alternatief zijstandaard

peperbol@work

Die hard MF'er
29 sep 2005
263
0
Gent-België
Hallo,

Sinds kort heb ik mijn eerste stappen in de richting van het circuitrijden gezet.
Nu ben ik op volgend probleem gebotst: mijn racekuip verplicht me de zijstandaard te demonteren met als gevolg dat ik gebruik dien te maken van een bok om de motor te stellen.
Dit vormt geen probleem als ik iemand lastig kan vallen om te helpen... opbokken alleen lukt me dus niet.

Nu botste ik op het net op volgende foto...
full


Iemand een idee waar dit te verkrijgen zou zijn?
Of kent iemand nog een ander alternatief voor de zijstandaard.
Liefst had ik niet in de kuip gefreesd...
 
Je hebt zeker nooit gemotorcrosst! Ikke wel en toen hadden we allemaal van die dingen. Volgens mij werden ze gewoon met de motoren meegeleverd. Maar is wel heel makkelijk zelf te maken toch?
 
Ik heb inderdaad nooit gemotorcrossed en moest ik het zelf kunnen maken dan had ik dat waarschijnlijk al geprobeerd.
Dus de vraag blijft... wie kan me aan dergelijk iets helpen of weet waar dat te koop is.

Greetz
 
Hallo,

Sinds kort heb ik mijn eerste stappen in de richting van het circuitrijden gezet.
Nu ben ik op volgend probleem gebotst: mijn racekuip verplicht me de zijstandaard te demonteren met als gevolg dat ik gebruik dien te maken van een bok om de motor te stellen.
Dit vormt geen probleem als ik iemand lastig kan vallen om te helpen... opbokken alleen lukt me dus niet.

Nu botste ik op het net op volgende foto...
(Afbeelding)

Iemand een idee waar dit te verkrijgen zou zijn?
Of kent iemand nog een ander alternatief voor de zijstandaard.
Liefst had ik niet in de kuip gefreesd...
Is oefenen geen optie? Zie niet in waarom jij je motor niet op de paddockstand krijgt en duizenden anderen wel.
 
Oefenen is inderdaad de goedkoopste oplossing.
Hoe pak ik dat aan? Kan iemand dit stap voor stap uitleggen of staat dit al ergens besproken in dit forum?

Bedankt :}
 
Oefenen is inderdaad de goedkoopste oplossing.
Hoe pak ik dat aan? Kan iemand dit stap voor stap uitleggen of staat dit al ergens besproken in dit forum?

Bedankt :}
Wat ik meestal doe:
[*]Aan de linker kant ter hoogte van het achterwiel gaan staan
[*]Linker hand op zitje of kontje (eventueel motor tegen bovenbeen/heup laten hangen)
[*]Met rechter hand de paddockstand onder de achterbrug zetten
[*]Paddockstand naar beneden drukken tot achterwiel net vrij is, daarna heb je evt 2 handen vrij om de stand met je volle gewicht naar beneden te drukken

Niet te benauwd, die motor valt echt niet zomaar om ;)
 
:^

Maar ik heb ook zo'n steun. Zelf gemaakt. En werkt ook super. Alleen gaat hij bij mij in de as van mijn achterwiel.
 
Of gewoon een stuk hout. Motor in de versnelling en gewoon afsteunen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan