Alternatief voor kettingspray?

Paisley

MF veteraan
28 jul 2008
2.253
0
Ik moet morgen een wat grotere rit maken (~150 km) maar ik kom erachter dat mijn ketting bijna droog is. Mijn kettingspray is op en de winkels zijn al dicht.
Kan het kwaad om voor die ene rit een klodder zuurvrije vaseline te gebruiken? Of moet dat echt bij de ketting uit de buurt blijven?
Of WD-40?


Desnoods olijfolie, frituurvet, Oil of Olaz anti-age crème, of whatever, wat kan ik gebruiken om toch morgen te kunnen rijden?
 
overigens.... ik smeer regelmatig mijn ketting,
en toch moet ik deze vervangen om de 25.000 km (ongeveer)
Is er iemand bekend met beltspray :?
dit schijnt ook zeer plakkerig te zijn,maar of je het kan gebruiken voor je ketting is voor mij ook nog een vraag
 
Kan het ook niet geloven, maar als het werkt zou het perfect zijn. Praktisch aan te brengen en schone motor ! En, het ruikt lekker !

Wie kan (buiten Gobert) het mysterie oplossen ?

(haarlak lost toch op in water, spoelt er dus direct vanaf!)
 
Laatst bewerkt:
overigens.... ik smeer regelmatig mijn ketting,
en toch moet ik deze vervangen om de 25.000 km (ongeveer)
Is er iemand bekend met beltspray :?
dit schijnt ook zeer plakkerig te zijn,maar of je het kan gebruiken voor je ketting is voor mij ook nog een vraag

25000km vind ik (op een 4pitter) echt kort hoor, dan smeer je nog te weinig.


Dat haarlak verhaal ben ik dan weer benieuwd naar geworden.
Het zo zomaar werken joh, dolle pret!
 
Kan het ook niet geloven, maar als het werkt zou het perfect zijn. Praktisch aan te brengen en schone motor ! En, het ruikt lekker !

Wie kan (buiten Gobert) het mysterie oplossen ?

(haarlak lost toch op in water, spoelt er dus direct vanaf!)


ik heb nou niet zoiets dat ik naar de garage loop en er haarlak op ga spuiten :N

zou wel blingbling zijn, haarlak met glitters :+
haarlak1ger.jpg
 
Laatst bewerkt:
straks moet er iemand van ons een topic openen "motor vastgelopen door smeren met haarlak"
Dan moet je de reacties eens zien: welke zot smeert er nu met haarlak _O- "

maar als het werkt.... wat moet mijn vriendin dan denken van me :?
schatje... vergeet je de haarlak niet |( of is niet voor mij, maar voor mijn motor :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan