de beste cq goedkoopste hulpdienst.

mijn verzekering (centraal beheer) heeft ook een eigen hulpdienst, ism de anwb.

Wat ik me nu afvraag, is dat route mobiel alleen voor auto's of komen ze jou als eenzame motorrijder ook helpen als je met pech staat?

Ook ik heb ze gebeld en wordt morgen terug gebeld met het antwoord.

Maar omdat ze op kenteken registreren vallen ze nu al af, ik heb dan liever een partij die me ongeacht de pech komt helpen (abbo op persoon, niet op kenteken).

(O, mijn situatie, enkel en alleen een motor die ik alleen rij (vrouw heeft geen A) en daarnaast een lease bak die daarmee compleet gedekt is)
 
Heb ik net gebolen: weet Annabel (want zo heette ze, en ze klonk zó leuk!!!) niet of motorrijders überhauptitèr wel lid kunnen worden...
Motorrijders? Uuuuuuuh.....dat is waar ook, die heb je ook nog. Rijden die niet op zo'n uh ...uuuuuuuuuh...JA MOTOR!!! EEN MOTOR!!! Dat was het, een motor das waar ook,...........geen idee eigenlijk.


:X
 
Als je een auto en een motor hebt ben je goedkoper uit bij de ANWB. Bij Route Mobiel betaal je nl per kenteken en alleen voor dat voertuig wat bij hun geregistreerd is krijg je hulp en bij de ANWB ben je als persoon lid en maakt het niet uit in welk voertuig je pech krijgt.
Wil
 
Als je een auto en een motor hebt ben je goedkoper uit bij de ANWB. Bij Route Mobiel betaal je nl per kenteken en alleen voor dat voertuig wat bij hun geregistreerd is krijg je hulp en bij de ANWB ben je als persoon lid en maakt het niet uit in welk voertuig je pech krijgt.
Wil



zie je ! daar begint 't gezeik al B|
 
hmm knmv lijkt voor mij ook erg interressant, je krijgt namelijk korting op je verzekering als je lid wordt en als je lid bent (49 euro zo te zien) krijg je ook dus die hulpdiensten. Alleen wordt me zxr na de jaarwisseling 12jr oud en dan willen ze 'm niet meer WA+ verzekeren ... balen

wel een beetje off-topic ...

sorry
 
ik heb goede vrienden en meerdere motoren :) is dat ook goed? hoewel ze eigenlijk meer kosten als de anwb, knmv, en Route Mobiel bij elkaar :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan