Alternatief contactslot Ural zijspan

heb al weer verdere modificatieplannen voor de dnepr, maar kweenie of dat dit jaar gaat lukken..
 
ja zul je zien dat die plannen dwars door dedemsvaart lopen.. hangt er van af hoe en of ik het oliepompje eruit kan frutten..
 
wph voegt nix toe,das voor beginners, staat in hoe het blok in elkaar zou moeten zitten.
aan de onderkant van het carter zit een opening waar misschien de bedoeling was dat de oliepomp erdoor naar buiten kan, maar dit past dus niet, ook niet na uitkotteren, dit doe ik nu niet want dan zitten er schilfders door het hele blok.
een andere optie is de krukas eruit maar dat doe'k nie, zit er net een jaar in met uitgebalanceerde drijfstangen en vleigwiel. wel haal ik het voordeksel eraf want de bouten die het voorste lagerhuis op z'n plek houden, hebben de neiging los te werken, ondanks borgplaten en loctite!
 
maar goed, da's pas stap 1..
ben nog meer van plan.
koppen overhalen me beter spul, pockets inzetten, zijspanremsysteem onafhankelijk van achterrem maken, heel misschien hogere compressie(weet niet of het blok dat wel aankan, maar er was ooit wel een 1 op 8,5 versie gemaakt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan