Altes Elefanten treffen

Spijtig om te horen dik. waren vorig jaar top muzikale avondjes heb van de week nog naar filmpje aant kijken geweest.:}
Maar veel succes met het donor blok in de soes. En volgend jaar is er terug mogelijkheid om mss te komen. Grtn
 
Het is niet anders dik...

Moeten we zelf maar een liedje gaan proberen te zingen 🤫
 
Succes Dik! Idd tot het volgende feestje.

Nou mannen, Krusty doet t !!! Its ALIVE !!!

Radiator en slangen netjes geplaatst, paar plekjes nog bijgewerkt met wat verf. Stuurdemper erop.
Olie en koelwater erin...
Remmenreiniger erbij... Ff voorstarten.. Even wachten.. Doorstarten en VROEM!!
Mooi op 2 pitten
Geen lekken oid zover. Lekker een beetje warm laten draaien en loopt op zich best mooi.

Ik heb er alleen nog een beetje een hard hoofd in...
De accu leek redelijk geladen, echter met de test of de fan zou aanslaan... Daarmee een 1/2 uurtje stationair draaien op 7 a 800 toeren, kapte die ermee en wil niet meer starten. Spanning lijkt te laag, dus;
- of het toerental was te laag en dus geen laadstroom. Als dan de accu toch al laag was...
- of geen laadstroom uberhaupt... Morgen eens meten.
- of ergste, ondanks de temp meter nog op 1/3 stond.. Raar maar waar.. En de fan nog niet aansloeg.. Koelwater wel lekker rondpompte, maar ik niet aan de 3+ ltr vulvolume kwam... Beetje warmgelopen.
'T zou toch niet waar zijn hey B|

Afijn, morgen na het werk nog eens proberen. Alstie start dan proefrijden en laadstroom meten.
Anders nogmaals de lader eraan en zaterdag een nieuw poging. We gaan het zien.
 
Dat van t lage toerental en lage laadstroom zou best kunnen.
Heb je verder dan ook al veel stroom verbruikers aan staan?

Ik reed zelf een paar weken terug in regio Nijmegen mezelf behoorlijk vast in t verkeer en heb toen heel lang stationair vooruit lopen tokkelen en toen ging mijn handvatverwarming over naar de energie saving modus omdat de spanning dus te laag was geworden. Toen ik weer even gewoon reed was t weer opgelost.

Maar in jouw geval zou ik gewoon even meten en indien nodig even een andere spanningsregelaar er tussen zetten.

Komt allemaal nog wel goed! Tijd zat nog.joh!
 
straks idd ff meten. Ik denk dat het idd gewoon het lage toerental is in combi met de verlichting aan.... `t is immers een Amerikaanse versie, dus altijd die verlichting aan...
andere delen erop lijkt me overbodig, want het heeft al die tijd goed gewerkt. Olieleiding was gesprongen, niet elektrisch geneuzel.... dus de moed erin en testen;; "Meten = weten"
 
zo, weer terug uit de schuur;
- accu weer lekker aan de Optimate gehad, die laad toch redelijk netjes nu. Morgen eventjes volledig doorladen.
- poging gewaagd drooghaken voor aan de kachelpijp te maken... nog niet helemaal zoals ik het in mijn hoofd had. Morgen maar eventjes langs de ijzerboer voor wat onderdelen.
- Motor starte uiteindelijk weer met 2 vingers in de spreekwoordelijke neus.. .. en getest op de laadstroom; bij 1500rpm 13.x , bij 800rpm 12V !! En bij geen draaiende motor; 12V. Dus !!! het lijkt erop dat ik de toch al wat te lijden accu gisteravond wat te belast had, zonder laadstroom. Daarnaast trekt die verlichting er volgens mij ook flink aan. Tzt eens het overwegen waard hier en daar de buis- en bul-lampjes te vervangen voor LED.
- en kwam er met dat geklooi aan de Elektra ook achter dat het remlicht, 2 bollen, continu meebrandden. Een kleine WD40 revisie en wat sjorren; klaar!

Morgen ff rust en wat shoppen ofzo. Niet teveel iedergeval. ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: EHE
Misschien nnng even wrappen rut?
zie blz halverwege.
 
Misschien nnng even wrappen rut?
zie blz halverwege.
Wrappen, dat was toch zoiets als in een pannekoek rollen? :9

Lijkt me een uitdaging...
 
Laatst bewerkt:
Misschien nnng even wrappen rut?
zie blz halverwege.

GENiAAL !!! Idd my piece of cake! :}
Net ff rondje dorp gereden met kids in de bak. Reed wel weer lekker hoor!
 
Succes allemaal, en smakelijk met dat spit. Het lukt me niet. De ouwe soes krijgt morgen zijn nieuwe(re) blok En ligt verder in duizend onderdelen uit elkaar voor zeer groot onderhoud, en mijn vrouw is weekend weg (en dochter niet). Ik zal aan jullie denken. En verder lekker doorkruisen. Tot bij Genemuiden
Jammer dik
Volgend jaar nieuwe kansen
 
Ik kan het filmpje niet vinden
 

Bijlagen

  • 29F1979A-D949-4769-BF1A-EDDA2038C908.jpeg
    29F1979A-D949-4769-BF1A-EDDA2038C908.jpeg
    153,1 KB · Weergaven: 15
Of bedoel je de verbouwing van de fiets die hij van jou gekregen heeft rut
 

Bijlagen

  • 6E2B05A0-7F65-4BC4-8A4A-B8F6B36017D3.jpeg
    6E2B05A0-7F65-4BC4-8A4A-B8F6B36017D3.jpeg
    243,3 KB · Weergaven: 10
  • 40290D5E-E22A-47C1-AB44-E2B50B2EBDF3.jpeg
    40290D5E-E22A-47C1-AB44-E2B50B2EBDF3.jpeg
    156,8 KB · Weergaven: 9
Ik kan het filmpje niet vinden

Dat ziet er iig erg veelbelovend uit zeg!!! 💪👍


Ik neem aan dat die al getest is? Draait dat niet te snel rond met zo'n startmotor?
Mijn chevy slingert m op de startmotor al best vlot rond
 
Ja mooi kluswerk hoor!
Lijkt erop dat het telkens meer profi wordt :)

Hier ff rustig aan en wat kleine dingen aangepakt, w.o:
image.jpegimage.jpeg
Beetje opschuren, slijpen en in de lijnolie.

Voor sommigen misschien herkenbaar; ductape van 2 jaar geleden volstaat nogsteeds. Zolang er niet bizar misgeslagen wordt zal het zeker heel blijven.
De zaag is ws ook niet geheel onbekend; het zaagblad had Miel 'gered' uit de sta-caravan die we gesloopt hebben.

Overigens, nu ik erover nadenk, was dat zaagblad en de kloofijzers niet de eerste keer dat Miel (en ik) relekwien uit een sta-caravan meenamen. Al was de 1e X bij Dijon iets minder spannend: geen gesloopte caravan en trofee was een glazen theepot.
Die overigens nogsteeds dienstdoet als sapkan. 8-)
 
Dat ziet er iig erg veelbelovend uit zeg!!! 💪👍


Ik neem aan dat die al getest is? Draait dat niet te snel rond met zo'n startmotor?
Mijn chevy slingert m op de startmotor al best vlot rond
Is ruitenwisser motor met 2 snelheden
Er komt nog een potmeter tussen om de snelheid nog beter te kunnen regelen
Echt wel Profi
 
Ik ben een lelijke jaap verder... Maar heb het Sabatier vleesmes en vork gevonden!
En het schort!! Dus kom maar op, dat varkentje benen we wel ff uit 8-)

Leermomentje: nooit blind in je tassen met kampeerspullen grabbelen! :N:$
 
Vanavond eventjes gebeld met team Brabo ; allemaal weer heel gezellig en ook daar was de zin in het uitstapje weer groot.
Enne, als we dan tock dat varken mee hebben, het appeltje niet vergeten :+

Klusupdate, hopelijk de laatste;
- 1 spatlap weer op zn plek gefreumeld. Prutsklus, maar wel zo comfortabel
- 2 stukken krimkous om de bevestiginglippen van de stoel. Ter voorkoming van schade aan de tent in de bak.
- verfje hier, likje zwart daar
- tank had nog wat lelijke plekjes rondom de benzine-pijp naar de pomp; schuren, schoonmaken en kwasten
- en last but not least; het droogrekje / drooghaken voor aan de kachelpijp is klaar!! Een leuk knutselklusje wat het Glamping mooi ten goede komt. Een schouderklopje voor mezelf O-)

Enige Sjaize is nog dat de Decathlon levering met het nieuwe borreltafeltje nog niet binnen is. #%^*^%#+ B|
Voor 22h besteld is morgen in huis... Yeah right! Hoor/lees dat tegenwoordig echt veel te vaak, om vervolgens gewoon 5 dagen te moeten wachten. Wat een waardeloze, misleidende reclame is dat, want alleen in het optimale moment kunnen ze dat waarmaken. En genoeg in de bijsluiter, of beter gezegd uitsluiter, om zich er niet aan te houden. Geef mij maar weer winkels...
(Mooie discussietopic a.s. Weekend) :)

Morgenavond alles inpakken, meeste staat al klaar. Nog een 2 e spatlap monteren en misschien nog een 2e lagje kwasten op de benzinetank....

Proefrijden schiet erbij in.. Hier nog dik wind 7, k-zooi. Dus, tools op de pak inpakken.

Heb er weer zin in!!!
 
Wij vertrekken vrijdag, maar aangezien het niet vriest overweeg ik om lekker met de solo te komen. Of is het met de voorspelde regen zo'n blubber treffen ?

Er lijkt op de baan wel wat sneeuw ( of hagel?) te liggen
 
Laatst bewerkt:
Kees heeft mooie borreltafel met regen bescherming.
Veel plezier!

haha, Ja, van de Mull weer zeker ?!?


Wij vertrekken vrijdag, maar aangezien het niet vriest overweeg ik om lekker met de solo te komen. Of is het met de voorspelde regen zo'n blubber treffen ?

chk de weersverwachting !! :) valt mee, geen Vorst, nauwelijks regen, wel donderdag een beetje sneeuw, maar dat zal de paar cm niet overstijgen. Verder enkel wind!! IK HAAT WIND !! (daarom woon ik ook in Zeeland)

dus, no worries, zeker niet als je vrijdag rijd! En modder is er zowieso, al wisselt dat wat per veldje.
 
Jongens, helaas gaan wij geen last van die sneeuw krijgen.

Wegens een sterfgeval in de familie (en dientengevolge een begrafenis komende zaterdag) zal ik komend weekend niet zum Ring fahren.

Rest me dus jullie een gemütlich Treffen te wensen, dan duiken wij hier na de plechtigheid de kroeg in, in een poging om toch nog een beetje de sfeer hoog te houden hier.

En volgend jaar komen we de schade wel weer inhalen, bij leven en welzijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan