Alternatieve testbrandstof voor Carbs

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.656
113.268
Rèswèk
Nou? Ik ben het gokken dat "het wel goed zou zijn" een beetje beu en wil alles dat met benzine van doen heeft éérst testen voor ik ga monteren. Alleen die vieze benzinelucht wil ik vanaf. We waren al begonnen met Aspen, dat ruikt al een stuk minder penetrant maar eigenlijk zoek ik een alternatief om die testen uit te voeren die niet stinkt. Dingen die het niet worden zijn Diesel, Peteroleum, Terpentijn, uiteraard Benzine... Ik heb wel overwogen om Kerosine, Wasbenzine, Spiritus maar dan ook nog het liefst een niet brandbare vloeistof, net zo viscoos als benzine. Olie is weer te dik natuurlijk... Er hoeft geen motor op te draaien heh. Water zou het mooiste zijn maar da's desastreus...
Zeg het maar
 
Laatst bewerkt:
Pure alcohol is niet geurloos EN niet verkrijgbaar zonder speciale vergunning, alle alcohol die in de reguliere handel te koop is wordt gedenatureerd met methanol en andere toevoegingen om het giftig te maken.
anders kun je het te makkelijk gebruiken om drank te maken en dat vinden ze belasting-ontduiking dus daar zijn ze best fel op....
 
Nou? Ik ben het gokken dat "het wel goed zou zijn" een beetje beu en wil alles dat met benzine van doen heeft éérst testen voor ik ga monteren. Alleen die vieze benzinelucht wil ik vanaf. We waren al begonnen met Aspen, dat ruikt al een stuk minder penetrant maar eigenlijk zoek ik een alternatief om die testen uit te voeren die niet stinkt. Dingen die het niet worden zijn Diesel, Peteroleum, Terpentijn, uiteraard Benzine... Ik heb wel overwogen om Kerosine, Wasbenzine, Spiritus maar dan ook nog het liefst een niet brandbare vloeistof, net zo viscoos als benzine. Olie is weer te dik natuurlijk... Er hoeft geen motor op te draaien heh. Water zou het mooiste zijn maar da's desastreus...
Zeg het maar
Vroeger stonk benzine niet , het bij ons op het werk ook opgevallen dat wanneer er aan e5 of e10 brandstof gewerkt word iedereen loopt te zeuren ,en de deuren worden open gezet.

Sins de 5 brandstof ruikt het verschrikkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger stonk benzine niet ,

Tja, vroeguh was daarom een rit naar de pomp ook leuker.
Ik was die geur eigenlijk vergeten totdat ik een oldtimer kocht die (ook al weer lang geleden) lang had stil gestaan.
Toen ik de dop los draaide kwam die geur weer van weleer en werd het 'geschiedenis' gedeelte in mijn brein prettig geactiveerd.
Had ik nu maar een flesje bewaard, maar was waarschijnlijk nu ook al weer opgesnoven.

Niet zo goed als WD40, maar stinkt volgens mij nog net iets minder: Kwastenreiniger (biologisch)??
Plantaardige olie naar (geur) keuze?
 
Wij gebruiken alleen 98 0 %, stinkt ook.
Julie trihggeren met dat alcohol idee wel de overweging om desinfectievlpeistof in te zetten. , droogt residu- en streeploos op.
 
Als Aspen gebruikt wordt in oudere systemen zal deze aromaten uit rubbers trekken die daar door E5 en E10 ingebracht zijn. Dat zal de zwelling van die rubbers verminderen met mogelijk lekkage tot gevolg.
Als je het zo vaak doet dat je op zoek bent naar een oplossing voor stank, zou ik een zuurkast bouwen en de juiste brandstof gebruiken.
 
Twee dingen daarover:

2: Mijn motoren zien geen Ethanol
1: In het algemeen gaat het om carbs en kranen die uberhaupt nog nooit een vloeistof hebben gezien...

Vaak ben je te bang
 
Terug
Bovenaan Onderaan