Alternatief voor kettingspray?

Paisley

MF veteraan
28 jul 2008
2.253
0
Ik moet morgen een wat grotere rit maken (~150 km) maar ik kom erachter dat mijn ketting bijna droog is. Mijn kettingspray is op en de winkels zijn al dicht.
Kan het kwaad om voor die ene rit een klodder zuurvrije vaseline te gebruiken? Of moet dat echt bij de ketting uit de buurt blijven?
Of WD-40?


Desnoods olijfolie, frituurvet, Oil of Olaz anti-age crème, of whatever, wat kan ik gebruiken om toch morgen te kunnen rijden?
 
Je houdt die WD-40 mijlenver weg van die ketting...
Zuurvrije (natuurlijke) vaseline is een goeie tijdelijke oplossing. Zelfs gewoon "vet uit het potteke" is een goeie tijdelijke oplossing. Waarom tijdelijk, gewoon vet en vaseline kleven niet zo als "echt" kettingvet. Je kan wel raden waar deze onderweg naar toe gaat, gaat je achteraf wat meer kuiswerk opleven :Y
 
OK de zuurvrije vaseline gaat het worden! En dan duik ik voor de zekerheid nog een pomp binnen op zoek naar kettingspray.

Komt goed! Thnx iedereen.
 
Okee goede tip! Ik heb daar nog een liter of 3 van staan, dus dat moet wel goed komen.
Maar op een busje ketting spray staat altijd heel nadrukkelijk 'O-ring safe'
En dat staat nou niet op mn motorolie :) Wat denken jullie, laat de motorolie mijn Oringetjes met rust?
 
Okee goede tip! Ik heb daar nog een liter of 3 van staan, dus dat moet wel goed komen.
Maar op een busje ketting spray staat altijd heel nadrukkelijk 'O-ring safe'
En dat staat nou niet op mn motorolie :) Wat denken jullie, laat de motorolie mijn Oringetjes met rust?
in je motorblok zitten ook O-ringen.

olie regent er zo vanaf, neem dus ook wat mee voor onderweg.
 
Wanneer je olie gebruikt, blijf je aan het smeren want het vliegt er zo af. Alleen geschikt als je een automatisch smeersysteem gebruikt of je moet zin hebben om vaak onderweg te stoppen.
 
als je een klein spuitbusje mee neemt van ongeveer 30 tot 50 cc, kun je er volgens mij wel tegen aan voor 150 km. om de 25-50 km even sprayen. en een ketting loopt droog ook rond dus alle beetjes helpen. en van 1 ritje van 150 km gaat de ketting niet verloren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan