Altes Elefanten treffen

Het is mij al vaak opgevallen dat jullie Nederlanders voor alles een naam hebben bij ons en dan vooral in de westhoek is dat anders . Zo zouden wij een tarp eerder een beschrijving geven.
Zoiets in de aard van : zo een windscherm voor aan de kust .
Een tijdje geleden zij Leo tegen mij dat ik een bepaald probleem kon oplossen met polymeerkit . Polymeer???? Wat is da?? na wat opzoekingswerk kwam ik erachter dat dat parabond is ( merknaam) waarvan ik waarschijnlijk wel 10 bussen van had liggen...
Wij hebben vooral veel ... + Boer..
Ijzerboer, groenteboer, ....

Zijspan was nog niet klaar helaas. Naatootje heeft de test van gister niet overleeft. Koppeling verdwijnt als die warm wordt :(

Wel nog ff slaapzakkie gehaald. Ik ga dus met plan c, en dat is de V85TT. beetje saai, maarjah. :+

Slaapzak.jpg

Ik had ook nog wat voorbereidend werk vorige week. Versnellingsbak kapot. Meteen maar wat onderhoud gedaan, distributieriem e.d.

IMG_20240126_220342399.jpg

IMG_20240202_195040691.jpg

Het lijkt allemaal weer in orde, de eerste 150 km zitten er weer op.
Ik vrees wel dat ik pas zaterdag kan komen op aet. Even kijken of ik de vrijdag nog vrij kan maken.

Maar nu eerst carnaval.

Laatst bewerkt:
Mooi leven heb je dan, als je met een V85TT gaan een beetje saai vindt :]
Haha, ja niet helemaal eerlijk misschien. Maar het leek me leuk om dit met de span te doen, maar dat was gewoon meer werk dan verwacht. Naatootje leek weer helemaal tip top te zijn. Was nog wel wat nerveus omdat ie net weer in elkaar zat en ik er 3 jaar niet op gereden had. Alles leek prima, 100km woon werk gedaan, maar dat zijn maar korte stukjes maar na een uurtje snelweg begonnen de issues. Beetje teleurgesteld, maargoed, dat krijg je als je veel oude rommel hebt, altijd wel iets mee :+

Ik ga donderdag rijden. Is er nog groepvorming? :+

20240207_141631.jpg

Ik.heb van de week de achterband toch maar vervangen. Zat nog een kleine mm aan profiel op.

Toen zag ik dat t wiellager aan de cardanzijde niet helemaal meer klem in d'r naaf zit... dus daar moet ik nog wel iets mee doen voordat ik vrijdag vertrek....

🤣loopt nu iedereen te kutkammen,
bij mij staat hij er ook zo bij nog.
het maxxis bandje wilde er niet op, de conti was niet meer vooradig.
ik hoop morgen het verlossende telefoontje te krijgen dat de lokale bandenboer er 1 gevonden heeft.

mijn wiel lager had ook hetzelfde als ehe, maar zit weer vast met vliesje latoen koper ertussen..

en ondertussen ben ik carburateur soep aan het koken
20240211_083304.jpg

🤣loopt nu iedereen te kutkammen,
bij mij staat hij er ook zo bij nog.
het maxxis bandje wilde er niet op, de conti was niet meer vooradig.
ik hoop morgen het verlossende telefoontje te krijgen dat de lokale bandenboer er 1 gevonden heeft.

mijn wiel lager had ook hetzelfde als ehe, maar zit weer vast met vliesje latoen koper ertussen..

en ondertussen ben ik carburateur soep aan het kokenBekijk bijlage 1972808
Wat is een vliesje latoen koper?

Het lager heeft zijdelings heel iets speling bij mij. Valt er nog niet uit.
Deugdelijk vast zetten is nog t overwegen waard wellicht met een paar centerpunten en wat loctite, of die oplossing van jouw die ik nog niet ken.

Heb in t ergste geval altijd nog een EML achterwiel liggen van mijn vorige span. Maar die heeft ook wel wat aandacht nodig, het velgbed is namelijk behoorlijk roestig
20240207_202248.jpg

Toen zag ik dat t wiellager aan de cardanzijde niet helemaal meer klem in d'r naaf zit... dus daar moet ik nog wel iets mee doen voordat ik vrijdag vertrek....
Ik had hetzelfde, bij mij heb ik er loctite 270 Schroefdraadborging omheen gedaan.

Tot nu toe wel.
Van Loctite verkopen ze ook lagerlijm 648. De verpakking ziet er hetzelfde uit als de schroefdraad borging, dus ik had zoiets van dan moet dat ook werken.

en heeft dat blijvend geholpen?

Loctide 603 gebruiken we op het werk om een lager in een aluminium tandwielkast te lijmen.
Dat is al een perspassing dus ik zou verwachten dat die lijm er helemaal niet tussen komt te zitten.
Maar zonder lijm walst de boring helemaal uit en met lijm blijft het heel. Het is dus wel goed spul.

• Leuk
Waarderingen: EHE
Terug
Bovenaan Onderaan