alternator

motermuisje

Rookie
30 jan 2006
1
0
bocholt
ik heb een vulcan 750
mijn probleem is dat mijn alternator om de 1000km verbrand
wie kent de oplossing kabels en dergelijke zijn al vrvangen
bij voorbaat dank
 
Vervang je iedere 1000 km je dynamo dan????????? (blok er uit/er in)
Slechte isolatie van de wikkelingen, kapotte spanningsregelaar, slechte massa, slechte accu, teveel verbruikers etc. Kan van alles zijn. :?
 
Slechte verbindingen houden die regelaars ook niet van. Van dat steeds aan/uit/aan/uit Krijgen die dingen nogal grote klappen.

Frans

:N Een alternator is geen regelaar maar een dynamo, (van alternating current, oftewel wisselspanning)
Een regulator/rectifier is de regelaar.
Maar wat is er op tegen om gewoon Nederlandse benamingen te gebruiken trouwens? :?
 
:N Een alternator is geen regelaar maar een dynamo, (van alternating current, oftewel wisselspanning)
Een regulator/rectifier is de regelaar.
Maar wat is er op tegen om gewoon Nederlandse benamingen te gebruiken trouwens? :?

Slechte verbindingen houden de DYNAMO's ook niet van. Steeds aan/uit/aan is slecht voor je DYNAMO. ER lopen(net als je bobine's) enorme stromen met in en uit schakelen van je stroomkring.Slechte verbindingen zorgen voor een continu aan/uit schakelen van je regelaar en sterk wisselde belasting van je dynamo.

Frans
 
Slechte verbindingen houden de DYNAMO's ook niet van. Steeds aan/uit/aan is slecht voor je DYNAMO. ER lopen(net als je bobine's) enorme stromen met in en uit schakelen van je stroomkring.Slechte verbindingen zorgen voor een continu aan/uit schakelen van je regelaar en sterk wisselde belasting van je dynamo.

Frans

maakt eigenlijk niet uit hoor, alles van het lichtnet komt van een dynamo, of gelijkwaardig van een trafo. meestal merk je dat andere dingen ook kapot gaan door vonkoverslag. Onsteking is een leuke die heeeeel vaak aan en uit gaat, en een flinke stroom trekt.

maar wat gaat er dan kapot aan je dynamo. meestal kun je wel metingen uitvoeren, of laten uitvoeren wat het probleem is. zon dynamo is eigenlijk een heel simpel ding, waar je met 3 dingen rekening moet houden:

veel te hoge stroom maakt zon ding direct kapot,
slechte isolatie verslijt zon ding, dus dat merk je niet direct.
mechanische defecten, zoals een magneet die ergens tegenaan schuurt ofzo.

met slechte isolatie bedoel ik de isolatie naar massa, en onderling tussen de wikkelingen, maar dat is meestal niet het probleem

in elk geval succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan