Altes Elefanten treffen

Eens. Erg leuke groep. Als iemand twijfelt….niet aarzelen gewoon komen en proberen. In het slechtste geval heb je een slecht weekeinde gehad 🤷‍♂️
Waarschijnlijker is dat je het jaar nadien weet gaat👌👌
 
Zo'n wintertreffen is hartstikke leuk idd, maar is toch niet voor iedereen weg gelegd.
Ik heb in de afgelopen jaren ook wel eens mensen zien mee komen en er daarna nooit weer terug gezien.
Zelfs ondanks deze enorm leuke groep.
Mensen die er in de winter bewust voor kiezen om te gaan kamperen zijn in de basis al positief ingesteld, dus op het hele treffen vindt je eigenlijk alleen maar gezellige en leuke mensen.

Maar je moet t niet vervelend vinden als je een heel weekend in de modder en zooi ligt te improviseren, want helaas komt t ook best wel eens voor dat t nat en zompig is ipv lekker fris en hard bevroren of zelfs mooie wit besneeuwde ondergrond.

Voor mij is t pure ontspanning om midden in de saaie lange winter even helemaal niks te moeten en met een aantal gezellige mensen rondom een vuurtje even terug te gaan naar de meest basale eerste levensbehoeften: eten, drinken en gezelligheid.

Ik ging eerder altijd alleen samen met een maat van me, daar sloot ook wel eens iemand een keertje bij aan, maar uiteindelijk bleef ik alleen over en heb toen mijn tentje maar eens bij de MF afdeling neer gezet en grootste voordeel is dan wel dat je met meer zielen meer vreugde hebt en als t echt vies weer is met meer mensen makkelijker even iets in elkaar improviseert om toch nog een beetje lekker te kunnen zitten uit re wind en uit de regen
 
Daar sluit ik me ook wel bij aan
Ik denk dat je idd de viezigheid geen probleem moet vinden.
Je moet geen koukleum zijn. Want het kan vriezen (grote kans) als je in je tentje ligt te slapen.
En je moet goede vrienden zijn met jezelf. Je bent daar wel met een groep, maar er is niets te doen in de zin van een band of rit of tentfeest oid. Je maakt een vuur 🔥 en de rest heb je bij of maak je zelf 🤷‍♂️
Als je geluk hebt is den Bart er ook. Die is wel markant 😜
 
Ik denk wel dat het mf groepje een erg gezellige en gemakkelijke club is om bij aan te sluiten. Ik geloof wel dat als je echt alleen of met twee man daar heen gaat dat de beleving anders kan zijn
 
ATTENTIE !!!

Idee:

We hadden het reeds over Antifanten, AET of zelfs ons eigen Winter-BOT....

--> Waarom gaan we niet naar Winterberg ?

1) Is ca. 1/2h tot 1h verder, voor ons allemaal. Voor sommigen mogelijk dichterbij..
2) sneeuwzeker(der) !!!

Graag uw mening.
 
Hangt voor mij ook met name af van planning, het AET-weekend past me (bijna) zeker, en Sola is me wel wat ver voor 'n weekendje.

Winterberg is ook mooie buurt, in die omgeving al eens 'n EGT bijgewoond waarbij de plaatselijk leverancier voor GL-achterbanden op zaterdag geopend bleek. 😁
 
Nou @EHE , dat afzien? Keer dat ik geweest ben, kom daar aan, zit heel de meute op het terras in T shirt bier te drinken 😉. Ben toen maar nachtje geweest (vind ik lang genoeg in tentje), maar sluit me aan bij de rest. Gezellig ploegje.

Dat antifanten moet wel geweldig zijn. Elke keer als ik muizebal en ega tref hebben ze het er wel over.

We zien wel, als ik dan aan de goede kant van de aardbol ben komen we wellicht weer.
 
ATTENTIE !!!

Idee:

We hadden het reeds over Antifanten, AET of zelfs ons eigen Winter-BOT....

--> Waarom gaan we niet naar Winterberg ?

1) Is ca. 1/2h tot 1h verder, voor ons allemaal. Voor sommigen mogelijk dichterbij..
2) sneeuwzeker(der) !!!

Graag uw mening.

Wat is er in Winterberg dan? Een eigen meeting met alleen mf'ers?
Ik ben nog nooit op aet of aanverwante geweest dus dat zou ik weleens mee willen maken.

Maar als iedereen naar Winterberg gaat dan rij ik natuurlijk gewoon mee :)
 
Een eigen treffen maken doen we al wel eens.

Ik vind het ook wel leuk om andere mensen tegen te komen.
Dus ik ben meer voor AET of Antifanten
En die laatste ben ik nog nooit geweest, dus lichte voorkeur voor die
 
Ik blok in de agenda en ben vóór een plek waar niet alleen dit zooitje ongeregeld is, maar waar ik ook nog eens op antropologisch onderzoek kan gaan naar ander raar motorvolk. Dus AET of Antifanten lijkt me leuk, en verder laat ik dat aan de deskundigen over ;)
 
AET en Antifanten lijken me erg leuk. Maar Marieke en ik zijn er niet bij. Zijspan gaat uiterlijk half november de stalling in. En komt er dan ergens in april weer uit.
 
Heb nog nooit echt een wintertreffen gedaan. Vier keer kort het ratbike treffen in Grubbenvorst in november gedaan. Erg gezellig en met Dixie 😉. Zou wel een keer serieuzer willen. Zijspan is geen optie, denk niet dat ik de GL1500 met Hannigan van mijn vrouw meekrijg 😬. Zal dan op de CX worden. Ga het AET eens serieus overwegen. Ik lees mee.
3EB5BA1A-3EA0-49C0-A3AB-C502887F9655.jpeg
 
@CoenoX Dat in Grubbenvorst klinkt tof. Maar is al even niet doorgegaan ivm corona, zie ik op hun site. Jammer, leek met ook wel leuk als alefantentreffen-warmup. (Of cold-up? 🤔 )
 
C68E3DF1-647D-4B93-98FB-56BD78E7CB67.jpeg
Ja, dat Grubbenvorst treffen was altijd erg leuk. Waren ook wel AET gangers, ook uit Duitsland. Ingrediënten: een legertent met bier en Chili con carne, een oude Renault Twingo vol met brandend hout en veel gezellige mensen. Helaas dus dit jaar niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Inmiddels heb ik mijn zwager laten weten dat ik in principe naar het AET ga en dat ik verwacht dat hij mee gaat 😂.

Zit nog te dubben op welke motor. Mijn Deauville 700 laat ik even in de schuur. Dan heb ik nog 3 opties: CX500 met Polaris kuip (lekker uit de wind) van de foto hierboven, een naked CX500 ( lichter op glibberige paden) of een GL500 met aanhanger en dus de mogelijkheid om extra spullen mee te nemen.

Ik heb dus geen idee hoeveel extra spullen ik mee moet nemen. In Grubbenvorst was eten en drinken verzorgd. Ik zie op de AET filmpjes vuurschalen, kachels, varkens aan het spit, partytenten. Als dat allemaal mee moet, wordt het zeker een aanhanger.
 
Als ik jou was ging ik de eerste keer gewoon daarheen, op het mf veldje gaan staan met de basale benodigdheden
Bier tent en eten voor jezelf.
Er zijn genoeg roosters om te bbq en of water te koken voor koffie
Dan kun je het jaar daarna zelf meer dingen
Meenemen of organiseren
Welkom welkom
 
Mijn eerste aet had ik een blik erwtensoep en een gasbrander mee
Campeerder als ik ben deed mijn gasbrander het niet bij -10graden. Gelukkig was mielco daar met zijn benzinebrander.
Ik heb toen volledig meegelift met de expertise van de ervaringsdeskundigen (onder andere cb750 mielko Rene ehe prinsje en mark)
Zelfgesneden friet met kipnuggets uit de heksenketel
Stoofpotje en bbq van het open vuur
Koffie etc etc
Was toptreffen en sindsdien is de groep en de hoeveelheid partytenten kachels eten driepunter spit schnaps eendeborst frambozencompote Parijse aardappeltjes rode wijn gesneden groenten etc flink uitgebreid
 
Als ik het zo lees ga ik een volledig verzorgd weekend tegemoet 😂. Klinkt allemaal gezellig. Kampeerspullen heb ik in overvloed liggen.

Inmiddels heeft mijn vrouw al geholpen met de keuze van de motor. De CX met kuip wordt het niet. Die heb ik al 35 jaar. Wordt me inmiddels te dierbaar voor modder en nattigheid. De Silverwing ben ik net in oude glorie aan het herstellen. Het wordt dus deze:



Moeten nog nieuwe banden op en ik moet eigenlijk iets aan de lekke uitlaat doen. En ik denk toch een schermpje voor de gelegenheid.
 
Als je de luxe en de ruimte hebt, leg er dan een setje Heidenau K60 winterbanden op.
Wel echt de winter versie, die geven super veel vertrouwen als t echt nat en glibberig is.
Als je de zomer versie er op legt is t precies andersom.
Heb ze ook een paar jaar op een solo GL1000 gebruikt in de winter en zelfs in de sneeuw was het dan goed te doen.

Het klinkt alsof je een aardige CX verzameling hebt, dus dan heb je vast ook wel een extra setje wielen?
 
Daar heb ik inderdaad over na zitten denken, over banden met extra grip. En ja, ik heb veel spullen liggen (voorzitter van de Nederlandse club). Achterwiel zou geen probleem zijn. Voorwiel is iets lastiger: deze CX is Amerikaans en heeft een enkele grotere remschijf voor. De voorwielen die ik heb liggen hebben dubbele Europese remschijven. Maar iets om eens over na te denken. Ik weet ook niet zeker of de remschijf gemakkelijk over te zetten is op een ander wiel.

Is het met die Heidennau’s een beetje te doen op de snelweg?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan