Alternatief Communicatie Motor/Motor

BobbyHill

MF'er
19 jan 2017
107
15
Baarn
Ik ga binnenkort op vakantie op de motor met nog 1 persoon. Uiteraard willen we tijdens de rit met elkaar kunnen praten.
Ik heb een Schubert C3 met SRC 3.0. Hij zou moeten koppelen Scala Rider Q2. Dus wij een setje van marktplaats gehaald maar hij koppelt niet. Er is wel een koppeling gemaakt met de mobiele telefoon. We hebben nu dus ieder een headset die we kunnen koppelen aan onze telefoon.

Kan iemand een manier bedenken om met elkaar te communiceren? Ik heb zelf al gekeken voor apps maar kon niets vinden.
Tips zijn zeer welkom! :)
 
Er bestaan walkietalkie apps voor de mobiel. Laatste keer dat ik niet met iemand kon connecten zijn we samen op een discord server gaan zitten op de mobiel, en hadden we de headsets op onze eigen mobieltjes geconnect. Discord kan activeren via push to talk of voice connectivity, met een goede headset die windgeruis e.d. filtert werkt de voice activation (vox) perfect waardoor de connectie niet de hele tijd open staat.
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan walkietalkie apps voor de mobiel. Laatste keer dat ik niet met iemand kon connecten zijn we samen op een discord server gaan zitten op de mobiel, en hadden we de headsets op onze eigen mobieltjes geconnect. Discord kan activeren op push to talk of voice connectivity, met een goede headset filtert dat bijgeluiden eruit waardoor de connectie niet de hele tijd open staat.
Discord. daar had ik zelf nog niet aangedacht. had gister Zello geprobeerd. Op zich een super app maar via vox springt de mic nie topen via mijn headset. ik ga discord eens proberen!
 
Tja ook ik zat vroeger met een kaart op de tank en sigaret erbij met kletsen.
Maar van dat alles doe ik niets meer. Als mevrouw achter opzit te bleren in der helm, en als het dan te hard gaat bleer ik door de intercom dat het wel zachter kan .

Handig toch, ow ja bleren hoef dus niet meer nu kan ik normaal praten ook heerlijk.
 
Nou zal ik wel een ouwe lul zijn, maar waar heb je het over onderweg? Ik ben nog van die generatie die gewoon gas gaf, naast elkaar ging rijden en naar je tank of je pik wees of een koffiekopje nadeed.
Nog steeds, en bij ons krijg je in alle gevallen een middelvinger terug.
 
Nou zal ik wel een ouwe lul zijn, maar waar heb je het over onderweg? Ik ben nog van die generatie die gewoon gas gaf, naast elkaar ging rijden en naar je tank of je pik wees of een koffiekopje nadeed.
Dat je met elkaar kunt praten betekend niet dat je ook daadwerkelijk ook de hele tijd moet lopen lullen he ;)
Ik vind het verdomde handig zo'n setje, noem mij maar nieuwerwets dan..
 
Of als je in je helm loopt te schelden en te tieren op 1 of andere idioot die weer eens een gare actie uit haalt. Kan je maatje ook meteen meegenieten. O-)
 
Ik vind het vooral met in de bergen rijden wel lekker dat de voorrrijder kan laten weten of je in kunt halen als je zelf geen zicht hebt op verkeer na de eerste volgende bocht bijvoorbeeld. En het draagt wat mij betreft ook nog bij aan gezelligheid!
 
Ga je nou alle oude topics omhoog schoppen om reclame te maken?? :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan