Altes Elefanten treffen

Had er gelijk een honda ciVic naaf partij opgeschroefd, nu alles er toch van af is.
Zit je niet meer vast aan idiote VAG uitvindingen.....

Ik zie dat de trommel ook nog steeds in de velg zit vast geroest :-(
 
Had er gelijk een honda ciVic naaf partij opgeschroefd, nu alles er toch van af is.
Zit je niet meer vast aan idiote VAG uitvindingen.....

Ik zie dat de trommel ook nog steeds in de velg zit vast geroest :-(

Ja, maar geheid dat ik dan weer aan een ander wiel zit. Of zal je zien dat er weer een andere complicatie is... Offset of band past niet...

Nee, ik accepteer de status quo wel ff. Al zou het wel fijn zijn als die trommel nog wel los kwam van de velg. Heb jij een pers staan?

Anders laten we t gewoon zo en probeer ik van de week eens rustig de boel met nieuwe lagertjes in elkaar te zetten.
Stomme is wel, dat die lagers onder de audi 80, vw golf etc, skoda felicia, seat ibiza.... En nog 10.000 varianten van de vw-groep zaten. Volgens mij zelfs op de kever... Al denk ik dat die net iets afweek.
Maar okay, ... Kort door de bocht, lever gewoon wat er besteld is! Lijkt me niet heel moeilijk, als je er aandacht aan besteed. En het scheelt mij tijd de ijzerboer(en) en onderdelenzaken af te struinen.

@ BBB: tot volgende keer weer!
 
Als je die band leeg laat lopen, velg ondersteunen met stukken hardhout. Dan kun je langs de andere kant die trommel er wel uit meppen met stuk hout en voorhamer toch? Moet wel gek gaan als dat blijft zitten...
 
No prob!

Nog wat PEP- talk (Pre Elefanten Pret) ;
Schilderwerk was nog niet lekker uitgehard, dus maar wat gewichtsreductie hervat; ontroesten en wat stukjes frame weggezaagd die ik toch niet gebruikte... 3h prutsen en nog niet af... Wel genoeg nagedacht over een straalcabine! Jemig, wat moet me dat tzt een tijd winnen.

Afijn, voor de fotogeilen, wat bewijsstukken;
Bekijk bijlage 1460413Bekijk bijlage 1460414Bekijk bijlage 1460415Bekijk bijlage 1460416Bekijk bijlage 1460417Bekijk bijlage 1460412
Ik moet nog tanken . Is dat ook genoeg stress als voorbereiding?😇
 
Volgens mij zijn we dit jaar best met een flink kluppie. Zullen we een iets groter speenvarken aan het spit steken
 
Volgens mij zijn we dit jaar best met een flink kluppie. Zullen we een iets groter speenvarken aan het spit steken

:t Ik overleg morgen eventjes met Rudy. Of ging jij dat beest halen?
Heb nog wat onderdelen voor m in de wagen liggen.

Afijn, over stress gesproken, heb ik er nog eentje;
image.jpeg

Oeps!

Goed, we hebben dus weer een tegenslagje, maar okay
Gelukkig redelijk bij tijds begonnen... Nog 2 weken te gaan.

@Miel, lieve huislassert,
U heeft een nederige verzoek in uw sms (2006) inbox :+
 
Probeersel met eoa industriele krimpkous;
image.jpeg

Moest het alleen flink heet stoken, dus stukje schilderwerk moet ff over. ' nou moe' , voor diegenen die Guust Flater nog kennen.

Verder zit het allemaal redelijk in elkaar. Een stukje vergelijkingsmateriaal met de reserveradiator;
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Boutjes in t kopervet en gewoon weer terug. Die zijn nog prima.
Rubbertjes in de zuurvrije vaseline (ja ook die staat in de schuur. Je zal t maar nodig hebben) :+
 
:t Ik overleg morgen eventjes met Rudy. Of ging jij dat beest halen?
Heb nog wat onderdelen voor m in de wagen liggen.

Afijn, over stress gesproken, heb ik er nog eentje;
Bekijk bijlage 1461173
Oeps!

Goed, we hebben dus weer een tegenslagje, maar okay
Gelukkig redelijk bij tijds begonnen... Nog 2 weken te gaan.

@Miel, lieve huislassert,
U heeft een nederige verzoek in uw sms (2006) inbox :+
Als hij niet kan vanwege werk ofzo, kan het hier ook hoor (Paauwenburg)
 
Hier de huis lasser...
Dit word een klote werkje :-( .
Het lijkt niks.... Totdat de toorts in de buurt komt.
Ik zou er maar dik verf over smeren, en vergeten dat het er zit....
Er stort vast iets anders eerder in , voordat dit buisje onbruikbaar is
 
Ik had wat lijntjes erop getekend naar de lasnaden van de andere delen. als je daar een trip opzet heb je `m.
afijn, ik rijd wel ff langs als je straks thuis bent.
 
Buisje is zoals verwacht lekker dun, van binnen uit weg geroest.
Toorts niet te veel op het buisje richten... Het plaatje zit er op
Ik hoop niet dat je het erg vind, maar heb het ergste roest even in de straal kast er af geblazen.
 

Bijlagen

  • 20200128_030026.jpg
    20200128_030026.jpg
    220,6 KB · Weergaven: 21
  • 20200128_033020.jpg
    20200128_033020.jpg
    128,6 KB · Weergaven: 20
  • 20200128_034507.jpg
    20200128_034507.jpg
    146,7 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan