Alternatief voor oordoppen als gehoorbescherming

Ik reed op een motor met een topkuip, en had ik zo’n klein windgeleidertje opgezet en dat scheelde erg veel windgeruis. Het was niet volledig weg maar alle beetjes helpen
 
Vandaar de enig wijze raad die al gegeven is. Een KNO arts en een audicien raadplegen. Dat zijn de vakmensen met de nodige kennis van (on)mogelijkheden en risico's. Hierboven staan allerhande (on)nuttige ideeën die je als bagage dan mee kunt nemen.
Zonder rijden met de stilste helm ter wereld is geen optie. Het duurt hooguit iets langer voor je daarvan gehoorschade oploopt. Wil je er absoluut niet aan overhouden. Het piept of suist 24 uur per dag in mijn rechteroor. :r
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf zo'n 40 uur per week gehoorbescherming ivm werk. Op maat gemaakt werkt toch echt het beste. Zelf als kind ook vreselijk veel gedoe gehad met m'n oren. Nu dus zeer regelmatig ontstekingen enzo. Maar liever dat dan gehoorbeschadiging. Pas geleden wel CT scan gehad.om te kijken of een operatie wat is. Dus wat ik je kan aanbevelen is naar de eerste beste KNO arts gaan en vragen voor CT scan en gehoortesten. Maar dat is al door andere mensen ook gezegd;)
 
Na dat mijn oren weer eens voor de zoveelste keer verstopt zaten, heb ik van mijn arts te horen gekregen dat ik geen oordoppen meer mag gebruiken.
Door de vele gehoor ontstekingen die ik in mijn jeugd heb gehad zijn mijn gehoor gangen dusdanig smal dat oorsmeer slecht naar buiten komt.
Het gebruik van doppen op maat is me sterk afgeraden.

Bestaat er een alternatief wat niet helemaal in je oor zit ?
Zijn er echt hele stille helmen ?
Stille helmen bestaan niet.
 
Voor het gevraagde weet ik ook geen oplossing.
In verband met veel herrie van de bovenburen en binnenplaats slaap ik tegenwoordig wel met oordoppen.
Kan er na een verkeersongeluk niet meer zo goed tegen als vroeger. :X

De gewone 3M gele doppen 'herriestoppers' geven mij teveel druk in de oren, heb een paar keer anderen geprobeerd.
Maar die ik nu gebruik wil ik uit enthousiasme even delen, vele malen minder druk op de oren en ik vind ze lekker stil.

Earplugs.jpg


Het is wel een lang stuk wat in je oor gaat, maar daar heb ik zelf dan weer geen last van. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik op de motor dezelfde doppen die ook altijd naar concerten draag; deze: Alpine MusicSafe Pro gehoorbescherming met koord, zwart

Eigenlijk bedoeld voor podiummuziekanten, dus de demping is vlak maar sterk: 27dB met de sterkste filters. De windruis wordt niet extra gedempt zoals bij doppen speciaal voor de motor, maar met 'n demping van 27dB maakt dat niet uit; het rijdt nog steeds hartstikke rustig met 140 rechtop vol met de wind in m'n bakkes.

Fijne vind ik dat ze (in mijn oren dan) niet heel ver naar binnen gepropt hoeven worden om hun werk te doen. Wellicht daarom een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan