Alternatief voor marktplaats

23 feb 2016
50
0
Utrecht
Hejo Motorrijdend Nederland,

Eerst de vraag: Wat zijn op dit moment de grootste 2dehands verkoopsites voor motoren, is dat toch nog marktplaats of toch iets anders?

Nu het lulverhaal wat je misschien niet wil lezen;)

Ik zit al een tijdje rond te kijken op internet voor een mogelijke nieuwe motor. Maar toen ik mijn eigen motor op marktplaats wilden plaatsen kwam ik erachter dat dat toch gewoon 24 euro kost per motor advertentie voor 4 weken. Dat vond ik toch een beetje veel aangezien ik nog twijfel of ik hem uberhaubt niet lieven inruil, dat zal aan de beste deal liggen.

Maargoed, Vervolgens heb ik mijn motor op autoscout24 gezet. En op deze site vond ik ook een hoop motoren die ik op marktplaats niet vond. waardoor ik dacht, zijn er nog meer goede sites om rond te neuzen...
 
poef dr zijn zoveel sites.

Marktplaats is voor vele de grootste [Mja die eigenaar wilt tegenwoordig ook de beurs nog dikker hebben dan dat die al is]
Want je moet daar tegenwoordig steeds voor meer dingen betalen.

Men wilt nog wel eens een motor te koop zetten onder een andere rubriek. Dan heb je hem er wel gratis op [Echter meestal vrij snel er ook weer afgehaald omdat dat niet mag] [Ze willen je centen hahaha]

Maar de sites waar ik veelal op kijk.
Marktplaats. speurders, tweedehands.nl en uiteraard verkooptopic van motor-forum.

Verder heb je op Facebook vaak ook van die verkoop pagina's [Voor crossmotoren/enduro motoren hebben ze er een motorcrossmarktplaats pagina gemaakt daar mag je GRATIS op posten]
En daar kom je vaak leuk spul ook tegen.
Dat is wel echt een aanrader. En geheid dat ze voor straat motoren ook wel een pagina's hebben..

verder word kapaza ook veel bekeken [belgische site.]
 
ben het er helemaal mee eens dat het belachelijk hoeveel je moet betalen en waarvoor allemaal al wel niet zelfs wielen van je auto etc...

Helaas ben ik niet kundig genoeg om soort vergelijkbare site in de lucht te brengen :P.

Máár mp onderhand kopiëren is het beste.. (beter gestolen dan slecht verzonnen zeg maar).

Speurders is verschrikkelijk , aboluut niet actueel en lang niet zo uitgebreid/simpel zoeken.

Hoop ook al een tijdje dat er een alternatief zal volgen.
 
poef dr zijn zoveel sites.

Marktplaats is voor vele de grootste [Mja die eigenaar wilt tegenwoordig ook de beurs nog dikker hebben dan dat die al is]
Want je moet daar tegenwoordig steeds voor meer dingen betalen.

Men wilt nog wel eens een motor te koop zetten onder een andere rubriek. Dan heb je hem er wel gratis op [Echter meestal vrij snel er ook weer afgehaald omdat dat niet mag] [Ze willen je centen hahaha]

Maar de sites waar ik veelal op kijk.
Marktplaats. speurders, tweedehands.nl en uiteraard verkooptopic van motor-forum.

Verder heb je op Facebook vaak ook van die verkoop pagina's [Voor crossmotoren/enduro motoren hebben ze er een motorcrossmarktplaats pagina gemaakt daar mag je GRATIS op posten]
En daar kom je vaak leuk spul ook tegen.
Dat is wel echt een aanrader. En geheid dat ze voor straat motoren ook wel een pagina's hebben..

verder word kapaza ook veel bekeken [belgische site.]

Marktplaats is van Ebay. Zo ook 2dehands.be en mobile.de
Allemaal onderdelen van Ebay.
 
Marktplaats is van Ebay. Zo ook 2dehands.be en mobile.de
Allemaal onderdelen van Ebay.

Dan zal het wel overgenomen zijn.
Ik heb namelijk ooit eens ergens een filmpje gezien op tv dat ging over destijds eigenaar MP dat hij er goede zaken mee gedaan heeft en er goed mee binnen gelopen is.

Maar dan heeft hij wellicht de toko doorverkocht ofzo.

aanbieden hoort gewoon gratis te zijn.
mja anno 2017 moet je voor elke scheet betalen.


Maar nogmaals die pagina's op FB doen het ook goed. [GRATIS] en word veel bekeken.
 
Ja, het is overgenomen. Al die onderdelen.

Ik bedoel te zeggen;
Het is van Ebay, dus " katjing $$$$$ "


Facebook is een goeie hoewel er anno 2017 ook mensen zijn die geen facebook hebben.


<------------------ O-)

Beste is misschien verschillende gratis aanbieders gebruiken. Ik vind 24 euro per maand ook wel veel geld.
Alsof je een motor binnen 2 weken zo kwijt bent.
 
Motoroccasion.nl
Hebben ook best een bruikbare android app
En via motortrader.nl kom je op een motorhoekje van autotrader.nl
 
24 euro per maand voor marktplats is niet goedkoop, maar als je m verkoopt valt dat bedrag wel mee. En dat verkopen moet wel lukken, mits je een nette prijs ervoor vraagt.

En anders ruil je 'm gewoon in. Weet je tenminste zeker dat je een veelvoud van die 25 euro minder krijgt voor je motor maar zonder gezeik.
 
Marktplaats met ebay-achtige beoordelingen van verkopers en een optie om bedrijfsadvertenties uit de zoekresultaten weg te filteren en ik stap gelijk over. Marktplaats doet echt niets aan ontwikkeling wat niet direct geld in het laadje brengt is mijn indruk.
 
Laatst bewerkt:
Waarom?

Werk jij ook gratis?

waarom...
Simpel. Omdat andere dat ook doen/kunnen. Dan moet de grootste het al helemaal kunnen.
Buiten dat wat denk je van alle reclame die er gemaakt word. Dat ze daar geen inkomsten van krijgen...
En alle cookies daarbij.

Hoe groter iets word des te meer centen ze gaan vragen. conclusie: De grote kunnen hun nek nooit vol genoeg krijgen.


En als je dan toch perse geld ervoor moet/wilt vragen doe het dan een beetje schappelijk.
Vind 5 euro per maand dan toch al meer als genoeg.
Kijk eens hoeveel spullen er op MP staan. tel dat eens x5. Nou die zou ik wel willen krijgen dan hoor zelfs voor 1 maandje.

en ja 5 euro is meer dan genoeg. kijk dus naar sites waar het gratis kan. [Dat zijn dus de kleinere. En zelfs die kunnen er mee rond komen]


Dus kom nou niet aankakken met werk jij voor niets...
 
Niets is gratis. Je hebt alleen niet altijd met geld betaald.

Google is niet gratis. Facebook is niet gratis. Whatsapp is niet gratis.

;)
 

Speurders is ruk. Probleem is gewoon de je de meeste kans maakt met MP.

Heb daar ooit een auto aangeboden onder de rubriek "onderdelen". Ik vroeg 150 euro (was al blij met de helft) en dat klopte niet volgens Marktplaats. Op mijn vraag of zij hem dan maar wilden kopen kreeg ik geen antwoord. :N

Ding maar naar de sloop gebracht... :Y
 
Speurders is ruk. Probleem is gewoon de je de meeste kans maakt met MP.

Heb daar ooit een auto aangeboden onder de rubriek "onderdelen". Ik vroeg 150 euro (was al blij met de helft) en dat klopte niet volgens Marktplaats. Op mijn vraag of zij hem dan maar wilden kopen kreeg ik geen antwoord. :N

Ding maar naar de sloop gebracht... :Y

Waarom is speurders ruk? Zit dr een ander type volk dan op marktplaats?

De zoekmachine van speurders is wel ruk, maar je kan natuurlijk ook gewoon naar de rubriek gaan en daar lekker doorheen scrollen.

Belangrijkste is om gevonden te worden. Daarom zou ik m gewoon overal plaatsen: marktplaats, speurders, 2dehands.nl, motoshopper, enz.
 
Het nadeel van zoeken op gratis verkoopsites, is dat er ook genoeg kopers zijn die hun advertentie na verkoop gewoon er op laten staan.

Zeker wanneer er geen plaatsingsdatum bij staat, reageer je soms op een advertentie van een jaar oud.
En dat is irritant.
Denk je iets moois gevonden te hebben voor een interessante prijs, blijkt dat ding vorig jaar al verkocht te zijn.

Overigens vind ik Marktplaats ook vrij duur.
Wanneer je iets verkoopt voor 10.000 euro, maakt 25 euro niet zo veel uit.
Wanneer je iets voor 150 euro wil verkopen, is 25 euro relatief erg duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan