Alternatief voor Econ-o-fit klemmen

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
975
299
Beste mede techniek liefhebbers,

Voor mijn projectfiets ben ik op zoek naar de juiste slangklemmen. Op de fiets was ik van plan om benzineleidingen te gebruiken die omvlochten zijn door rvs. De aansluitingen wat ik hiervoor ga gebruiken zijn slangpilaren, zodat er een puch-lock verbinding komt.

Echter kan ik niet 123 de juiste informatie vinden welke klemmen hierbij het beste te gebruiken zijn.
Zelf kom ik naast de gewone slang klemmen (weet niet of dat goed gaat bij rvs gevlochten slangen) ook de Econ-o-fit klem tegen. Die zou beter en ook netter eruit zien dan de andere klemmen.

Echter kan ik ze op het www niet direct in grote aantallen tegen (hier in Nederland).

Op eBay staan wat zaken in Duitsland die een paar heeft liggen. En de rest uit de USA.

Zou iemand me op weg kunnen helpen?

Welke slang klemmen zijn het beste om te gebruiken bij een rvs omvlochten benzine leidingen?

De Econ-o-fit
 

Bijlagen

  • F94398DB-CD66-4F8C-BB83-0271DBB1753D.jpeg
    F94398DB-CD66-4F8C-BB83-0271DBB1753D.jpeg
    51,8 KB · Weergaven: 27
De koppeling in je plaatje is een gewone slangenklem die een "dure" AN?? klem nadoet. Niks meer dan een slangenklem dus. Daar staat heel aliexpress vol mee. Met de juiste AN klemmen trouwens ook.... kost amper wat en ik heb er een paar in een lage druk olie slang zitten. Kwaliteit is niet bagger maar zeker niet te vergelijken met de juiste merken. Kosten ook echt 10x zoveel

Je moet even inschatten hoe vaak je zoiets gaat loshalen.... vaak los is snelkoppeling als deze in de slang:

Dan kun je de slangen "permanent" vastzetten met deze:

Daar kan dan een krimpkous of goeie tape omheen om de klem uit het zicht te krijgen.

Als je het af en toe los denkt te halen is een gewone slangenklem prima voor een lagedruk slang. En als het NOOIT ;) meer los hoeft zijn de klemmen met oortjes prima.

Voor de druk kant van het verhaal zijn ook snelkoppelingen te koop:

Ik heb niet gezocht naar de laagste prijzen....
 
De koppeling in je plaatje is een gewone slangenklem die een "dure" AN?? klem nadoet. Niks meer dan een slangenklem dus. Daar staat heel aliexpress vol mee. Met de juiste AN klemmen trouwens ook.... kost amper wat en ik heb er een paar in een lage druk olie slang zitten. Kwaliteit is niet bagger maar zeker niet te vergelijken met de juiste merken. Kosten ook echt 10x zoveel

Je moet even inschatten hoe vaak je zoiets gaat loshalen.... vaak los is snelkoppeling als deze in de slang:

Dan kun je de slangen "permanent" vastzetten met deze:

Daar kan dan een krimpkous of goeie tape omheen om de klem uit het zicht te krijgen.

Als je het af en toe los denkt te halen is een gewone slangenklem prima voor een lagedruk slang. En als het NOOIT ;) meer los hoeft zijn de klemmen met oortjes prima.

Voor de druk kant van het verhaal zijn ook snelkoppelingen te koop:

Ik heb niet gezocht naar de laagste prijzen....

Bedankt supervet! Ik ga er eens naar kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan