Altes Elefanten treffen

Maatje van mij is op tijd begonnen met zijn solo, om hem ijs/sneeuw gereed te maken
 

Bijlagen

  • IMG-20200104-WA0000.jpg
    IMG-20200104-WA0000.jpg
    170,6 KB · Weergaven: 22
Dat was mijn schuld eigenlijk....
Ik had dat ding met meega onderhoudsbeurt gegeven, en een verdroogde koelwater slang vervangen, door 1 die niet tegen kom om lang heet te zijn, en een losse stekker van de thermostaat hielp ook niet mee.......
 
LOL!

Maar wel super creatief bedacht en op lagere snelheden zal t nog wel zeker helpen ook.

Gaat dat neus wiel niet enorm klapperen als je ze aan de grond zet tijdens t rijden?
 
Vet ja! Goed werk Wouwer!

Ik zal morgen ook eens eventjes officieel het verlof indienen.
Als t vervolgens allemaal meezit, pik ik je die woensdag wel weer op bij Nijlen, tankstation.

Zsm maar eens een planning maken en aan de slag gaan, onderdelen bestellen, etc.
Tnb

@Miel, moet Willem niet ook ff zoeen voorband erop, zoals achter? Of ff een Heidenau?
 
Laatst bewerkt:
Verlof is accord !! Nu de motor fixen :D

Vanavond maar eens de skibox van het dak van de auto halen en de skispullen opruimen. Als ik dan toch in de schuur ben, meteen maar eens de 'schade' opnemen en ruimte maken om te klussen (aka pleurisbende opruimen).

En maar eens de glampingtent gaan opleuken :+ sfeerverlichting , Kapstok , tapijtje...
Goed bezig Rut, en nu maar hopen dat je lijf niet weer gaat protesteren. :r

Maar even zonder gekheid, hier begint 't inmiddels ook al weer te kriebelen, dus zal zo m'n bakkenist ook maar weer eens aanporren. O-)
 
nou, ff een status update dan maar;

gisteravond eerst maar eens eea opgeruimd in de schuur; skispullen op de vliering etc etc. Solex achterin op een werkbank, zooi van de vloer, ...
eindelijk een PC800 blok uitgebouwd uit de zooi vanachter de cabrio, op een rolplateautje gezet (jemig, zwaar klereding) en naar de werkbank gerold.
afijn, 3h later maar eens de eerste blik op de nodige olieleiding geworpen...

%^(&*%^ K**, dat zit dus weer prachtig op z`n Honda`s ingebouwd. Maar moet lukken zonder het blok uit het frame te moeten lepelen.
Huidige uitdaging; carbs eraf... 2x dus..
die zitten dus echt muhuhuhuuuurrrr vast. Tjemig... vanavond nog maar eens nader bekijken.. misschien een klemmetje of 2 ergens gemist.
en dat zit dan allemaal heerlijk ingebouwd in die steile V-twin. Gggrrrrr

Misschien dat ik vanavond eerst maar eens het zijspanwiel-lager eruit haal... kan die alvast besteld worden. Vingers gekruisd dat het binnenwerk voor de rest nog proper is.

Remmen, de bekende riedel... staat als nr.3 genoteerd...
(Geen prio) hihi
Blokje hout ertegen, en een klap met de hamer, zal de boel ook wel losschrikken.

Voor de rest... tjemig, wel een flinke roestbak geworden hoor! 10+ Jaren Elefanten en baggerritjes heeft het ding geen goed gedaan.
Afhankelijk van de tijd die resteerd komende weken, misschien maar eens hier en daar wat schoonkrauwen en voorzien van een laagje conservering

1 ding zit me wel dwars; deze zoverre trouwe vriend, begint toch echt aan het einde van zijn leven te komen....
en tijd en centjes om een andere te kopen, of te bouwen, ontbreekt me ff.
Én, als ik dan toch een ander zou gaan bouwen, wil ik het meteen radikaal anders; iets met een diesel ofzo, automotorblok, 2 of 3 wiel aangedreven... en naar die K** RDW. Oftewel... gaan we nu ff niet doen!
en dus vanavond weer de schuur in :D
 
Sterkte Rut, en anders misschien 'voor weinig' een andere oude PC800 op de kop tikken en aan de bak meubelen? Heb ik met mijn span ook gedaan (met BMW R1100R dan natuurlijk), geen mens die 't opvalt en hij rijd weer als nieuw(er)...
 
Ja dat gaat zeker opvallen! :)
Ik ga zo weer aan de slag. Ff de verfstripper mee, gaat rapper dan de fohn :+ ... (..wel zoals de egeltjes t doen, hey!)

Overigens, kan je nu nogsteeds 'gratis' je kenteken laten omzetten naar motor met zijspan?
 
Bij mij alweer een paar jaar geleden, maar idd, was toen binnen 2 weken binnen.

Net terug uit de schuur;
- idd Miel, de verstripper en een bak wd40... Klauwhamer eronder en 'plop'
Dus... Olieleiding ligt klaar voor montage
- met de bovengenoemde ervaring rijker, de span maar eens een knuffeltje gegeven..
.. Om vervolgens flink te gaan demonteren..
Nadeel was wel, dat het koelsysteem toch ook los moest,
Zo ook een framebuis... Jemig, hoe de fuk kunnen ze fatsoenlijk bij die leiding... Hosternokke!
En dan is dat blok nog helemaal ingepakt met polyester en rubber...
Afijn, veegblik vol met roestbladders. En dat enkel door wat timmeren.
Het vertrouwen inmiddels wat geslonken, maar besloten de onderste waterpuup van de pomp naar de radiator (andersom), er maar van tussen te halen.. Er zaten overal rondom kristallen... Tja
Morgen maar weer eens de vliering op en struinen naar de tassen met piping van die andere pc's die ik ooit had gesloopt.
En de lunchpauze zal wel een ritje naar de ijzerhandel worden (bedrijfspas mee)

Ook maar eens gaan zoeken naar die pot Offshore Marinelak van Wijzonol... En de Owatrol..
Met die reut houden ze hele booreilanden in leven... :)
En mn achterbrug zag er als een vlag op een modderschuit uit... Enige roestvrije onderdeel??
 
Ha! Vorig jaar was geweldig dus ik hoop dat het dit jaar weer lukt. Maar mijn pekel & rocknroll zijspan de gs850 krijgt komende weken zijn derde blok, dat krijg ik nooit op tijd klaar. Misschien dat ik met mijn grote mensen zijspan kom maar dat ligt een beetje aan hoe slecht het weer is. Goeie nieuws is dat daar wel een krat bier en een accordeon in past, naast de tentspulletjes. Ik blijf de komende weken de topic volgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan