Altes Elefanten treffen

Leuk Dik! We gaan t zien.

@Miel, ik heb nergens aan gezeten, dus t zal wel meevallen. Hele carbs-unit met alles erop en eraan hangt aan een zijkant.

Klusupdate;
- nog meer slangen moeten verwijderen; bijna gehele koelsysteem ligt er nu af. Misschien ook maar beter ook, want zowel de radiator alswel wat aansluitingen kunnen nog wel wat aandaht gebruiken. Sjaize was wel, dat een draadje van de fan in het stekkerblokje is afgebroken... Stom rotklusje dus..
- toch maar een heel stuk blokisolatie weggesloopt anders kan die olieleiding er echt niet langs. Boutjes in plastic waren allemaal rot, dus hoop gehannes met een zaagbladje en kniptang. De boel is nu vrij om de leiding te plaatsen.
De oude brak overigens in 2 bij het weghalen... Die was dus echt rot!
- olie is nu ook afgetapt.. Zodra de nieuwe spulletjes binnen zijn, ook het filter noog eventjes wisselen. Kan er nu zowieso lekker bij.
- subframe is van onder... Wederom een veegblik vol roest en verbladders...
Gelukkig is het meeste van de fiets flink dik in het staat uitgevoerd, dus ik smeer alles wel weer dicht met de Wijzonol Marine of Industrielak. Zo ook de fanbehuizing en de radiator... Tjemig wat zag dat er uit zeg.

Nu tukken... Heb weer wat leuke ideeen om over te dromen; pc800 caferacer ... :D
 
olie en filter is gehaald.
vanavond eerst ff een motorborreltje... misschien dat we nog een enkeling kunnen porren mee te gaan... dan nog ff naar de schuur om de nodige uren te maken.
 
@Miel, weet je al wanneer jij vertrekt? Jaco wil ook mee, maar kan pas vrijdag.
Anders laat ik hem wel aanhaken bij onze Brabo vrienden thv Maaie (Made).
 
Ja de 12e,
afhankelijk van hoeveel ik op de span gepakt krijg en eventueel nachtwerk tevoren, ben ik een uurtje of 11 `s ochtends bij Nijlen, tankstop.
zie je daar dan wel.
 
Ik rij donderdag, grote willem ook denk ik. Kees stookgedrag, weet ik niet zeker, woe of donderdag.
Jan-Willem(schele) vrijdag
 
Zo, weer ff een klusupdate;
Radiator ziet er niet echt top-tip uit.... En de spare niet veel beter..
Boel ligt nu volledig gedemonteerd en schoon op de werkbank, klaar voor een dikke verfsop!
En de radiator te weken in sop, inde hoop dat 10 jaar elefantenbagger eruit weekt.
Olieleiding zit er uiteindelijk redelijk netjes in en de carbs en slangenzooi teruggebouwd.
Zo eerst ff verven, spoelen, oliefilter, olie afvullen, ... En dan, nu t frame nog wat vrij is, her en der bijwerken/conserveren.
..
Tnb :)
 
Ow ja, het zijspanwiellager (leuke voor scrabble) ...
Zo ook nog maar eens aan wagen. Vingers gekruisd dat het een gesloten is, met ea nr of code
 
Radiator is nagespoeld en hangt boven de kachel te drogen. Morgenavond in de verf zetten.
Fanmotor, fanbehuizing en het beschermrooster zijn ingesopt in het zwart.
Slangen ook maar eventjes heet afgewassen... Kijken of ze nog een ronde meekunnen...

Zoals Miel al aangaf, als je het wiel niet van de naaf krijgt, trek gewoon de hele boel eraf...
Nou dat is aardig gelukt! En maar goed ook, want het buitenste lager was aardig vergruisd. Echt vol met metaalsplintertjes...
Dus.. Toen iktoch bezig was, maar heel de boel incl as ervan afgehaald. Remmerij eruit gesloopt: overbodig gewicht ;)
En sleepte soms toch al aan. Niet heel raar, want 1 remvoering was van zijn nok af. Hmmm, geen idee hoe datnou weer kan hihi.
Enfin, alles deeltje voor deeltje schoongemaakt en het andere lager eruit getikt. Ook die niet erg jofel.
Alles flink schoongekrauwd, morgen soppen en drogen. En dan vrijdag in t zwart zetten.
Mooie bijkomstigheid, ook hier weer, nu het tochopen ligt, kan er onderhuids ook weer wat gereinigd en van een nieuwlaagje verf worden voorzien.

Morgen met een flinke boodschappenlijst en de bedrijfspas naar de ijzerboer!
En waarschijnlijk aansluitend een bezoekje aan de lokale VW dealer oid, voor het lagersetje.
 
Vandaag maar eventjes eea geshopt; vermogen aan tiewraps, krimpkous, rvs slangenklemmen, splitpennen, potje commandant (als je er dan toch staat), potje kopervet, etc. hoppa, 200€ lichter vandaag, en lekkere voorraad rijker.
En lekker geschrokken bij de VW dealer!! Lagersetje is online vanaf ca. 8,50€. Bij de dealer 95€ !!! Die zijn gek! En in mijn ogen helemaal diegenen die nog een VW kopen (no offence) WTF! Maar okay, dan maar een komplete achter kit, dus 2 lagersetjes, online besteld a incl verzending 23€. Iedergeval 1 op voorraad.

Radiator hangt nu in het zwart, boven de kachel te drogen. Zo ook nog wat ander spul. 4 uurtjes krauwen, krabben en schuren, afgetopt met wat schilderwerk. Begin t alweer aardig beu te raken, die jaarlijkse pre-elefanten crap!
 
Volgens mij l@l je maar end, geloof er niks van. Straks kom je gewoon weer met dezelfde PC aan. FOTO's! ;)
 
No prob!

Nog wat PEP- talk (Pre Elefanten Pret) ;
Schilderwerk was nog niet lekker uitgehard, dus maar wat gewichtsreductie hervat; ontroesten en wat stukjes frame weggezaagd die ik toch niet gebruikte... 3h prutsen en nog niet af... Wel genoeg nagedacht over een straalcabine! Jemig, wat moet me dat tzt een tijd winnen.

Afijn, voor de fotogeilen, wat bewijsstukken;
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet een standaard maat die ze bij een technische groothandel of mechanisatiebedrijf hebben?
Lijkt me een stuk sneller
 
Terug
Bovenaan Onderaan